XXL Nutrition

Verwacht jij globaal een toename of vermindering van religie in de toekomst?

Peiling Peiling Verwacht jij globaal gezien een toename of vermindering van religie in de toekomst?

• Toename

Stemmen: 15 23,4%
  • Vermindering

Stemmen: 41 64,1%
  • Zal altijd ongeveer op hetzelfde niveau blijven

Stemmen: 8 12,5%

• Totaal stemmers
    64

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Toename! In de islamitische wereld fokken ze maar door en het is praktisch ondenkbaar om de islam de rug toe te keren. Dat zal voor de grootste stijging zorgen. Daarnaast lijkt het mij niet ondenkbaar dat mensen in moeilijke tijden hun toevlucht zoeken bij het geloof. En ook in Nederland krijgt de islam onder de autochtone bevolking steeds meer volgelingen.

we halen religie naar europa, dus wat denk je zelf ?

afname van religie
toename van extremisme

Vermindering. Nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen en daaruit volgend maatschappelijk debat zullen steeds meer mensen bereiken via voor iedereen toegankelijke massamedia. Reli's zullen zich in bochten moeten wringen om wat krom is recht te lullen tot er geen ontkomen meer aan is.

ik denk dat het wel steeds minder zal worden. Dat merk je nu al, als je kijkt hoe het vroeger was...

islam neemt toe andere geloven nemen af

Er komt een tijd waardoor dankzij religie een 3de wereld oorlog uitbreekt, waarna religie of verboden wordt, of gewoon het licht uit doet.... Dat denk ik.

Er komt een tijd waardoor dankzij religie een 3de wereld oorlog uitbreekt, waarna religie of verboden wordt, of gewoon het licht uit doet.... Dat denk ik.
Denk dat er niet zo snel een derde wereldoorlog zal komen, omdat er veel landen beschikken over kernwapens. Een wereldoorlog zou dan de vernietiging van de aarde kunnen betekenen.

ik denk dat het minder word, omdat de mens steeds meer dingen weet te verklaren. daardoor zal denk ik iemand niet snel meer in een god geloven

Toename zullen volgens mij steeds meer en meer moslims komen die gasten blijven maar kweken en
immigreren.

minder religie, meer spiritualiteit.

Denk dat er niet zo snel een derde wereldoorlog zal komen, omdat er veel landen beschikken over kernwapens. Een wereldoorlog zou dan de vernietiging van de aarde kunnen betekenen.

Dat dachten ze van de 1ste en 2de wereldoorlog ook, dat het niet zo snel zou komen, onderschat dat soort dingen nooit, degene die een oorlog start denkt sowieso te kunnen winnen door de eerste slag te slaan, en kernwapens hoeven niet 1,2,3 meteen gebruikt te worden, uit angst dat zij ook getroffen worden.

Zelfde als dat mannen in een gevecht mekaar niet in de ballen knijpen of trappen of wat dan ook, puur uit angst dat bij hun hetzelfde gebeurd ;)

Als educatie blijft toenemen zal religie blijven dalen.

Als educatie blijft toenemen zal religie blijven dalen.

Tenzij ze evolutieleer vervangen door scheppingsverhaal op school.

Ik vind het maar verontrustend hoe extremisme (zowel islam als christendom) steeds meer volgelingen lijkt te krijgen, in mijn ogen althans.

Globaal gezien zal religie niet echt afnemen. Opvoedkundig gezien speelt religie in vooral westerse landen een steeds kleinere rol. Religie zal hier over het algemeen vervagen, over een aantal generaties zullen er nog maar weinig christenen over blijven denk ik. Anderzijds is het zo dat bevolking in slecht ontwikkelde landen hard stijgt ten opzichte van bijvoorbeeld Nederland. Slechte ontwikkeling gaat ook meestal gepaard met het in ere houden van tradities, rituelen en religie. Stijging van bevolkingsaantallen betekent dan dus ook meteen een stijging van relegie. Conclusie: Islam, Boeddhisme en Hindoeïsme zullen toenemen, dit zijn toch over het algemeen de meest populaire religies in onderontwikkelde landen.

Jullie zullen worden toegesproken door een leider die ons het Sociaal-Darwinisme brengt ergens in de 40er jaren van deze eeuw.

Dan zullen wij teruggaan naar het grondbeginsel der natuur waarin fysieke gezondheid en schoonheid de enige weeg orde zal zijn om uit te maken aan wie het lof en de menselijkheid toekomt.

De Joodse constructie en hegemonie, het parlementaire meerderheids principe, de Islamitische en Christelijke beschaving zal moeten wijken voor ons, de individuen der vitaliteit, levend en dienend in de naam van de ecologische natuur.

De hardgeworden compost hopen van de zogenaamde Joods-Humanistische beschaving (hierna te noemen Joodse facade), vervult enkel een rol om het oorspronkelijke natuur model van haar synergie te ontdoen en uitzuiging ten behoeve van de eigen kring mogelijk te maken.

Wij zullen, in de naam van onze Vaderlijke Darwin, niet voorbij gaan aan het significante besef van sterk DNA. Enkel zij die de sterkste symbiose kunnen reproduceren, dient de macht en rechtvaardigheid te worden toegekent.

Jullie zullen worden toegesproken door een leider die ons het Sociaal-Darwinisme brengt ergens in de 40er jaren van deze eeuw.

Dan zullen wij teruggaan naar het grondbeginsel der natuur waarin fysieke gezondheid en schoonheid de enige weeg orde zal zijn om uit te maken aan wie het lof en de menselijkheid toekomt.

De Joodse constructie en hegemonie, het parlementaire meerderheids principe, de Islamitische en Christelijke beschaving zal moeten wijken voor ons, de individuen der vitaliteit, levend en dienend in de naam van de ecologische natuur.

De hardgeworden compost hopen van de zogenaamde Joods-Humanistische beschaving (hierna te noemen Joodse facade), vervult enkel een rol om het oorspronkelijke natuur model van haar synergie te ontdoen en uitzuiging ten behoeve van de eigen kring mogelijk te maken.

Wij zullen, in de naam van onze Vaderlijke Darwin, niet voorbij gaan aan het significante besef van sterk DNA. Enkel zij die de sterkste symbiose kunnen reproduceren, dient de macht en rechtvaardigheid te worden toegekent.
Wouter Bos zal je tegenhouden schorem!

Marky = Melkisgoed2? Darwinisme en sociaal Darwinisme zijn verre van gelijk aan elkaar. Natuurlijke selectie of kunstmatige selectie is een wereld van verschil.

Marky ziet geloof ik graag de treinen naar het oosten weer gaan rijden.

Terug
Naar boven