XXL Nutrition

Verwacht jij globaal een toename of vermindering van religie in de toekomst?

Verwacht jij globaal gezien een toename of vermindering van religie in de toekomst?

  • Toename

    Stemmen: 15 23,4%
  • Vermindering

    Stemmen: 41 64,1%
  • Zal altijd ongeveer op hetzelfde niveau blijven

    Stemmen: 8 12,5%

  • Totaal stemmers
    64

Bezoekers in dit topic

vermindering van alle godsdiensten!!!1
 
who cares? we gaan er toch allemaal in 2012 eraan
 
Gaan we naar tijden van problemen ect. Dan zal dit wel groeien.
Gaan we terug naar goeie tijden. Dan verminderd dit gewoon.

Ikzelf heb 1 jaar in Azie gewerkt, mensen geloven sterk omdat dit vaak de enige hoop is.
We moeten niet zoveel geloven, we hebben alles.
 
Vermindering hoop en denk ik.
 
de wereldbevolking groeit, en dus neemt het aantal idioten ook toe.
conclusie; religie neemt toe
 
de wereldbevolking groeit, en dus neemt het aantal idioten ook toe.
conclusie; religie neemt toe

Alleen in absolute aantallen of ook procentueel gezien?
 
Tenzij ze evolutieleer vervangen door scheppingsverhaal op school.

Ik vind het maar verontrustend hoe extremisme (zowel islam als christendom) steeds meer volgelingen lijkt te krijgen, in mijn ogen althans.

Zelfs extremisten hebben door dat hun geloof aan het wegkwijnen is. Dus grijpen ze naar steeds grotere wapens om zieltjes te winnen, en hun geloof aan anderen op te dringen.

Ik heb dus voor vermindering gestemd.
 
Alleen in absolute aantallen of ook procentueel gezien?

dat weet ik niet, absoluut in ieder geval wel
wie fokkken er harder, de moslims of de westerlingen? daar ligt je antwoord
 
Vermindering, want wereldwijd gelooft 95%. De kans is groter dat dit kleiner wordt dan dat het naar de 100% gaat.
 
Jezus gaat een stille dood sterven.
 
Eerst vermindering, zodat we in het nihilisme belanden (let op het is nog niet te laat), dan terug vermeerdering want mensen moeten altijd iets hebben om in te geloven, zelfs een religie. Ik refereer terug naar Nietzsche, met zijn religieus atheïsme, die binnen 50 a 100 jaar zich zal verspreiden als een bom. Nu is de mensheid spijtig genoeg nog te stom en moeten ze eerst goed het nihilisme ondervinden, zo lijkt het er toch op.
 
een vermindering als de islamgebieden ook uit het middeleeuwse tijdperk weten te ontsnappen :D
 
tja religie als verklarend en zingevend verhaal heeft sowieso haar waarde verloren. Het probleem is echter dat een natuurwetenschappelijk wereldbeeld het eerste heeft overgenomen, maar over het zingevende niets kan zeggen. Mensen zullen dus een een profane ethiek moeten ontwikkelen die door iedereen gedeeld kan worden, het probleem hierbij is wel dat we nog niet de gepaste maatstaven hebben die door iedereen gedeeld worden.
 
Natuurlijke selectie of kunstmatige selectie is een wereld van verschil.

Inderdaad. Hedendaags zijn we verloederd tot kunstmatige selectie omdat natuurlijke selectie van haar bewegingsvrijheid is ontdaan en men niet meer ontvankelijk is voor wat de natuur inlegt met een wil.

Bij natuurlijke selectie zal een zelfbewuste, sterke gezonde man, met DNA dat grote potentie heeft, de eerste keus zijn van het vrouwelijke wezen. Echter, de verstoring van deze natuurlijke herkennings sensor is het gevolg van de Joodse-Humanistische droom waarin een opgezet pyramide systeem uitmaakt aan wie controle en plezier toekomt.

Ik verzet mij tegen dit samenstel waarin volgens een kunstmatige norm geëxcelleerd dient te worden. Omdat het een bastion vormt rondom het grondbeginsel van de natuur. En het de wezenlijke dragers van vitaliteit uitsluit.

Marky ziet geloof ik graag de treinen naar het oosten weer gaan rijden.

Ik snap je verontrustende gevoelens. Maar het gaat niet om mensen, ik beperk mijzelf niet tot een simplistische uitval waarbij ik het beestje bij de naam noem. Ik geef een heldere aanduiding over welke constructie en rangschikking ons zo verschrikkelijk distanteert van wat de natuur wil.

We hebben als mensdom vele manipulaties en simulaties gekend, religie, systemen, ordes. Daar waar de wetenschap ons nu het inzicht geeft in het script en wil van het natuurlijke reproductieve model, zullen wij immermeer deze lijn moeten volgen.

Ik laat het even aanrommelen de komende 30 jaar, je ziet nu dat onzekerheid ons verdeelt in de wereld. Maar uiteindelijk komen we daar wat we nu nog niet durven erkennen.
 
Ligt aan het niveau van de toekomstige wereldwijde welvaart.
 
Dat dachten ze van de 1ste en 2de wereldoorlog ook, dat het niet zo snel zou komen, onderschat dat soort dingen nooit, degene die een oorlog start denkt sowieso te kunnen winnen door de eerste slag te slaan, en kernwapens hoeven niet 1,2,3 meteen gebruikt te worden, uit angst dat zij ook getroffen worden.

Zelfde als dat mannen in een gevecht mekaar niet in de ballen knijpen of trappen of wat dan ook, puur uit angst dat bij hun hetzelfde gebeurd ;)
Als je leger kleiner is dan dat van het andere land of in jouw voorbeeld de ene persoon is een pussy en kan niet vechten, dan zal hij eerder gaan dreigen met kernwapens of in jouw voorbeeld ballentrappen, mes, pistool etc. Waarna beiden geen ruzie/oorlog meer willen.

Oh en na de tweede wereldoorlog waren er pas meerdere landen met kernwapens, dus de 1ste en 2de wereldoorlog zijn niet van toepassing hierop
 
vermindering, 100 jaar terug geloofde bijna iedereen, tegenwoordig veel minder mensen en ik denk dat het steeds minder word.
 
Inderdaad. Hedendaags zijn we verloederd tot kunstmatige selectie omdat natuurlijke selectie van haar bewegingsvrijheid is ontdaan en men niet meer ontvankelijk is voor wat de natuur inlegt met een wil.

Bij natuurlijke selectie zal een zelfbewuste, sterke gezonde man, met DNA dat grote potentie heeft, de eerste keus zijn van het vrouwelijke wezen. Echter, de verstoring van deze natuurlijke herkennings sensor is het gevolg van de Joodse-Humanistische droom waarin een opgezet pyramide systeem uitmaakt aan wie controle en plezier toekomt.

Ik verzet mij tegen dit samenstel waarin volgens een kunstmatige norm geëxcelleerd dient te worden. Omdat het een bastion vormt rondom het grondbeginsel van de natuur. En het de wezenlijke dragers van vitaliteit uitsluit.
Het was te verwachten dat je daar de oorzaak weer zou zoeken :D

Kunstmatige selectie is gewoon een gevolg van de evolutie van de mens zelf, ons brein wordt steeds belangrijker en ons lichaam steeds minder belangrijk. Bovendien kan zelfs de grootste mislukkeling, die nooit zou mogen overleven, laat staan kinderen zou mogen krijgen volgens de wetten van de natuur, vandaag de dag toch voortplanten. Dat is de keerzijde van de medaille als de wetenschap zich steeds blijft verbeteren...
 
Als jij je niet kan aanpassen aan de nieuwe omstandigheden Marky, dan ben je maar een inferieur wezen en moet je bijgevolg (volgens de wil van de natuur) hartstikke deaud.
 
Back
Naar boven