AndroidHealthClinic

Vet% omlaag

Ja 'n maat van me, die is er 7 kilo mee afgevallen in 'n paar weken.

Je kan ook een abonnement nemen op de flex of de M&F dan krijg je er een pot lipo gratis bij.

De beste fatburner vind ik nog steeds de ouderwetse fatburner op basis van amino's. Die is te stacken met alles wat je maar wil, ook met lipo bijvoorbeeld. Werkt perfect dan.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan ook een abonnement nemen op de flex of de M&F dan krijg je er een pot lipo gratis bij.

De beste fatburner vind ik nog steeds de ouderwetse fatburner op basis van amino's. Die is te stacken met alles wat je maar wil, ook met lipo bijvoorbeeld. Werkt perfect dan.

Deze fatburner zal wel nergens meer te koop zijn. Als dat zo is maar illegaal zou je me dan een pm kunnen sturen met waar ze wel te koop zijn.

Thanks martin

Ik wil volgende maand 16% te halen zou jij dan al fatburner gebruiken of pas als je op plateau komt?

Gelijk mee beginnen. minimale inname, 's ochtends of 's middags 2 tabs en nog 2 tabs voor het slapen gaan.
duurt wel ff voordat je echt wat merkt, werkt ook spieropbouwend deze en werkt ook op inwendig vet.

hier nog een andere link van een redelijke burner
http://www.muscletotaal.nl/abonnementen/muscle-abo-applied-nl.html
dit is abonnement M&F en als welkom cadeau de lipo.

deze kan je er ook bij gebruiken.

heel erg benieuwd naar de bron. Ik heb hier 8 boeken liggen dat 6-8 maaltijden aanraadt, dus vandaar.

Ik denk dat deze (voorlopige) mythe ontstaan is door wat er in de onderstaande link gezegd wordt. Iets in de stijl van het thermic effect van een maaltijd zorgt ervoor dat u lichaam energie moet steken in het verwerken/afbreken van het voedsel, en dus vaker eten is vaker dat u lichaam aan het werken is = constant energieverbruik = goei metabolisme.
Maar volgens de auteur maakt dat niet uit aangezien het lichaam gewoon harder werkt bij grotere maaltijden (dus ipv 6 kleine eten, 3 grote eten) en is de eindbalans hetzelfde.
http://www.clutchfitness.com/forums/showthread.php?t=7755

Echter ik vermoed wel dat men beter toch 6 maaltijden (+-) kan eten, ivm met hormonen! Dit artikel dat ik niet volledig begrijp ondersteunt dit wat:

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM198910053211403

We conclude that in addition to the amount and type of food eaten, the frequency of meals may be an important determinant of fasting serum lipid levels, possibly in relation to changes in insulin secretion.

gaat over vet en insuline levels volgens mij..

even door de vertaalcomputer gehaald:

Abstract Studeerde we het effect van het verhogen van de frequentie van de maal tijden op serum lipiden concentraties en kool hydraten tolerantie in normale onderwerpen. Zeven mannen werden toegewezen in willekeurige volg orde aan twee metabolisch identiek diëten. Een dieet bestond uit 17 snacks per dag (de nibbling dieet), en de andere drie maal tijden per dag (de drie-maal tijd dieet); elk dieet werd gevolgd voor twee weken.
In vergelijking met de drie-maal tijd-dieet, het nibbling dieet verminderd vasten serum concentraties van totale cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol en apolipoprotein B door een gemiddelde (*SE) van 8.5*2.5% (P < 0. 02), 13.5*3.4 procent (P < 0,01), en 15.1*5.7 procent (P < 0. 05), respectievelijk. Hoewel de gemiddelde bloed glucose niveau en serum concentraties van vrije vetzuren, 3-hydroxybutyraat en triglyceride soortgelijk tijdens beide diëten waren, tijdens het nibbling dieet het gemiddelde serum insuline niveau daalde met 27.9*6.3 procent (P < 0,01) en de gemiddelde 24-uurs urine C-peptide output daalde met 20.2 *5.6 procent (P < 0. 02). Bovendien, de gemiddelde 24-uurs urine cortisol uitscheiding was lager door 17.3*5.9 procent (P < 0,05) aan het einde van het nibbling dieet dan aan het einde van het dieet van drie-maal tijd. De bloed glucose, serum insuline, en C-peptide reacties op een gestandaardiseerde ontbijt en de resultaten van een intraveneuze glucose tolerantie test uitgevoerd aan het einde van elk dieet waren vergelijkbaar.
We concluderen dat in aanvulling op de hoeveelheid en het type van voedsel gegeten, de frequentie van de maal tijden kan een belangrijke determinant van vasten serum lipiden gehalte, eventueel ten opzichte van veranderingen in de insuline secretie. (N Engl J Med 1989; 321:929–34).

Laatst bewerkt:
Gaat over 17 'maaltijden' per dag vs. 3 maaltijden per dag. Denk niet dat je dat 1 op 1 mag vergelijken met onze gebruikelijke 6-7 maaltijden per dag.

the nibbling diet reduced fasting serum concentrations of total cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol
Wist ik niet, interessant. :)

dat meerdere maaltijden eten een belangrijke invloed heeft op het verlies van serum vet levels. Wat dan waarschijnlijk voordelig is ivm met vetverbranding ofzo?
??

Gaat over 17 'maaltijden' per dag vs. 3 maaltijden per dag. Denk niet dat je dat 1 op 1 mag vergelijken met onze gebruikelijke 6-7 maaltijden per dag.

Wist ik niet, interessant. :)

??

je mag het best wat in lijn trekken met elkaar.

wij eten de hele dag door om de cortisollevels op nul te houden en continu aanvoer van voedingstoffen te krijgen met een stabiele insuline aanmaak.
Minder insuline pieken is minder vetaanzetten, plus de hoeveelheid die je eet is gering, de kans dat dat omzet in vet is ook kleiner.

Dat doe je met je dagtotaal in 17 te delen dus ook.
Dat is daarom beter dan het dag totaal in 3 te delen.

Het onderzoek gaat er wel vanuit dat je evenveel eet op een dag ongeacht het aantal keren dat je eet.

We conclude that in addition to the amount and type of food eaten, the frequency of meals may be an important determinant of fasting serum lipid levels, possibly in relation to changes in insulin secretion.

Klopt het niet? Kan goed zijn. Ik vind namelijk juist een onderzoek (1) waaruit geen significante verschillen op gewichtsverlies blijkt naargelang verschillen in lipid levels, dus ik trok een verkeerde conclusie.

Is ook niet verwonderlijk aangezien ik half snap over wat het gaat. Care to enlighten?

(1) http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/3/5/397

Nee, ik snapte even je zin niet goed.

Maar het gaat er dus om dat de frequentie van maaltijden een belangrijke factor is voor je serum lipide niveaus. Met name gaat het om dit;
As compared with the three-meal diet, the nibbling diet reduced fasting serum concentrations of total cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol, and apolipoprotein

dit;
during the nibbling diet the mean serum insulin level decreased by 27.9*6.3 percent

en dit;
In addition, the mean 24-hour urinary cortisol excretion was lower by 17.3*5.9 percent (P<0.05) at the end of the nibbling diet than at the end of the three-meal diet.

Reductie van total cholesterol, low-density lipoprotein cholesterol, en apolipoprotein, insuline en cortisol afgifte.

Positief voor ons bodybuilders. :)

En wat martinnoppert dus ook zei;
wij eten de hele dag door om de cortisollevels op nul te houden en continu aanvoer van voedingstoffen te krijgen met een stabiele insuline aanmaak.
Minder insuline pieken is minder vetaanzetten, plus de hoeveelheid die je eet is gering, de kans dat dat omzet in vet is ook kleiner.
;)

Laatst bewerkt:
Alright thanks mannen.

Effe snel een vraag

Ik ga iedere maand wel omlaag in vet% maar niet in gewicht.
De meesten van jullie denken nu dit is goed.
Ik weeg nou 100/99 en wil toch graag 90/93 gaan wegen.
Dus 1.87m met 92kg dit omdat ik ook andere sporten doe waarbij licht zijn een groot voordeel bied. Dus mijn vraag hoe kan ik bovenop het verliesen van vet ook gewicht verliesen? Meer cardio?

Ik heb een clean eetschema en ben al meer gaan eten dan eerst.
Helaas geen karma opdat ik niks meer kan uitgeven :p

Misschien komt dit nog omdat je beginner bent, en anders moet je nog wat minder eten / meer cardio?

Effe een kleine update: vandaag weer vetpercentage gemeten en ben van 18%naar 15,5% gegaan. Vanaf nu zal het ook lastigeren worden om %te minderen en zal nog beter op de voeding letten.
Heb dan nog geen blog opgezet maar houd dan hier de updates wel bij haha.

best mede bb'ers,
wie kan mij helpen , met hiit trainig hoeveel procent vet kan je daar mee verbranden ?
zoals een procent of 5 a 6 ??

Wordt nice bro, 99kg bij 15%, met mijn lengte :D. Straks 95kg @ 12% :)

Terug
Naar boven