MuscleMeat

Vetpercentage meer, gewicht minder

PDMACHINE

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
70kg
Hallo leden,

ik heb mij vanochtend gemeten en er kwam een opmerkelijk resultaat.

3 maand geleden was dit mijn meting:

18.1% vet
83.0 kilo

1 maand geleden was dit mijn meting:

13.9% vet
74.9 kilo

Vanochtend was dit mijn meting:

14.1% vet
73.5 kilo

....

Kan iemand mij vertellen waar de fout ligt, dat ik in gewicht afval maar qua vet aankom?

VP toevallig met een weegschaal gemeten?

haha dat is balen!
Denk dat er verkeerd gewogen is, met zo'n klote weegschaal.

Kan ook zijn dat je voeding verkeerd is, hoeveel eiwitten etc pak je nu?

Verschillen kunnen ontstaan door hoeveelheid eten/drinken in je maag, wel/niet naar de wc geweest vóór de meting, etc. Ik zou me niet zo druk maken om 0.2%, en het lagere gewicht kan ook zijn doordat je wat vocht kwijt bent geraakt na cardio o.i.d.

• Topic Starter Topic Starter
@peppie01,
ja op een digitale weegschaal gemeten, maar wel op dezelfde als altijd, zelfde tijd als altijd en het zelfde ritueel als altijd.

@supersized,
ben wel wezen cutten, maar heb sinds 2 weken nieuw schema, en me cardio er uit gehaald. Kan het zijn dat ik te weinig eet en te veel naar de gym ga?

@vinnievince,
ja heb je gelijk in, maar het is toch apart dat ik wel afval qua gewicht en in principe aankom in vet..

@peppie01,
ja op een digitale weegschaal gemeten, maar wel op dezelfde als altijd, zelfde tijd als altijd en het zelfde ritueel als altijd.

@supersized,
ben wel wezen cutten, maar heb sinds 2 weken nieuw schema, en me cardio er uit gehaald. Kan het zijn dat ik te weinig eet en te veel naar de gym ga?

@vinnievince,
ja heb je gelijk in, maar het is toch apart dat ik wel afval qua gewicht en in principe aankom in vet..

Meting via weegschaal is niet nauwkeurig, een verschil in meting wil dan zeker niet zoveel zeggen. Zelfs al zou je een 3-of 4- puntsmeting doen, dan is een verscihl van 0.2% niet eens de moeite waard om je druk over te maken

• Topic Starter Topic Starter
@vinnievince,

Oke, dus in principe is het niet nodig om mijn voeding- of trainingsschema aan te passen in dit geval?

@vinnievince,

Oke, dus in principe is het niet nodig om mijn voeding- of trainingsschema aan te passen in dit geval?

Nee. Je kan als je dat fijner vindt wel een klein beetje meer eten maar het kan makkelijk zijn dat het gewoon een meetfout in de weegschaal is, en daarnaast nog een hoop andere factoren die het geweest kunnen zijn

Terug
Naar boven