MissF
Figure/Athletic dame
- Waardering
- 54
- Lengte
- 1m62
- Massa
- 52kg
- Vetpercentage
- 10%
Opvallend dat je zoveel meer vet nodig hebt als je bf 5% daalt...
Ik zal binnenkort mijn vetpercentage maar eens laten meten. En sinds kort is er een voedingsdeskundige in mijn sportschool, dus ik zal eens een afspraak maken. Ik hoop dat het geen Sonja Bakker-geval is... Maar dat zal wel meevallen denk ik.
Ik sport 3-4 dagen in de week: maandag spinning (en soms daarna pilates), dinsdag basketbal, donderdag bodypump ( en daarna 20-30 min. rustige cardio) en zaterdag of zondag (hangt ervanaf of ik zaterdag moet werken) krachttraining full body. Het komt ongeveer 1 keer per maand voor dat de KT wegens tijdgebrek vervalt. Ik wil op zich wel een split gaan doen, zodat ik wat langer bezig kan zijn per sessie. Ik probeer niet langer dan 1u en 15 min bezig te zijn, maar daardoor kan ik niet alle spieren elke training aanpakken. Oefeningen als BP, rows, SQ en SLDL doe ik wel altijd, maar de kleinere spieren zoals biceps, triceps en deltoids doe ik dan dinsdags voor basketbal (ben ik 10-15 min. mee bezig).
Zouden jullie voor 1 van de 2 gaan (of 2x pwk bodypump of 2x pwk KT) of vinden jullie dit wel een prima verdeling?
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik vind het prettig zo, maar dat is misschien omdat ik het al bijna een half jaar zo doe (gewenning?).
Misschien is het dan beter om een paar mnd op 1 van de twee over te stappen?
Het is altijd goed om dingen om te gooien, dingen op andere dagen doen, volgorde veranderen. Zelf zie ik BodyPump niet als een KTdag, aangezien het voor een groot gedeelte een aeroobisch gehalte heeft. Als je tijdens de track meer rust en dus zwaarder traint, kan je er een KT van maken, maar denk dat de instructeur dan niet zo blij met je is. Althans ik als BodyPump instructeur zou na de les deze persoon adviseren voortaan met de app/dumbbell te gaan trainen!!

Zelf zou ik er voor kiezen om voor je spinning les een KT voor de bovenkant te doen, bijv combi borst/rug (train je ook je biceps/triceps mee) en voor de basketbal buik, kuiten en armen (lichtere gewichten) en bodypump buik, kuiten en armen (zware gewichten).
Succes!!

tja het is mijn eigen schuld maar had niet verwacht dat het zo snel zou gaan! afijn we zijn nu dus al weer even bezig met dieeten en volgende week begin ik ook met een nieuwe anticonceptiepil misschien dat dat ook enigzins scheelt. We geven de moed niet op en zetten de pakken er niet bij neer!groetjes astrid.
in twee weken..