1800 kcal voor een cut voor een vrouw vind ik persoonlijk aan de hoge kant.
Even wat open deurren verder open gooien..
Dat ligt er natuurlijk wel aan, denk dat "een vrouw" niet bestaat.

Net als "een man" niet bestaat, de ene man voelt zich hondsberoerd en valt veel te hard af op bv 2600 kcal, de andere man ontdekt dat hij dan op onderhoud zit.
En dat staat dan ook nog los van je doelen en wensen;
De een heeft al een laag vetpercentage en gaat relatief kort heel snel tot het naadje om de laatste procenten er af te krijgen, alleen nadruk op spierbehoud en vet verliezen. Omdat dat kort en snel is kan je idd veel lager in de kcal gaan zitten. Maar dan nog zal van persoon tot persoon verschillen wat nu dat 'heel laag' is.
De ander is wat minder getrained en heeft een hoger vetpercentage, en de tijd en geduld. In dat geval kan je best wat hoger in de kcal gaan zitten.
Nog een geval is iemand die, laten we zeggen, behoorlijk hoog in haar massa/vetpercentage zit, en in theorie best snel kan afvallen, maar dan zit je ook met een huid die dat niet bij kan benen, met alle gevolgen van dien.
En dit is nog allemaal los van bv, iemand die heel veel sport, of 'de spaarstand' waar zoveel vrouwen in terecht zijn gekomen. En daarbij kan een periode een 'hoger' dieet wel degelijk een goed plan zijn.
Maar goed, OT.. ik ben het wel eens dat het best wat gevogel lijkt zo, dan weer dit en dan weer dat. Experiment hier en daar. Zal wellicht een goede reden voor zijn.
Maar ik zou idd ook eerder kiezen voor een periode 'grofweg' op onderhoud, al is dat al lastig te bepalen, erg schoon eten. En dan later eventueel wat lage/hoge dagen erin. En dit een tijd volhouden.
Een lichaam kan heel snel reageren op veranderingen, maar ook hier weer, er zijn ook weer lichamen die langzaam reageren en steeds een belans zoeken.