XXL Nutrition

vetpercentage weer omlaag!

Maar kijkt ze ook naar je training en cardio? want dat doen jullie niet samen toch? het aantal calorien wat je verbruik met de trainingen.. Ik train met hartslagmeter en Anja houd me scherp in de gaten als het gaat om activiteiten die ik niet in haar zicht doe en toch weer wel, want vermeld ze in mijn log en krijg dan advies om het zo en zo aan te pakken..

een appeldieet zonder eiwit dus en weinig totale kcal op zo'n dag zal je spieren letterlijk opeten. Al je werk in je trainingen zal te niet worden gedaan. Bovendien zal je stofwisseling omlaag gaan doordat je minder spiermassa hebt. Dus wat krijg je dan, het jo jo effect en daar lijkt het nu wel een beetje op gezien het feit dat je dan weer hoger in je bf zit en de ene keer weer lager.

Ja ik weet het je word er echt zo suf als een konijn van ben zelf in 4 mnd van 12.5% naar 5.9% gegaan nog 1.9 % te gaan

Ja 25 maart wordt de eerste ,ben benieuwd

Ik hoop het maar ik ben nog steeds opzoek naar een poseer nummer ideeen?

Zo das laat, ik zou echt in de stress schieten, ik ben al 3weken aan het trainen van mijn routine, we hebben nu pas de helft!! :eek:

Oe nu begin ik hem een beetje te knijpen ik moet dus echt nu beginnen

lukt het al een beetje Blokkieblok??

• Topic Starter Topic Starter
gelukkig is er mijn vetpercentage weer een beetje omlaag gegaan zit nu op 21,2 heb ook aangegeven dat ik dat appeldieet echt helemaal niet zie zitten en heb een ander dieet gekregen nu waar ik eerlijk gezegt best weer bang voor ben het is een dieet van 12 dagen zonder junkdag weer met brood( supereng!) en rijst maar marjolijn zegt ik moet me geen zorgen maken want het dieet schijnt maar 1800 calorieen per dag te zijn ook zit er elke dag een grapefruit in het dieet verwerkt en dat vind ik dus zooooooo vies!!!!!!! maar moet me er over heen zetten en het leren eten want de nutrix vond ik ook vies in het begin maar vind ik nu zelfs lekker. Ook even geen eiwitshake na het trainen we zien het wel weer over 12 dagen ik laat het jullie weten groetjes astrid.

Gefeliciteerd!!

een appeldag inlassen om je lichaam te reinigen, kan geen kwaad lijkt mij.. maar dagen achterelkaar, lijkt mij dat je in moet leveren op spiermassa, wat je in feite met die ene dag al doet..

Wel heel apart dat jullie nog steeds aan het zoeken zijn naar een dieet wat bij jouw past.. Het zijn elke keer zulke extreme als ik je log zo lees, maar misschien ligt het aan mij.. waarom elke keer 12 dagen, kan je dat uitleggen?

En grapefruit zorgt ervoor dat je (vet)verbranding wat harder gaat werken, dus.. :thumbs: :meal:

Wat is er eng aan brood met rijst ???

gelukkig is er mijn vetpercentage weer een beetje omlaag gegaan zit nu op 21,2 heb ook aangegeven dat ik dat appeldieet echt helemaal niet zie zitten en heb een ander dieet gekregen nu waar ik eerlijk gezegt best weer bang voor ben het is een dieet van 12 dagen zonder junkdag weer met brood( supereng!) en rijst maar marjolijn zegt ik moet me geen zorgen maken want het dieet schijnt maar 1800 calorieen per dag te zijn ook zit er elke dag een grapefruit in het dieet verwerkt en dat vind ik dus zooooooo vies!!!!!!! maar moet me er over heen zetten en het leren eten want de nutrix vond ik ook vies in het begin maar vind ik nu zelfs lekker. Ook even geen eiwitshake na het trainen we zien het wel weer over 12 dagen ik laat het jullie weten groetjes astrid.

1800 kcal voor een cut voor een vrouw vind ik persoonlijk aan de hoge kant.

Even wat open deurren verder open gooien..

Dat ligt er natuurlijk wel aan, denk dat "een vrouw" niet bestaat. ;)
Net als "een man" niet bestaat, de ene man voelt zich hondsberoerd en valt veel te hard af op bv 2600 kcal, de andere man ontdekt dat hij dan op onderhoud zit.

En dat staat dan ook nog los van je doelen en wensen;

De een heeft al een laag vetpercentage en gaat relatief kort heel snel tot het naadje om de laatste procenten er af te krijgen, alleen nadruk op spierbehoud en vet verliezen. Omdat dat kort en snel is kan je idd veel lager in de kcal gaan zitten. Maar dan nog zal van persoon tot persoon verschillen wat nu dat 'heel laag' is.

De ander is wat minder getrained en heeft een hoger vetpercentage, en de tijd en geduld. In dat geval kan je best wat hoger in de kcal gaan zitten.

Nog een geval is iemand die, laten we zeggen, behoorlijk hoog in haar massa/vetpercentage zit, en in theorie best snel kan afvallen, maar dan zit je ook met een huid die dat niet bij kan benen, met alle gevolgen van dien.

En dit is nog allemaal los van bv, iemand die heel veel sport, of 'de spaarstand' waar zoveel vrouwen in terecht zijn gekomen. En daarbij kan een periode een 'hoger' dieet wel degelijk een goed plan zijn.

Maar goed, OT.. ik ben het wel eens dat het best wat gevogel lijkt zo, dan weer dit en dan weer dat. Experiment hier en daar. Zal wellicht een goede reden voor zijn.
Maar ik zou idd ook eerder kiezen voor een periode 'grofweg' op onderhoud, al is dat al lastig te bepalen, erg schoon eten. En dan later eventueel wat lage/hoge dagen erin. En dit een tijd volhouden.
Een lichaam kan heel snel reageren op veranderingen, maar ook hier weer, er zijn ook weer lichamen die langzaam reageren en steeds een belans zoeken.

:roflol:

maargoed zal idd niet voor iedereen hetzelfde zijn :o

En het zal ook wel onvermijdelijk zijn dat als je langer cut dat je stofwisseling toch wat (of zelfs best veel) omlaag gaat.

Over het algemeen,word ik al beroerd als ik dieeten zie waarmee gecut word juist die van vrouwen.Ziet er altijd uit of het garant staat voor spier- en krachtverlies.En je ziet dan ook vaak dat een lager vet% uiteindelijk wel gehaald word maar er blijft wel bedroevend weinig over dan.
Dat zal ook wel niet alleen aan de dieeten liggen maar ook aan een zeer ongunstige hormonale respons van vrouwen op het cutten.

• Topic Starter Topic Starter
ik baal echt zeg!
heb nu een dieet van 12 dagen achter elkaar zonder junkdag en ik dacht moet lukken maar nee wat gebeurt er? ik heb( best wel wat) chocola gegeten kon me niet bedwingen..... echt zwak hoor van me zelf.... voel me echt schuldig.....misschien dat het komt omdat me chroom op is?.....excuses verzinnen is eigenlijk ook wel zwak??? :mad: ??? maar toch maar weer even chroom halen morgen bij marjolein want de chroom van de etos/kruidvat wat ik als tussen oplossing heb gebruikt is echt helemaal niks!!!! moest me frustratie even kwijt( ben ook gelijk weer bang dat het eraan zit) groetjes astrid.

Om er te geraken moet je veel doen maar nog veel meer voor laten.
Een wijze zin die ik me vaak voor ogen hou.
Vandaag mijn junkdag. Het is namelijk mijn dertigste verjaardag. De vorige junkdag is zo ongeveer een half jaar geleden.
Elke dag weer jezelf in het gareel houden en je strikt aan je voedingspatroon houden en blijven uitzoeken wat bij jezelf past. Alles wat je eet afwegen en op het juiste moment naar binnen spelen. In het begin is het een hele opgave om overal met je tupperware aan te komen en elke dag weer tijd uit te trekken voor je eten klaar te maken voor de volgende dag. De rest gaat maar frieten, broodjes of pizza of God weet wat uithalen. Gemakkelijk toch.
MAAR als ik 's morgens op sta en in de spiegel kijk dan zie ik mezelf en kan fier op mezelf zijn. Als mensen weer aan het zagen zijn over hun kilootjes teveel kan ik met een dikke glimlach zeggen " Eet nog een frit dan zal het zeker beteren". Dan beginnen ze weer aan een nieuw dieet vol goede moed maar een week later vervallen ze weer in hun oud patroon terwijl ik blijf doorgaan en verbetering zie.
Het valt niet mee 6/7 dagen trainen en 24/24 op je voeding letten maar je krijgt er toch zoveel voor terug.
Denk eraan je bent nooit alleen. De meesten die hier op deze site zitten doen elke dag hetzelfde als jij en ik. Ze werken er elke dag weer voor met een ijzeren karakter. Hou vol en bijt door en maak er een heel nieuwe levensstijl van en dan pluk je je vruchten zeker en vast.

ik baal echt zeg!
heb nu een dieet van 12 dagen achter elkaar zonder junkdag en ik dacht moet lukken maar nee wat gebeurt er? ik heb( best wel wat) chocola gegeten kon me niet bedwingen..... echt zwak hoor van me zelf.... voel me echt schuldig.....misschien dat het komt omdat me chroom op is?.....excuses verzinnen is eigenlijk ook wel zwak??? :mad: ??? maar toch maar weer even chroom halen morgen bij marjolein want de chroom van de etos/kruidvat wat ik als tussen oplossing heb gebruikt is echt helemaal niks!!!! moest me frustratie even kwijt( ben ook gelijk weer bang dat het eraan zit) groetjes astrid.

Het ligt niet aan de chroom. Het ligt puur aan jouw eigen wilskracht/ discipline. Om het maar even straight-forward te zeggen. Er zijn genoeg mensen die 16 weken op een dieet zitten en nog geen maaltijd missen en helemaal niet junken. Maar goed, ik hoop niet dat die 'chocoladedip' jou weer terugzet waar je aanvankelijk stond. Succes!

Vandaag mijn junkdag. Het is namelijk mijn dertigste verjaardag. De vorige junkdag is zo ongeveer een half jaar geleden.
Elke dag weer jezelf in het gareel houden en je strikt aan je voedingspatroon houden en blijven uitzoeken wat bij jezelf past. Alles wat je eet afwegen en op het juiste moment naar binnen spelen. In het begin is het een hele opgave om overal met je tupperware aan te komen en elke dag weer tijd uit te trekken voor je eten klaar te maken voor de volgende dag. De rest gaat maar frieten, broodjes of pizza of God weet wat uithalen. Gemakkelijk toch.
MAAR als ik 's morgens op sta en in de spiegel kijk dan zie ik mezelf en kan fier op mezelf zijn. Als mensen weer aan het zagen zijn over hun kilootjes teveel kan ik met een dikke glimlach zeggen " Eet nog een frit dan zal het zeker beteren". Dan beginnen ze weer aan een nieuw dieet vol goede moed maar een week later vervallen ze weer in hun oud patroon terwijl ik blijf doorgaan en verbetering zie.
Het valt niet mee 6/7 dagen trainen en 24/24 op je voeding letten maar je krijgt er toch zoveel voor terug.
Denk eraan je bent nooit alleen. De meesten die hier op deze site zitten doen elke dag hetzelfde als jij en ik. Ze werken er elke dag weer voor met een ijzeren karakter. Hou vol en bijt door en maak er een heel nieuwe levensstijl van en dan pluk je je vruchten zeker en vast.

Leer je les hieruit.. ;)

dit is een mooi stukje!!:thumbs:
en natuurlijk gefeliciteerd met je verjaardag!!! ga je het nog uitgebreid vieren??:hb: :birthday:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven