ik ga mijn logje maar weer eens openen.
Ben even weggeweest maar nooit gestopt met trainen, had even geen zin meer om te loggen. Mijn doelen zijn nog steeds dezelfde namelijk lager komen in vetpercentage. Trainen gaat goed (3x per week krachttraining + cardio en meestal nog 1 cardiosessie extra), heb geen probleem om het trainen vol te houden en doe het ook graag.
Ik heb vooral wat meer moeite met clean eten. Ik doe echt mijn best maar af en toe toch cravings (vooral in't weekend) en eet misschien toch vrij grote porties.
Ik ben opnieuw begonnen met een eetdagboek, vooral voor mijzelf omdat ik de cravings beter kan tegenhouden als ik alles opschrijf wat ik eet.
Belangrijk:
* ik tel geen calorieën of macro's, probeer KH vooral 's morgens te eten behalve op trainingsdagen ook PWO. Verder veel groenten en allerhande lean proteïn (ei-eiwitten, kip, zalm, tonijn,...)
* ik train geen benen, enkel cardio voor benen, omdat ik heb ervaren (ook via 't meetlint) dat de omvang van mijn billen en bovenbenen te groot wordt als ik benen te veel train
* ik zal niet echt gewichten posten, vind het belangrijker dat ik full ROM doe en mij focus op mind-muscle connection
bovenstaande commentaren zullen niet iedereen aanstaan maar hey, ik houd dit logje vooral voor mijzelf bij en sta zeker open voor opbouwende kritiek en tips!
stats:
1m63
59-60kg
vetpercentage laatst gemeten in februari met impedantiemeting: 22% (zou ideaal onder de 20 willen gaan)
enkele recente foto's:
grootste probleem zijn heupen/dijen (zie rugfoto)
hopelijk blijkt deze log nog een extra motivatie in mijn strijd tegen het vet