AndroidHealthClinic

vetverlieslogje

• Topic Starter Topic Starter
ik ga mijn logje maar weer eens openen.
Ben even weggeweest maar nooit gestopt met trainen, had even geen zin meer om te loggen. Mijn doelen zijn nog steeds dezelfde namelijk lager komen in vetpercentage. Trainen gaat goed (3x per week krachttraining + cardio en meestal nog 1 cardiosessie extra), heb geen probleem om het trainen vol te houden en doe het ook graag.
Ik heb vooral wat meer moeite met clean eten. Ik doe echt mijn best maar af en toe toch cravings (vooral in't weekend) en eet misschien toch vrij grote porties.
Ik ben opnieuw begonnen met een eetdagboek, vooral voor mijzelf omdat ik de cravings beter kan tegenhouden als ik alles opschrijf wat ik eet.

Belangrijk:
* ik tel geen calorieën of macro's, probeer KH vooral 's morgens te eten behalve op trainingsdagen ook PWO. Verder veel groenten en allerhande lean proteïn (ei-eiwitten, kip, zalm, tonijn,...)
* ik train geen benen, enkel cardio voor benen, omdat ik heb ervaren (ook via 't meetlint) dat de omvang van mijn billen en bovenbenen te groot wordt als ik benen te veel train
* ik zal niet echt gewichten posten, vind het belangrijker dat ik full ROM doe en mij focus op mind-muscle connection

bovenstaande commentaren zullen niet iedereen aanstaan maar hey, ik houd dit logje vooral voor mijzelf bij en sta zeker open voor opbouwende kritiek en tips!

stats:
1m63
59-60kg
vetpercentage laatst gemeten in februari met impedantiemeting: 22% (zou ideaal onder de 20 willen gaan)

enkele recente foto's:

grootste probleem zijn heupen/dijen (zie rugfoto)
hopelijk blijkt deze log nog een extra motivatie in mijn strijd tegen het vet :o:D

gisteren rug/biceps getraind:

10 min crosstrainer als opwarming

Chin ups: 4x4xBW (mét hulp want lukt nog niet alleen)
goodmornings: 4x12

lat pull down met triangel naar borst: 4x12
in superset met lat pull down met gestrekte armen met brede greep: 4x12

standing db curl: 4x12
preacher curl: 4x12
machine preacher curl: 4x12

crunch machine: 3x20

cardio: 20min crosstrainer, 10min fietsen als cooldown

eergisteren schouders/buik getraind, volgende training is pas voor zaterdag en zondag. Zal vanavond misschien ook eens mijn eten van vandaag posten.

aaah, je bent terug aan het loggen ... mooi !

en sexy pyjama hoor :P

haha, ja, beetje foute foto maar was de enige "toonbare" full body die ik heb aiai

eten vandaag:

7.30u:
1 sinaasappel
Havermout + amandelmelk + gebroken lijnzaad
2 sneetjes meergranenbrood

10.30u: 2 grote wortelen

12.30u:
gestoofde courgette (150gr) + 50gr gerookte zalm
140gr kikkererwten

16.30u:
2 wortelen
100 gr surimisticks

20.00u:
quorn vol-au-vent met bruine linzen

21.00u:
2 zelfgemaakte proteïnerepen (met havervlokken, cacao, whey, amandelmelk, pindakaas)

Je zit doorheen de dag wel laag in eiwit hé ;) Om maar niet te zeggen dat het allemaal carbs zijn :p
Je keuze qua voeding kan best wel wat beter ;)

Heb je voorstellen? :o

ik dacht dat het niet slecht was met de zalm, quorn (is ook eiwit), amandelmelk (geen lactose), surimi en proteïnerepen.

Vandaag oa gekookte eitjes als snack en eiwitomelet bij de lunch.

Ik sta open voor tips hoor :)

Zalm is zeker niet slecht, maar 50gr is natuurlijk niets :D Die kikkererwten heb je dan wel voor wat extra eiwit,
maar die kan je dan bv beter tot humus omtoveren en ipv die 2 wortelen eten. Want dat is ook al geen maaltijd :p

Je moet natuurlijk ook nog iets van eiwit bij het ontbijt hebben. Nog niet gedacht aan eiwitpannekoek?
Bodylab heeft er lekkere...

ja, ik weet dat 50gr niet veel is (vandaar dat ik die kikkererwten er nog bijgegeten heb). Ik neem normaal gezien een pak van 200gr voor 2 lunchmaaltijden maar had de dag ervoor wat meer honger en dus al 3/4 opgegeten, shame on me. :)
(niet dat ik excuses wil verzinnen hoor, ik zal mijn voeding van enkele dagen posten, dan heb je een beter idee overall, want kikkererwten en linzen en zo eet ik zeker niet elke dag.

Havermout 's ochtends vind ik gewoon zooo lekker, kan dat moeilijk laten. We hebben inderdaad die eiwitpannekoeken van bodylab en die zijn inderdaad heel lekker. Misschien 's avonds al enkele bakken en dan 's ochtends wat minder havermout en nog een eiwitpannekoekje erbij ipv die appelsien, dat zal misschien al beter zijn dan.

Humus eet ik regelmatig (vind ik ook superlekker), die wortelen zijn maar vulling eigenlijk, hehe

eten gisteren:

1 appelsien
havermout met amandelmelk en lijnzaad

125gr kerstomaatjes
1 gekookt ei

300gr groene boontjes + eiwitomelet (4 eieren)

1 gekookt ei + 4 plakjes kippefilet (niet zo'n goede keuze wegens het zoutgehalte maar had geen alternatief)

(gaan eten met vriendinnen):
Salade met couscous, gebakken inktvisjes, tomaatjes, sla, komkommer
3 stukken grof brood met kruidenboter
1 kirr

(= niet zo goed, maar toch geprobeerd om gezonde keuze te maken, 't was een vegetarisch restaurant)

deze ochtend, zoals Robke aanraadde havermout gegeten met amandelmelk en schep whey (geen appelsien)

straks cardio gaan doen

deze voormiddag cardiosessie'ke gedaan, 900kcal verbrand :)
morgen borst/triceps trainen

couscous met inktvis? nom nom nom

Terug
Naar boven