MuscleMeat

VinnieVince becoming Invincible

gaat lekker dus :D

• Topic Starter Topic Starter
hoi

ni (=> anagram. Succes met oplossen!)

origineel :p Welkom bruder von einer anderen Muter

ik denk dat ik de oplossing weet voor het anagram

zal het niet verklappen

hihi

jep. De vraag is natuurlijk of er geen ander schema is waarmee ik meer progressie had kunnen maken, maar gaat nu prima dus ga lekker door :cool:

Laatst bewerkt:
jep. De vraag is natuurlijk of er geen ander schema is waarmee ik meer progressie had kunnen maken, maar gaat nu prima dus ga lekker door :cool:

Allemaal goed en wel maar mensen vergeten vaak ook dat je niet alleen progressie moet maken op kracht,
vvm oid maar ook op je pezen, banden etc... en dat gaat niet zo snel. Dus beter traag opbouwen, dan
raak je minder snel geblesseerd :)

Allemaal goed en wel maar mensen vergeten vaak ook dat je niet alleen progressie moet maken op kracht,
vvm oid maar ook op je pezen, banden etc... en dat gaat niet zo snel. Dus beter traag opbouwen, dan

True that. En met traag opbouwen kan ik wss nog wel een tijd doorgaan zonder te moeten verlagen

Dat is ook voornamelijk de kracht van Wendler en maakt het anders dan andere schema's. Een hoop "hardcore" piepo's hier op het forum vinden de progressie te traag, als je wedstrijden doet kan ik het me voorstellen, maar als je deze sport gewoon zo lang mogelijk als naturel wil kunnen beoefenen dan is dit schema heerlijk en veel vriendelijker voor je lichaam.

C6W1 Nieuwe ronde, nieuwe kansen :D

OHP
wu rotator cuffs & 2x5x 20; 3x 30
5x 37.5
5x 42.5
5x+: 8x 47.5 F@9e rep. Best een tegenvaller: hoopte op 10 keer. Volgende keer beter

HG Chins
6x5x
I.v.m. eerdere pees klacht en uiteraard mijn lat ga ik het volume op chinups iets verlagen. 50 reps per dag lijkt me toch wat teveel van het goede. Beginnen met 30 BW chins per week, en over een week of 2 beginnen met weighted chins. Op aanraden van robke houd ik het ook voorlopig enkel op hammergrip chins.

Dips
5x10x +10 Nice. Misschien lukt dit volgende week nog met 12.5kg extra.
15x BW

Kroc Row
38x 24 rip

BOR
10x 40
3x6x 50 was eigenlijk al aardig leeg. Lukte ook maar net.

Goed misselijk, maar wel lekker getraind. Gewicht gaat ook nog vrij hard omhoog, In 1.5 week 3kg erbij. Nu ff iets minder fanatiek eten want anders kan ik binnenkort weer gaan cutten :p

Dat is ook voornamelijk de kracht van Wendler en maakt het anders dan andere schema's. Een hoop "hardcore" piepo's hier op het forum vinden de progressie te traag, als je wedstrijden doet kan ik het me voorstellen, maar als je deze sport gewoon zo lang mogelijk als naturel wil kunnen beoefenen dan is dit schema heerlijk en veel vriendelijker voor je lichaam.

Ik wil waarschijnlijk 12 cycles Wendler doen. Daarna wil ik wel een ander schema doen, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Tot nu toe bevalt het nog heel erg goed.

goeie trein neergezet man, arm ziet er ook swolee uit

hg chin?

annaboeloes ofzo

hgh in, ILLUMINATI !!

f27xvt.jpg

Krocs + BOR erachter? :eek:

Had wel paar minuten rust genomen. Na die kroc row kijk ik altijd ff vaag voor me uit en ben ik ff van de wereld :p Maar had nog een klein beetje energie over, dus waarom niet

---------- Post added at 23:06 ---------- Previous post was at 13:03 ----------

C6W1

Hyperextensions
7x

Deadlift
wu 5x 40; 5x 60; 3x 70
5x 85
5x 97.5
5x+: 8x 112.5 Ging wel lekker vandaag. 2 dingetjes opgemerkt bij mezelf: dat ik teveel in de spiegel kijk (oftewel geen neutrale houding nek/rug) en dat ik te weinig gebruik maak van mijn heupen (en teveel uit m'n onderrug wil halen). Vandaag zodra de bar boven mijn knien was, m'n heupen naar voren gegooid en dat deed veel goeds voor de explosiviteit. Denk dat er nog veel meer uit te halen is, maar helaas niemand die mij daar irl bij kan helpen :(

Squats
wu 5x 20; 5x 35; 3x 50
5x5x 67.5 Ging nog vrij goed. Alleen laatste rep wat moeizaam, maar kan nog wel verhogen denk ik. Weet niet helemaal zeker of ik 5 of 6 sets had gedaan, maar volgens mij waren het er 5.

Calf Press
5x20x 77.6 Denk de laatste keer dat ik kon verhogen, maar zie het vrijdag wel.
Dropset:
5x 134
5x 113
5x 93
10x 45

Heeft helemaal niets met "hardcore pipo's" te maken, waarop en op wie dat dan ook slaat. Beetje jammer dit wel vind ik. Maar als je met 'als naturel zolang mogelijk de sport kunnen beoefenen' bedoelt dat je jezelf alleen maar beperkingen op moet leggen en maar in een eeuwige cyclus van bulken en cutten moet blijven en elk jaar blij moet zijn met 10-20 kilo op je totaal, dan moet je misschien inderdaad wendler doen.

Wendler is prima, maar zeker als relatieve beginner kan je nog zo veel sneller gainen. Je pezen en banden gaan echt niet ineens helemaal kapot van gewoon een normaal progressief schema, zeker niet met de gewichten waarmee ts bezig is (no disrespect). Het is ook niet dat je met een ander schema ineens elke maand 20 kilo op elke lift gooit ofzo.
Wendler is verder ook maar gewoon een bij elkaar geraapt schema waar je alle kanten mee op kunt, en dus ook helemaal niet per se verkeerd, hangt maar af van de invulling.

Heeft helemaal niets met "hardcore pipo's" te maken, waarop en op wie dat dan ook slaat. Beetje jammer dit wel vind ik. Maar als je met 'als naturel zolang mogelijk de sport kunnen beoefenen' bedoelt dat je jezelf alleen maar beperkingen op moet leggen en maar in een eeuwige cyclus van bulken en cutten moet blijven en elk jaar blij moet zijn met 10-20 kilo op je totaal, dan moet je misschien inderdaad wendler doen.

Wendler is prima, maar zeker als relatieve beginner kan je nog zo veel sneller gainen. Je pezen en banden gaan echt niet ineens helemaal kapot van gewoon een normaal progressief schema, zeker niet met de gewichten waarmee ts bezig is (no disrespect). Het is ook niet dat je met een ander schema ineens elke maand 20 kilo op elke lift gooit ofzo.
Wendler is verder ook maar gewoon een bij elkaar geraapt schema waar je alle kanten mee op kunt, en dus ook helemaal niet per se verkeerd, hangt maar af van de invulling.

Suggesties? Ben sowieso al een beetje aan het kijken naar andere schema's, maar vooralsnog was ik van plan nog even met 531 door te gaan. Coan lijkt me een goed schema om eens wat serieuze progressie met mijn DL te maken. Wat denk je van de texas methode voor de rest? Of iets heel anders?

Ik weet niet precies hoe lang je al traint en wat je trainingsgeschiedenis is, voor beginners is een 5x5 schema ala stronglifts altijd prima, texas method is ook goed, misschien met wat aanpassingen hier en daar. Coan zou ik nog wel even mee wachten.

Ik weet niet precies hoe lang je al traint en wat je trainingsgeschiedenis is, voor beginners is een 5x5 schema ala stronglifts altijd prima, texas method is ook goed, misschien met wat aanpassingen hier en daar. Coan zou ik nog wel even mee wachten.

Train eigenlijk vrij kort pas serieus. DL MP pas vanaf half april; SQ vanaf maart; BP iets langer. De setup van wendler bevalt mij wel goed, met variatie in het aantal reps. 5x5 lijkt me vrij saai afgezien van de progressie. Dan lijkt de texas methode me leuker. Heb je toevallig nog schema's waarbij repranges wat meer variren (liever lager in reps en meer sets dan andersom)?

En waarom beter nog even wachten met Coan?

Train eigenlijk vrij kort pas serieus. DL MP pas vanaf half april; SQ vanaf maart; BP iets langer. De setup van wendler bevalt mij wel goed, met variatie in het aantal reps. 5x5 lijkt me vrij saai afgezien van de progressie. Dan lijkt de texas methode me leuker. Heb je toevallig nog schema's waarbij repranges wat meer variren (liever lager in reps en meer sets dan andersom)?

En waarom beter nog even wachten met Coan?

berer coan wanneer je meer plateau bereikt dscht ikk

ik ga over 2 weken ook weer over op me oude schema met 3x per week squat,bench,dl,ohp,pendlay row of bor wss pendlay en chin of pullups ! kijken of ik daar goeie progressie mee ga boeken met beter op me voeding letten :) misschien ook iets ook iets voor jou ?

berer coan wanneer je meer plateau bereikt dscht ikk

ik ga over 2 weken ook weer over op me oude schema met 3x per week squat,bench,dl,ohp,pendlay row of bor wss pendlay en chin of pullups ! kijken of ik daar goeie progressie mee ga boeken met beter op me voeding letten :) misschien ook iets ook iets voor jou ?

Zoiets vind ik ook niet verkeerd. Vind de main lifts leuk om te doen dus hogere frequentie is prima, alhoewel ik het ook wel leuk vind om 1 dag te focussen op 1 main lift, al dan niet met wat lichte assistance.

Inactief lid van dbb had zelf een schema gemaakt gebaseerd op onderzoeken en wat eigen ervaring. Dat lijkt me ook wel een prima en leuk schema:

A:
3x5 BP
5x5 chinup
3x5 OHP
3x8 Facepull
3x8 BB Curl
3x8 OH extension

B:
3x5 SQ
3x5 DL
3x5 BP
5x5 Chinup
3x5 OHP
3x8 Facepull

A op maandag en donderdag, B op dinsdag en vrijdag. Oftewel: sq&dl 2x per week, bp&ohp 4x p week.

overhead press en chin ups 4x per week? n*ger wat?

overhead press en chin ups 4x per week? n*ger wat?

Idee is uiteraard progressief overladen, maar wel op een gewicht dat je je lifts explosief kunt uitvoeren. Ver weg van falen dus. Zijn motivatie: beter lage(re) intensiteit en hoge frequentie dan andersom.

Terug
Naar boven