Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welkom bruder von einer anderen Muterik denk dat ik de oplossing weet voor het anagram
zal het niet verklappen

jep. De vraag is natuurlijk of er geen ander schema is waarmee ik meer progressie had kunnen maken, maar gaat nu prima dus ga lekker door![]()

Allemaal goed en wel maar mensen vergeten vaak ook dat je niet alleen progressie moet maken op kracht,
vvm oid maar ook op je pezen, banden etc... en dat gaat niet zo snel. Dus beter traag opbouwen, dan
raak je minder snel geblesseerd![]()
Dat is ook voornamelijk de kracht van Wendler en maakt het anders dan andere schema's. Een hoop "hardcore" piepo's hier op het forum vinden de progressie te traag, als je wedstrijden doet kan ik het me voorstellen, maar als je deze sport gewoon zo lang mogelijk als naturel wil kunnen beoefenen dan is dit schema heerlijk en veel vriendelijker voor je lichaam.Allemaal goed en wel maar mensen vergeten vaak ook dat je niet alleen progressie moet maken op kracht,
vvm oid maar ook op je pezen, banden etc... en dat gaat niet zo snel. Dus beter traag opbouwen, dan
raak je minder snel geblesseerd![]()

Dat is ook voornamelijk de kracht van Wendler en maakt het anders dan andere schema's. Een hoop "hardcore" piepo's hier op het forum vinden de progressie te traag, als je wedstrijden doet kan ik het me voorstellen, maar als je deze sport gewoon zo lang mogelijk als naturel wil kunnen beoefenen dan is dit schema heerlijk en veel vriendelijker voor je lichaam.
goeie trein neergezet man, arm ziet er ook swolee uit

Maar had nog een klein beetje energie over, dus waarom niet
Dat is ook voornamelijk de kracht van Wendler en maakt het anders dan andere schema's. Een hoop "hardcore" piepo's hier op het forum vinden de progressie te traag, als je wedstrijden doet kan ik het me voorstellen, maar als je deze sport gewoon zo lang mogelijk als naturel wil kunnen beoefenen dan is dit schema heerlijk en veel vriendelijker voor je lichaam.
Heeft helemaal niets met "hardcore pipo's" te maken, waarop en op wie dat dan ook slaat. Beetje jammer dit wel vind ik. Maar als je met 'als naturel zolang mogelijk de sport kunnen beoefenen' bedoelt dat je jezelf alleen maar beperkingen op moet leggen en maar in een eeuwige cyclus van bulken en cutten moet blijven en elk jaar blij moet zijn met 10-20 kilo op je totaal, dan moet je misschien inderdaad wendler doen.
Wendler is prima, maar zeker als relatieve beginner kan je nog zo veel sneller gainen. Je pezen en banden gaan echt niet ineens helemaal kapot van gewoon een normaal progressief schema, zeker niet met de gewichten waarmee ts bezig is (no disrespect). Het is ook niet dat je met een ander schema ineens elke maand 20 kilo op elke lift gooit ofzo.
Wendler is verder ook maar gewoon een bij elkaar geraapt schema waar je alle kanten mee op kunt, en dus ook helemaal niet per se verkeerd, hangt maar af van de invulling.
Ik weet niet precies hoe lang je al traint en wat je trainingsgeschiedenis is, voor beginners is een 5x5 schema ala stronglifts altijd prima, texas method is ook goed, misschien met wat aanpassingen hier en daar. Coan zou ik nog wel even mee wachten.
Train eigenlijk vrij kort pas serieus. DL MP pas vanaf half april; SQ vanaf maart; BP iets langer. De setup van wendler bevalt mij wel goed, met variatie in het aantal reps. 5x5 lijkt me vrij saai afgezien van de progressie. Dan lijkt de texas methode me leuker. Heb je toevallig nog schema's waarbij repranges wat meer variren (liever lager in reps en meer sets dan andersom)?
En waarom beter nog even wachten met Coan?
misschien ook iets ook iets voor jou ?berer coan wanneer je meer plateau bereikt dscht ikk
ik ga over 2 weken ook weer over op me oude schema met 3x per week squat,bench,dl,ohp,pendlay row of bor wss pendlay en chin of pullups ! kijken of ik daar goeie progressie mee ga boeken met beter op me voeding lettenmisschien ook iets ook iets voor jou ?