XXL Nutrition

VinnieVince becoming Invincible

• Topic Starter Topic Starter
Nog een vraag: in de template van Madcow staan alleen DL, SQ, BP, OHP, BOR. Nou stond er in het artikel dat ik gelezen had dat wat chins op woensdag en op vrijdag 2 oefeningen voor armen geen probleem was. Chinnen en dippen wil ik er namelijk sowieso in houden, wat dan chinnen op wo en dippen op vr wordt. Alleen het volume voor bovenrug lijkt me wat weinig? Wat dips (evt wat DB presses) of chins na een training lijkt me prima te kunnen?

Alle schema's vanuit Rusland of USA moet je sws met een korreltje test en tren nemen

inbe4 no shit sherlock

Wat

Waarom train je eigenlijk volgens een schema?
#srs vraag

daarom ben je ook zo snel overgestapt. :lol:

De grafiek heeft niks te maken met volume, enkel het progressieve overladen op basis van het niveau van een persoon.

De hele 'wendler haat' zoals jullie dat noemen, is ontstaat omdat meerendeel van DBB is aangestoken door het 'Wendler virus'. Mensen gaan uit onwetendheid, net als ik, beginnen aan Wendler om sterker te worden. Zonder zich er al te ver in te verdiepen. Net als Vince, geen offense ofzo.

Het hele punt is, wat Tymboo vaak benadrukt, dat er in de periode waarin Wendler 5/3/1 wordt gevolgd vaak veel meer kan worden behaald dan met het programma van Wendler.

Het schema geeft enkel aan hoeveel er kan overladen worden in een bepaalde tijd. Hierin past Wendler mooi tussen eind gevordere/begin geavanceerd. Het niveau van Vince ligt echter lager, hij had in de 6 cycles meer kunnen behalen dan hij heeft gedaan.

Vind mezelf een goed voorbeeld. Voordat ik met wendler begon trok 130kg van de grond. Heb drie cycles op Wendler gezeten, tilde daarna nog bar weinig. Toen gaan samen werken met Fortiuss fitness en daarna een tijdje op Texas methode gezeten. 5 maanden later trok ik op het platform 200kg.
Ik begon na een periode met Texas method en mijn Deadlift ging op Wendler net zo hard vooruit. Je moet alleen wel weten hoe je 531 aan moet passen aan jouw behoeftes en trainingservaring. Iets wat Wendler in zijn boeken ook benadrukt. Nogmaals, wendler is niet handig voor beginners die sterker willen worden, daar is een madcow of iets later een Texas method beter voor.

---------- Toegevoegd om 07:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:06 ----------

Nog een vraag: in de template van Madcow staan alleen DL, SQ, BP, OHP, BOR. Nou stond er in het artikel dat ik gelezen had dat wat chins op woensdag en op vrijdag 2 oefeningen voor armen geen probleem was. Chinnen en dippen wil ik er namelijk sowieso in houden, wat dan chinnen op wo en dippen op vr wordt. Alleen het volume voor bovenrug lijkt me wat weinig? Wat dips (evt wat DB presses) of chins na een training lijkt me prima te kunnen?
Ik zou niet teveel toevoegen en jezelf eerst laten wennen aan het andere volume van Madcow. JE gaat meer volume in hogere % van je max draaien (ik zag dat je 531 oude stijl deed, zonder jokers sets etc).

Ik zou niet teveel toevoegen en jezelf eerst laten wennen aan het andere volume van Madcow. JE gaat meer volume in hogere % van je max draaien (ik zag dat je 531 oude stijl deed, zonder jokers sets etc).

True that. Gaandeweg zal ik wel kijken of ik daar nog energie voor heb dan

geen commentaar hoor aapje, vroeg het me gewoon af!
succes met je doelen

warme groenten!

I know, ik gaf ook gewoon antwoord ;)

---------- Post added at 23:15 ---------- Previous post was at 13:05 ----------

C6W1

Bench Press
wu rotator cuffs + 5x 20; 5x 30; 3x 40
5x 57.5
5x 65
5x+ 10x 72.5 F@11e rep. Vanaf de 7e of 8e rep ging het al langzamer maar die reps daarna gingen vrij goed. Dacht dat een 11e nog wel zou lukken maar helaas.

Incline DB Press
3x 26
6x4x 32 :)

GCBP paused
3x10x 50 mooi

OHP
4x 35 F@5e rep wut
5x 30
10x 20
epic verzuring in mijn linker schouder. Kon m'n stuur niet eens normaal vasthouden op de terugweg. Liep bij BP al wat te kloten met m'n linker schouder en de oefeningen daarna; houding was steeds niet echt lekker. Al met al een prima training. Vooral tevreden met de DB press :)

Ik wil eens gaan maxen (weet nog niet zeker of ik all-out ga maar wil wel wat zware singles gaan doen) in week 3; over 1.5 week dus.

Iemand tips hoe ik dat het beste kan aanpakken? In principe staan de trainingen gepland als volgt: maandag: MP; dinsdag: DL; donderdag: BP; vrijdag: SQ. Ik dacht zelf aan iets als maandag SQ & BP, vrijdag DL & OHP, en dan dinsdag/woensdag/donderdag (en/of) wat lichte oefeningen om toch wat te doen en te kunnen trainen.

Iemand hier nog een antwoord op?

je bedoelt met wendler? gewoon je sets doen en dan niet amrap sets doen maar telkens een stapje hoger gaan en opwerken tot je (nieuwe) 1rm.

Ikzelf, maar dat is persoonlijk denk ik, zou maxen niet op 1 dezelfde dag doen, maar verspreid zoals dus de training gepland staat. Gewoon beginnen met die oefeningen en de rest van die training wat lichte oefeningen.

Niet dan? Je mag ook gewoon in volledige zinnen vertellen waarom niet hoor, daar leer ik ook alleen maar van want ik geef toch aan dat ik dat zo heb. Wellicht heb ik wel fout wat hij bedoelt met maxen ;) Wie weet.
Leg gewoon uit ipv zo kort :)

je bedoelt met wendler? gewoon je sets doen en dan niet amrap sets doen maar telkens een stapje hoger gaan en opwerken tot je (nieuwe) 1rm.

Bedoelde niet zozeer de opbouw, maar meer de verdeling in dagen. Denk dat ik de 3e week niet de gewichten/set/reps van wendler aanhoud

Ikzelf, maar dat is persoonlijk denk ik, zou maxen niet op 1 dezelfde dag doen, maar verspreid zoals dus de training gepland staat. Gewoon beginnen met die oefeningen en de rest van die training wat lichte oefeningen.

wat?

opbouw doe ik wrs zo:
IMG-20140917-WA0100_resized_zps3df1dfd3.jpg

Dan heb ik waarschijnlijk iets anders in mijn hoofd of ik doe het normaal anders dan de rest ;)
Als ik ga maxen, dan doe ik de ene max op de ene dag en de andere max op de andere dag, niet 2x max op 1 dag. Dat bedoelde ik meer.
Maargoed, zal het dus gewoon fout hebben, kan ook ;) Ik zal lezen en bijleren :D

Dan heb ik waarschijnlijk iets anders in mijn hoofd of ik doe het normaal anders dan de rest ;)
Als ik ga maxen, dan doe ik de ene max op de ene dag en de andere max op de andere dag, niet 2x max op 1 dag. Dat bedoelde ik meer.
Maargoed, zal het dus gewoon fout hebben, kan ook ;) Ik zal lezen en bijleren :D

Oh zo. Maar niet 2 oefeningen maxen op 1 dag betekent 1 dag korter herstel tussendoor. Als ik maandag t/m vrijdag kan trainen en doe wat jij doet, dan max ik dus ma di do vr. Nu wss ma en vr, met zo nodig lichte hersteltrainingen op di en/of wo en/of do

ja die foto is andersom moet ik dat zo gaan lezen?

Oh zo. Maar niet 2 oefeningen maxen op 1 dag betekent 1 dag korter herstel tussendoor. Als ik maandag t/m vrijdag kan trainen en doe wat jij doet, dan max ik dus ma di do vr. Nu wss ma en vr, met zo nodig lichte hersteltrainingen op di en/of wo en/of do

Oh zo, kan je dan niet beter maandag, woensdag, vrijdag doen en de week daarna de andere oefeningen?
Echt geen flauw idee of je ook 2 oefeningen in 1 training kan doen hoor, wellicht dat het geen probleem is, maar ikzelf heb dan het (misschien apart) idee dat als mijn 2e max (op die dag) niet zo hoog is al gehoopt of verwacht, dit komt doordat mijn lichaam al moe is van de eerste max oefening.

Als dit niet zo is hoor ik het ook graag natuurlijk.

Terug
Naar boven