MuscleMeat

VinnieVince becoming Invincible

• Topic Starter Topic Starter
Deload tren alles in 1 op=op

Squat
5x 20
5x 30
5x 40
5x 50
5x 60
5x 70

Bench Press
5x 20
5x 30
5x 40
3x5x 50

Deadlift
5x 60
5x 70
3x5x 80

OHP
5x 20
5x 27.5
3x5x 32.5

Hammer Grip Chins
3x3x

Leuke training :) Alles ging snoeihard, vooral de bankdrukkert. Bij alles op mijn techniek gelet.

Bij deadlift sta ik normaal vrij smal en met m'n voeten redelijk ver naar buiten (had ik een tijd geleden in een YT filmpje van scott herman gezien). Nu wat breder gaan staan met mijn knieën net naast mijn armen, tenen wat meer naar voren en iets hoger begonnen met m'n heupen. Beviel wel redelijk maar heeft niet direct mijn voorkeur.

Squat niks bijzonders. Merkte alleen dat ik goed moet opletten hoe ik mijn voeten plaats, want ik zag tijdens een paar sets dat ik mn voeten niet gelijk had staan. Beetje geëxperimenteerd met om de rep ongeveer ademen. Daardoor lukt het me veel beter om druk op m'n core uit te oefenen.

Bij OHP geprobeerd mijn triceps op m'n lats te laten steunen en de barbell iets hoger op m'n borst te laten rusten. Nog ff wennen.

Bij bankdrukken tips uit een filmpje uitgeprobeerd die ik vanmiddag had gezien. Mijn arch is nu nog wat beter: mijn voeten had ik meer naar achteren geplaatst en m'n hielen met enige moeite op de grond kon houden. Hierdoor lukte de arch beter. Grip iets smaller gepakt. In het filmpje zou een smallere grip zorgen dat lats, achterkant schouders en triceps meer mee zouden werken. Alles voelde echt heel goed aan. Geen idee of mijn kracht in de hogere sets ook toeneemt door deze puntjes, maar ik denk dat de 50 nog nooit zo goed heeft aangevoeld.

Voor de liefhebbers:
https://www.youtube.com/watch?v=XZfsqdCOiTg

Zie nu trouwens dat ik een nog smallere stance gebruik en mijn voeten nog meer naar buiten gedraaid.
https://www.youtube.com/watch?v=7Q_GnXm7LbI

Mooi dat je zo bezig bent geweest met techniek! Ik merk dat ik met squatten en deadliften ook altijd automatisch mn rechtervoet verder naar achter zet en dus ongelijk sta. Let daar de laatste tijd ook veel op.

Heb je nog tips als gaat om ademhaling? Ik krijg die altijd moeilijk onder controle met zwaardere gewichten. heb de neiging mn adem in te houden, wat dus beetje onhandig is :o maar krijg het nog niet echt onder de knie om mn ademhaling fatsoenlijk te krijgen zonder dat het ten koste gaat van mn lift.

• Like
Waarderingen: Ot92
Mooi dat je zo bezig bent geweest met techniek! Ik merk dat ik met squatten ook altijd automatisch mn rechtervoet verder naar achter zet en dus ongelijk sta. Let daar de laatste tijd ook veel op.

ik heb precies hetzelfde

Heb je nog tips als gaat om ademhaling? Ik krijg die altijd moeilijk onder controle met zwaardere gewichten. heb de neiging mn adem in te houden, wat dus beetje onhandig is :o maar krijg het nog niet echt onder de knie om mn ademhaling fatsoenlijk te krijgen zonder dat het ten koste gaat van mn lift.

Voordat je een rep doet goed inademen (via je buik, niet je borst), dan heel ff wachten en dan je rep(s) doen. Tijdens de reps proberen druk op je buik te houden. Als je wilt ademen paar keer goed ademhalen en dan weer hetzelfde doen. Als ik tijdens een rep adem, merk ik dat dat ten koste gaat van m'n 'tightness'.

Wij hebben rubberen matten hou gewoon de lijn aan van de mat ;) misschien handig om bij jullie een streep te maken dmv tape of krijt oid

ik heb precies hetzelfde

DL/SQ matties :o

Voordat je een rep doet goed inademen (via je buik, niet je borst), dan heel ff wachten en dan je rep(s) doen. Tijdens de reps proberen druk op je buik te houden. Als je wilt ademen paar keer goed ademhalen en dan weer hetzelfde doen. Als ik tijdens een rep adem, merk ik dat dat ten koste gaat van m'n 'tightness'.

Hmm dat wordt nog wat. Ik adem altijd door borst, nooit door buik. Ik ga het eens proberen! Ben de laatste tijd nml vet licht in mn kop na een setje, soms red ik 1 set niet eens.

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Wij hebben rubberen matten hou gewoon de lijn aan van de mat ;) misschien handig om bij jullie een streep te maken dmv tape of krijt oid

F4F kennende kicken ze me er dan uit :o :roflol:

Maar idd, simpele oplossing. Lijntje trekken op de grond.

Simpel maar effectief. Goeie

Hmm dat wordt nog wat. Ik adem altijd door borst, nooit door buik. Ik ga het eens proberen! Ben de laatste tijd nml vet licht in mn kop na een setje, soms red ik 1 set niet eens.

Is voor mij ook wennen. Makkelijkste om er aan te denken is gewoon je core aan te spannen. Je adem inhouden en de lucht bij je borst houden en je buikspieren aanspannen is verdomd lastig :p

en uiteindelijk na veel doen sta je bijna elke keer goed:) doe dit trouwens sinds kort pas hoor haha.. stond ook vaak niet goed of ene voet verder naar buiten met tenen dan ander :o

gaat steeds beter

Simpel maar effectief. Goeie

Is voor mij ook wennen. Makkelijkste om er aan te denken is gewoon je core aan te spannen. Je adem inhouden en de lucht bij je borst houden en je buikspieren aanspannen is verdomd lastig :p

liggen van die homo matjes in jouw gym, ideaal dus

leuk techniekuitprobeerverslagje vinnie

jij wat maat? hoop niet voor 1 dag :roflol:

Goed bezig G! Je haalt mij al aardig in qua gewicht..

flinke stash :)

Goed bezig G! Je haalt mij al aardig in qua gewicht..

Gewicht gaat mss wel iets té hard, maar ga voorlopig nog geen kcals tracken en kijken hoe het loopt

Vreetdate met ShadyNG gehad? :roflol:

Haha

heb macaroni met ham en kaas gemaakt (en wat ui en tomaat) en voor ongeveer 5 maaltijden ingevroren, en nog voor 1 a 2 maaltijden in de koelkast :D Broodjes zijn op en lasagne is voor brunch morgen

heb macaroni met ham en kaas gemaakt (en wat ui en tomaat) en voor ongeveer 5 maaltijden ingevroren, en nog voor 1 a 2 maaltijden in de koelkast :D Broodjes zijn op en lasagne is voor brunch morgen

Herkenbaar! Als ik in Zwolle zit maak ik ook altijd een gigantische pan met eten en vries 4 bakjes in ofzo. sowieso zijn grotere verpakkingen in verhouding veel goedkoper dan iedere X 1 of 2 persoons ingrediënten halen. En het is lekker makkelijk als je geen zin hebt om te koken :)

Zo had ik vorig weekend lasagne gemaakt. veel te veel saus over. ook verdeelt over 2 bakjes. Hoef alleen nog wat pasta te koken en weer 2 maaltijden :)

Leef de studenten leef haha.

Terug
Naar boven