Fitness Seller

Vipers herstart log - Stoppen met trt

Bezoekers in dit topic

Mag ik je raad geven? Regel 3000, zoek je een chirurg en ga met hem aan tafel zitten.. Nooit besparen op je eigen lichaam

Denk je dat dit weg te krijgen is met een laag BF en misschien een AI?
Ik heb een foto bijgevoegd in mijn laatste post
 
hoe hoog is je proloctine gehalte?weet je dat toevallig....anders heb ik daar nog wel advies voor om deze te verlagen met supplementen.
 
nog een wat duidelijkere foto
 
Laatst bewerkt:
hoe hoog is je proloctine gehalte?weet je dat toevallig....anders heb ik daar nog wel advies voor om deze te verlagen met supplementen.

Geen idee, denk niet superhoog aangezien de doc daar in den beginne niks over gezegd heeft
 
Ja die snelle stijging in vetpercentage is niet bevorderlijk voor je probleem, of is juist de achterliggende boosdoener. Maar wat de heren hierboven al aangeven, ga naar de doc, bespreek het met hem en zorg weer voor een uitgebreid bloedonderzoek.
 
Ja die snelle stijging in vetpercentage is niet bevorderlijk voor je probleem, of is juist de achterliggende boosdoener. Maar wat de heren hierboven al aangeven, ga naar de doc, bespreek het met hem en zorg weer voor een uitgebreid bloedonderzoek.

denk je dat het gyno is, of gewoon vetophoping wat wegtrekt bij een lager bf?
 
Ik meen gelezen te hebben dat je in eerste instantie met TRT begonnen was omdat je testosteron van nature vrij laag was, dus ik snap niet helemaal waarom je daar mee gestopt bent.

Als ik heel eerlijk ben zou ik in jouw situatie 1ml test e erin prikken per week en droog gaan trainen.
Het bekende femera protocol volgen tot je gyno weg is en dan met aromasin of arimidex je e2 in controle houden.
Als dat goed zit, 500iu hcg per week erbij prikken (en e2 weer in de gaten houden) om zo een eventuele kinderwens nog mogelijk te maken.

Het leven gaat om genieten, niet om afzien, trt is absoluut geen schande bro
 
Ik meen gelezen te hebben dat je in eerste instantie met TRT begonnen was omdat je testosteron van nature vrij laag was, dus ik snap niet helemaal waarom je daar mee gestopt bent. Als ik heel eerlijk ben zou ik in jouw situatie 1ml test e erin prikken per week en droog gaan trainen. Het bekende femera protocol volgen tot je gyno weg is en dan met aromasin of arimidex je e2 in controle houden. Als dat goed zit, 500iu hcg per week erbij prikken (en e2 weer in de gaten houden) om zo een eventuele kinderwens nog mogelijk te maken. Het leven gaat om genieten, niet om afzien, trt is absoluut geen schande bro

Dit zou idd een oplossing zijn. Maar hij had natuurlijk wel die problemen op TRT.

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------

denk je dat het gyno is, of gewoon vetophoping wat wegtrekt bij een lager bf?

Zo te zien is het gyno ja, zeker als je zegt dat je een knobbel hebt die je beet kan pakken. Dan kan het haast niet anders dat je E2 te hoog is. Zou toch echt een bloedonderzoek doen als ik jou was.
 
Ik meen gelezen te hebben dat je in eerste instantie met TRT begonnen was omdat je testosteron van nature vrij laag was, dus ik snap niet helemaal waarom je daar mee gestopt bent.

Als ik heel eerlijk ben zou ik in jouw situatie 1ml test e erin prikken per week en droog gaan trainen.
Het bekende femera protocol volgen tot je gyno weg is en dan met aromasin of arimidex je e2 in controle houden.
Als dat goed zit, 500iu hcg per week erbij prikken (en e2 weer in de gaten houden) om zo een eventuele kinderwens nog mogelijk te maken.

Het leven gaat om genieten, niet om afzien, trt is absoluut geen schande bro
Hey bro,

TRT voelde niet goed aan, zeker met het stigma wat erbij komt kijken. Tis niet leuk om elke week weer die naald erin te zetten.

Daarnaast had ik veel sides door oestrogeen van trt, zelfs op 100mg per week en een AI. Ik was emotioneel zwaar uit balans. Het ene moment vrolijk, het andere moment verdrietig of kwaad, dan weer immense vreetbuien en stemmingswisselingen. Echt emotioneel heel instabiel, daarnaast had ik ook mentale klachten met name nervositeit en angsten die waren wel et ergste. Ik kon opeens helemaal in paniek raken of ergens zenuwachtig voor hele simpele en vaak normale dingen(zweten en angstig worden bv alsik gebeld werd door een onbekend nummer bv)
Voor TRT had ik hier vrijwel 0,0 last van en tijdens TRT vrijwel wekelijks en dat maanden achtereen. Toen ik stopte met trt verdwenen al deze klachten binnen een paar weken en hb ik er vooralsnog geen een keer last van gehad. Ik vermoed dat mijn lichaam gevoelig is voor oestrogeen, het leek soms net of ik wekelijks ongesteld was.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------

Dit zou idd een oplossing zijn. Maar hij had natuurlijk wel die problemen op TRT.

---------- Toegevoegd om 20:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:27 ----------



Zo te zien is het gyno ja, zeker als je zegt dat je een knobbel hebt die je beet kan pakken. Dan kan het haast niet anders dat je E2 te hoog is. Zou toch echt een bloedonderzoek doen als ik jou was.

Misschien was de oorzaak van mijn lage natuurlijke test wel altijd teveel oestrogeen. Ik ga eerst cutten naar de 10% en dan kijken hoe het ervoor staat, als dat niet werkt pak ik letrozole(aromasin/nolva/ari heb ik geprobeerd en werkt niet)

Daarna zal ik een bloedonderzoek doen, als ik nu aanklop bij dr de Ronde stuurt hij me vast weer weg met het verhaal: je lichaam is aan het herstellen en normaliseren, kom over 2 maanden terug.

Ik ben sowieso van plan een bloedonderzoek weer te doen eind oktober. Als mijn test dan niet boven de 12/13 uitkomt op een schaal van 10-35 ga ik toch echt weer vragen stellen
 
Hey bro,

TRT voelde niet goed aan, zeker met het stigma wat erbij komt kijken. Tis niet leuk om elke week weer die naald erin te zetten.

Daarnaast had ik veel sides door oestrogeen van trt, zelfs op 100mg per week en een AI. Ik was emotioneel zwaar uit balans. Het ene moment vrolijk, het andere moment verdrietig of kwaad, dan weer immense vreetbuien en stemmingswisselingen. Echt emotioneel heel instabiel, daarnaast had ik ook mentale klachten met name nervositeit en angsten die waren wel et ergste. Ik kon opeens helemaal in paniek raken of ergens zenuwachtig voor hele simpele en vaak normale dingen(zweten en angstig worden bv alsik gebeld werd door een onbekend nummer bv)
Voor TRT had ik hier vrijwel 0,0 last van en tijdens TRT vrijwel wekelijks en dat maanden achtereen. Toen ik stopte met trt verdwenen al deze klachten binnen een paar weken en hb ik er vooralsnog geen een keer last van gehad. Ik vermoed dat mijn lichaam gevoelig is voor oestrogeen, het leek soms net of ik wekelijks ongesteld was.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:21 ----------



Misschien was de oorzaak van mijn lage natuurlijke test wel altijd teveel oestrogeen. Ik ga eerst cutten naar de 10 en dan kijken hoe het ervoor staat, als dat niet werkt pak ik letrozole(aromasin/nolva/ari heb ik geprobeerd en werkt niet)

Daarna zal ik een bloedonderzoek doen, als ik nu aanklop bij dr de Ronde stuurt hij me vast weer weg met het verhaal: je lichaam is aan het herstellen en normaliseren, kom over 2 maanden terug.

Ik ben sowieso van plan een bloedonderzoek weer te doen eind oktober. Als mijn test dan niet boven de 12/13 uitkomt op een schaal van 10-35 ga ik toch echt weer vragen stellen

Ookal zou je op die 12/13 uitkomen, denk dat er geen doc zal zijn die je dan exogene testosteron zal voorschrijven. En ookal zou die dat wel doen, wil je t dan nog wel?

Hoe waren je SHBG waarden, waren die hoog of laag? En wat voor voeding had je, zat je hoog of laag in carbs?

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Soort van off topic maar ook weer niet.

Hoe zit het eigenlijk met de nauwkeurigheid van Oestradiol waarden getrokken in een Nederlands lab? Ik las op Amerikaanse forums dat als de E2 test niet gevoelig was, dat je er dan eigenlijk geen touw aan vast kon knopen of de waarden wel of niet als nauwkeurig konden beschouwd.
 
Laatst bewerkt:
Ookal zou je op die 12/13 uitkomen, denk dat er geen doc zal zijn die je dan exogene testosteron zal voorschrijven. En ookal zou die dat wel doen, wil je t dan nog wel?

Hoe waren je SHBG waarden, waren die hoog of laag? En wat voor voeding had je, zat je hoog of laag in carbs?

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

Soort van off topic maar ook weer niet.

Hoe zit het eigenlijk met de nauwkeurigheid van Oestradiol waarden getrokken in een Nederlands lab? Ik las op Amerikaanse forums dat als de E2 test niet gevoelig was, dat je er dan eigenlijk geen touw aan vast kon knopen of de waarden wel of niet als nauwkeurig konden beschouwd.

Met de bijwerkingen die ik had, absoluut niet. Die waren echt verschrikkelijk, wekelijkse ongesteldsheidsymptomen nee bedankt. Als het kon zonder die bijwerkingen zou ik er geen seconde over nadenken en weer terug gaan nadat ik kinderen zou krijgen.

12/13 voor een 24 jarige is wel ontzettend laag, als je dat vergelijkt met een normaalpopulatie val je in de categorie 60-70 jarigen. En ik moet nog zoveel jaar mee...het is binnen de norm maar de klachten zijn wel van iemamd die buiten de norm valt. Lijkt me dt het geen specifieke wetenschap is, maar wel de huidige realiteit idd. SHBG weet ik niet, heeft hij wel gemeten trouwens maar niet verteld. Ik at meestal high carb, normaal voedingspatroon. Heb jij nog tips/adviezen? Wat zou je in mijn situatie doen?

Wat je zegt klopt inderdaad, e2 gevoelig moet gemeten worden bij een man
 
Met de bijwerkingen die ik had, absoluut niet. Die waren echt verschrikkelijk, wekelijkse ongesteldsheidsymptomen nee bedankt. Als het kon zonder die bijwerkingen zou ik er geen seconde over nadenken en weer terug gaan nadat ik kinderen zou krijgen. 12/13 voor een 24 jarige is wel ontzettend laag, als je dat vergelijkt met een normaalpopulatie val je in de categorie 60-70 jarigen. En ik moet nog zoveel jaar mee...het is binnen de norm maar de klachten zijn wel van iemamd die buiten de norm valt. Lijkt me dt het geen specifieke wetenschap is, maar wel de huidige realiteit idd. SHBG weet ik niet, heeft hij wel gemeten trouwens maar niet verteld. Ik at meestal high carb, normaal voedingspatroon. Heb jij nog tips/adviezen? Wat zou je in mijn situatie doen? Wat je zegt klopt inderdaad, e2 gevoelig moet gemeten worden bij een man

Ik ben natuurlijk geen deskundige, enige wat ik ervan weet komt eigenlijk door de studies die ik bestudeer en de ervaringen van andere mensen die ik lees, op voornamelijk Amerikaanse forums.

Wat me ook opvalt is dat de Amerikaanse doktoren een stuk liberaler zijn met het toedienen van TRT. Wat ik allemaal zo lees zou een persoon met jouw klachten en waarden per direct geholpen worden in de States. In Nederland gebeurt dit gewoon amper, de norm die hier gehanteerd wordt is gewoon anders, betuttelend om zo maar te zeggen.

Tja wat ik zou doen als ik jou was, heel diep cutten zou een optie zijn. Wat je zelf al aangeeft dat je waarschijnlijk gevoelig bent voor E2, dus door middel van een cut aromatisering tegengaan. En een bloedonderzoek afnemen. Zou wel eens willen weten wat je SHBG waarden zijn. dit heeft ook verband met je E2 en Vrije Test, daar zou je je voeding ook op aan kunnen passen. Zou je hoge SHBG waarden hebben, dan zou je meer carbs kunnen gaan eten omdat die ervoor zorgen dat je SHBG daalt. Daar komt ook bij dat als je SHBG daalt je Vrije Test omhoog zou moeten gaan, mits je E2 natuurlijk onder controle is. Maar das vooruitlopen op zaken. Een bloedonderzoek is gewoon prioriteit nr 1 zou ik zeggen.

Trouwens, die waarden die je nu hebt, van 12/13, dat is wel Vrije Test toch?
 
Waarom heb jij eigenlijk een kuur genomen? Als ik je foto zie, vraag ik mij af of je wel traint of ooit getraind heb. Denk je niet dat je daar veel te vroeg mee begonnen bent. Zet die anabolen is uit je hoofd en concentreer je eens op je training en voeding. Binnen een paar maanden ben je volledig hersteld en ga je je misschien normaal voelen. Je bloedtesten zijn niet dramatisch en volgens Dr Ronde ben je herstellende. Een deftige training (hoeft niet lang te duren) zal je herstel en moraal bevorderen, want bij jou zit het ook vooral in het kopke.
 
Laatst bewerkt:
Waarom heb jij eigenlijk een kuur genomen? Als ik je foto zie, vraag ik mij af of je wel traint of ooit getraind heb. Denk je niet dat je daar veel te vroeg mee begonnen bent. Zet die anabolen is uit je hoofd en concentreer je eens op je training en voeding. Binnen een paar maanden ben je volledig hersteld en ga je je misschien normaal voelen. Je bloedtesten zijn niet dramatisch en volgens Dr Ronde ben je herstellende. Een deftige training (hoeft niet lang te duren) zal je herstel en moraal bevorderen, want bij jou zit het ook vooral in het kopke.

Ik heb helemaal geen foto geplaatst :p
 
Waarom heb jij eigenlijk een kuur genomen? Als ik je foto zie, vraag ik mij af of je wel traint of ooit getraind heb. Denk je niet dat je daar veel te vroeg mee begonnen bent. Zet die anabolen is uit je hoofd en concentreer je eens op je training en voeding. Binnen een paar maanden ben je volledig hersteld en ga je je misschien normaal voelen. Je bloedtesten zijn niet dramatisch en volgens Dr Ronde ben je herstellende. Een deftige training (hoeft niet lang te duren) zal je herstel en moraal bevorderen, want bij jou zit het ook vooral in het kopke.

1. Schouderblessure+libido issues
2. Voor ik ooit ging kuren zag mijn fysiek er totaal niet uit zoals nu, of het nu door mn lage testwaardes komt of mijn training, ik ben nu op een punt dat ik er VEEL slechter uitziet dan voordat ik zelfs ooit ben begonnen met trainen (ik kan je een foto sturen van hoe het eruit zag voor het kuren). Ik loop nu een half jaar rond met de testwaardes van een 80-90 jarige oude vent, lijkt me niet zo gek dat er dan zoveel verlies is. Daarvan getuige ook de gyno die steeds erger en erger wordt. Ik ben ongeveer 10 kilo lichter met een drastisch gestegen vet
3. Ik train bijna onverminderd en hard door ondanks de blessure, maar dit blijft toch een limiting factor
4. Ik hoop het echt, ik hoop dat mijn libido verbeterd, dat gyno wegtrekt en de vetophoping stopt ondanks dat ik een calorie-deficit dieet volg. Ik heb ook geduld vooralsnog, ik zit dit sowieso nog een 3-6 maanden door.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helemaal geen foto geplaatst :p

Was eigenlijk bedoeld aan topicstarter. Ik heb het aangepast.

---------- Toegevoegd om 07:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:11 ----------

1. Schouderblessure+libido issues
2. Voor ik ooit ging kuren zag mijn fysiek er totaal niet uit zoals nu, of het nu door mn lage testwaardes komt of mijn training, ik ben nu op een punt dat ik er VEEL slechter uitziet dan voordat ik zelfs ooit ben begonnen met trainen (ik kan je een foto sturen van hoe het eruit zag voor het kuren). Ik loop nu een half jaar rond met de testwaardes van een 80-90 jarige oude vent, lijkt me niet zo gek dat er dan zoveel verlies is. Daarvan getuige ook de gyno die steeds erger en erger wordt. Ik ben ongeveer 10 kilo lichter met een drastisch gestegen vet
3. Ik train bijna onverminderd en hard door ondanks de blessure, maar dit blijft toch een limiting factor
4. Ik hoop het echt, ik hoop dat mijn libido verbeterd, dat gyno wegtrekt en de vetophoping stopt ondanks dat ik een calorie-deficit dieet volg. Ik heb ook geduld vooralsnog, ik zit dit sowieso nog een 3-6 maanden door.

Je hebt een testwaarde van 14nmol/L staat in je eerste mail. Dat is helemaal geen waarde van een 80 jarige. Mijn normale waarde was toen ik 35 jaar was ook niet hoger en ik kon daar heel goed mee trainen en spieren opbouwen. Ik weet niet of die waarde hoger was toen ik jou leeftijd had omdat ik dit toen nooit laten meten heb. Veel jonge mannen schommelen rond die waarde. Dat je met die waarde geen neukbeest bent en niet iemand bent die je elke dag moet scheren, kan ik best inkomen, maar dat geldt voor 50 van de mannelijke Europese bevolking. Je zag er vroeger anders uit en je was 10 kg zwaarder, zeg je. Die 10 kg heb je toch ook opgebouwd voor je kuur toen je volgens jou al een lage waarde had. Ik vind het raar wanneer je zegt dat je nu keihard traint en je er uitziet alsof je je nog geen 10 keer kan opdrukken. Die 10 kg verdwijnen niet zomaar als je keihard blijft trainen. Ik kan echter wel begrijpen dat je die paar kilo's verloren bent die je tijdens je kuur gewonnen hebt. Met een testwaarde van 14nmol/L kan je perfect spieren opbouwen. Je probleem is toch geen testosteronprobleem (dat vindt Dr Ronde ook). Post die foto maar eens van voor je kuur, niet de foto van tijdens of juist na je kuur. Of post de twee maar om te vergelijken. En hou vooral op met te denken dat je een testwaarde hebt van een 80 jarige want dat is helemaal niet waar. Je hebt wel gedurende een tijdje een te lage waarde gehad door je kuur.

---------- Toegevoegd om 07:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:45 ----------

1. Schouderblessure+libido issues
2. Voor ik ooit ging kuren zag mijn fysiek er totaal niet uit zoals nu, of het nu door mn lage testwaardes komt of mijn training, ik ben nu op een punt dat ik er VEEL slechter uitziet dan voordat ik zelfs ooit ben begonnen met trainen (ik kan je een foto sturen van hoe het eruit zag voor het kuren). Ik loop nu een half jaar rond met de testwaardes van een 80-90 jarige oude vent, lijkt me niet zo gek dat er dan zoveel verlies is. Daarvan getuige ook de gyno die steeds erger en erger wordt. Ik ben ongeveer 10 kilo lichter met een drastisch gestegen vet
3. Ik train bijna onverminderd en hard door ondanks de blessure, maar dit blijft toch een limiting factor
4. Ik hoop het echt, ik hoop dat mijn libido verbeterd, dat gyno wegtrekt en de vetophoping stopt ondanks dat ik een calorie-deficit dieet volg. Ik heb ook geduld vooralsnog, ik zit dit sowieso nog een 3-6 maanden door.

Je hebt een testwaarde van 14nmol/L staat in je eerste mail. Dat is helemaal geen waarde van een 80 jarige. Mijn normale waarde was toen ik 35 jaar was ook niet hoger en ik kon daar heel goed mee trainen en spieren opbouwen. Ik weet niet of die waarde hoger was toen ik jou leeftijd had omdat ik dit toen nooit laten meten heb. Veel jonge mannen schommelen rond die waarde. Dat je met die waarde geen neukbeest bent en niet iemand bent die je elke dag moet scheren, kan ik best inkomen, maar dat geldt voor 50% van de mannelijke Europese bevolking. Je zag er vroeger anders uit en je was 10 kg zwaarder, zeg je. Die 10 kg heb je toch ook opgebouwd voor je kuur toen je volgens jou al een lage waarde had. Je verhaal klopt niet wanneer je zegt dat je nu keihard traint en je er uitziet alsof je je nog geen 10 keer kan opdrukken. Die 10 kg verdwijnen niet zomaar als je keihard blijft trainen. Ik kan echter wel begrijpen dat je die paar kilo's verloren bent die je tijdens je kuur gewonnen hebt. Met een testwaarde van 14nmol/L kan je perfect spieren opbouwen. Je probleem is toch geen testosteronprobleem (dat vindt Dr Ronde ook). Post die foto maar eens van voor je kuur, niet de foto van tijdens of juist na je kuur. Of post de twee maar om te vergelijken.
 
Ik bedoel dat ik nu rondloop met een waarde behorende bij een 80jarige, niet destijds
Verder klopt wat je zegt gewoon niet dirk, iig niet met enkele van de bestaande onderzoeken. Ben het met je eens dat het binnen de gezonde referentie is maar verre van optimaal. De ene merkt nou eenmaal wel klachten en de ander niet. Weet verder niet hoe je aan die cijfers van 50% komt maar dat klopt ook gewoon niet. En dan nog, als je er last van hebt betekent dat absoluut niet dat je erbij moet neerleggen. Zijn er zat hier die voor veel minder op trt springen. 2 onderzoeken met de statistieken kijk maar bij de leefijdgroepen
http://www.artofmanliness.com/2013/01/16/normal-testosterone-levels/

En wat je zegt over het trainen ga ik verder niet op in, want nu komt het over alsof ik alles maar slack en geen fuck doe, terwijl ik echt keihard mn best doe op het moment, harder dan ooit
 
Hey bro,

TRT voelde niet goed aan, zeker met het stigma wat erbij komt kijken. Tis niet leuk om elke week weer die naald erin te zetten.

Daarnaast had ik veel sides door oestrogeen van trt, zelfs op 100mg per week en een AI. Ik was emotioneel zwaar uit balans. Het ene moment vrolijk, het andere moment verdrietig of kwaad, dan weer immense vreetbuien en stemmingswisselingen. Echt emotioneel heel instabiel, daarnaast had ik ook mentale klachten met name nervositeit en angsten die waren wel et ergste. Ik kon opeens helemaal in paniek raken of ergens zenuwachtig voor hele simpele en vaak normale dingen(zweten en angstig worden bv alsik gebeld werd door een onbekend nummer bv)
Voor TRT had ik hier vrijwel 0,0 last van en tijdens TRT vrijwel wekelijks en dat maanden achtereen. Toen ik stopte met trt verdwenen al deze klachten binnen een paar weken en hb ik er vooralsnog geen een keer last van gehad. Ik vermoed dat mijn lichaam gevoelig is voor oestrogeen, het leek soms net of ik wekelijks ongesteld was.

Oh ja ik was helemaal vergeten dat je niet goed reageerde op trt.
Heb je trouwens verschillende anti oestrogenen geprobeerd? ug/hg ?

Hoe voelde je je trouwens tijdens een kuur welke hoger in testosteron was dan trt ?
 
Ik bedoel dat ik nu rondloop met een waarde behorende bij een 80jarige, niet destijds
Verder klopt wat je zegt gewoon niet dirk, iig niet met enkele van de bestaande onderzoeken. Ben het met je eens dat het binnen de gezonde referentie is maar verre van optimaal. De ene merkt nou eenmaal wel klachten en de ander niet. Weet verder niet hoe je aan die cijfers van 50% komt maar dat klopt ook gewoon niet. En dan nog, als je er last van hebt betekent dat absoluut niet dat je erbij moet neerleggen. Zijn er zat hier die voor veel minder op trt springen. 2 onderzoeken met de statistieken kijk maar bij de leefijdgroepen
http://www.artofmanliness.com/2013/01/16/normal-testosterone-levels/

En wat je zegt over het trainen ga ik verder niet op in, want nu komt het over alsof ik alles maar slack en geen fuck doe, terwijl ik echt keihard mn best doe op het moment, harder dan ooit

Je komt daar ook af met een website van de één of ander anti aging dokter of organisatie. Op die cijfers baseer ik mij niet. Toen ik vroeger op consultatie was geweest bij Dr Hertoghe, hanteerde die dezelfde cijfers. Voor hem was de normale testosteronwaarde de maximumwaarde in de referentietabel en niet de gemiddelde waarde. Je moet je ook niet baseren op het feit dat er hier velen zijn die voor minder op TRT over gaan. Vergeet niet dat de meesten verslaafd zijn aan testosteron door het kuren. Heb toch wat geduld en volg de raad van Dr Ronde op. Heb je binnen 6 maanden nog steeds een lage waarde, zal hij je misschien wel behandelen maar er is ook kans dat je dan weer rond 14nmol/L schommelt en dan weet je dat alles goed is en dat hij gelijk heeft. Die dokter zal toch ook weten wat hij doet.
 
Back
Naar boven