Fitness Seller

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.281
Met het Konijn lijkt het gelukkig goed te gaan, tuitje is er nog niet uit gekomen maar was volgens de dierenarts geen ramp. Ze wordt steeds levendiger en begint weer te eten, gaat dus de goede kant op :heart:

Dan de training, want ben vanavond weer gaan trainen, had gewoon serieus zin om naar de gym te gaan :p Wel een kleine aanpassing gemaakt, na de deadlift en squat zag ik het niet zitten om goodmornings te gaan doen. Besloten om eerst de andere oefeningen te gaan doen en als laatste back extensions gedaan ipv goodmornings. Echter merkte ik dat ik bij LB1 ook al back extensions doe dus moet even kijken hoe ik dit ga oplossen. Misschien de volgende keer wel gewoon goodmorning doen maar dan niet te zwaar.

6 minuten squatten is trouwens best pittig, had bewust een ligt gewicht genomen omdat ik geen idee had wat ik hier van moest verwachten. Maar na 6 minuten en 40 reps verder moest ik serieus ff bijkomen, zelfs met maar 70Kg :p En dan te bedenken dat het nog naar 8 en zelfs 10 minuten gaat:haar:, weet nog niet of ik dat grappig vind :gay:

Dit was de training (LB2) Jajaja, echt waar, LOWER BODY :roflol:)

Deadlift
10X 70Kg
5X 100Kg
8X 120Kg
6X 120Kg
6X 120Kg
6X 120Kg

Squat
10X 20Kg
5X 50Kg
40X 70Kg (in 6 minuten)

Calf raise in smith op een plateau)
3X 8X 20Kg

Hip trust (in een machine)
8X Leeg
3X 8X 10Kg

Cable crunch
3X 8X 21.25Kg

Back extencions
3X 8X plus 8Kg

Mentaal is dat alleen even zwaar als GM’s.

• #1.286
Mijn voorkeur gaat in deze ook uit naar de KB swing

• #1.289
Zojuist de 4de training, en daarmee de laatste van de eerste week tot een feit gemaakt. Het was een lekkere training en kan aan mijn lichaam merken dat het me dankbaar is voor deze nieuwe manier van trainen.

Ik ben trouwens de facepull kwijt uit het rooster en wil die er toch wel graag weer in hebben aangezien dat 1 van de beste oefeningen is om problemen aan de schouders te voorkomen. Aangezien ik van de bicep/tricep een super set ga maken hou ik tijd over en ga daarom de facepull weer toevoegen aan de beide UB dagen. Goed idee?

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
8X 40Kg
6X 40Kg
6X 40Kg
6X 40Kg

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
36X 62.5Kg (in 6 minuten)

Chin up
8X BW
6X BW
4X BW (misschien dat ik deze eens een poosje assisted ga doen)

Bent over rear delt raises
3X 8X 6Kg

Bicep rope pull up
3X 8X 17.5Kg

Tricep rope pull down (volgende keer super set van maken met de biceps)
3X 8X 17.5Kg

Seated cable row
3X 8X 60Kg

Zojuist de 4de training, en daarmee de laatste van de eerste week tot een feit gemaakt. Het was een lekkere training en kan aan mijn lichaam merken dat het me dankbaar is voor deze nieuwe manier van trainen.

Ik ben trouwens de facepull kwijt uit het rooster en wil die er toch wel graag weer in hebben aangezien dat 1 van de beste oefeningen is om problemen aan de schouders te voorkomen. Aangezien ik van de bicep/tricep een super set ga maken hou ik tijd over en ga daarom de facepull weer toevoegen aan de beide UB dagen. Goed idee?

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
8X 40Kg
6X 40Kg
6X 40Kg
6X 40Kg

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
36X 62.5Kg (in 6 minuten)

Chin up
8X BW
6X BW
4X BW (misschien dat ik deze eens een poosje assisted ga doen)

Bent over rear delt raises
3X 8X 6Kg

Bicep rope pull up
3X 8X 17.5Kg

Tricep rope pull down (volgende keer super set van maken met de biceps)
3X 8X 17.5Kg

Seated cable row
3X 8X 60Kg
Leuk dat het je nog steeds bevalt.

In deze training zit al een rear felt oefening, is dat dezelfde als de andere?

Zou je er dan niet zijn door een van de twee te vervangen door face pulls?

• #1.291
Leuk dat het je nog steeds bevalt.

In deze training zit al een rear felt oefening, is dat dezelfde als de andere?

Zou je er dan niet zijn door een van de twee te vervangen door face pulls?

Zit nu idd bij de beide ub dagen een rear delt raise. 1 van de twee dagen deze vervangen voor de facepull is idd ook een idee

kan me niet voorstellen dat iemand dat een slecht idee vind
Zit nu idd bij de beide ub dagen een rear delt raise. 1 van de twee dagen deze vervangen voor de facepull is idd ook een idee
toch wel :D

ik zou de facepull gwn toevoegen, met licht gewicht, meer als een verre stretch oefening

• #1.293
kan me niet voorstellen dat iemand dat een slecht idee vind

toch wel :D

ik zou de facepull gwn toevoegen, met licht gewicht, meer als een verre stretch oefening
De trainingen duren nu minder lang dan voorheen dus daarom was mijn eerste idee ook om ze gewoon extra toe te voegen. Die rear delt raises vind ik ook wel fijn dus vind het niet erg om ze beide te doen in 1 training.

Dan zou ik ze gewoon allebei doe, als je de facepulls gecontroleerd uitvoert met de focus op externe rotatie dan pak je daar toch echt ander spieren mee aan dan met rear delt raises.

Dan zou ik ze gewoon allebei doe, als je de facepulls gecontroleerd uitvoert met de focus op externe rotatie dan pak je daar toch echt ander spieren mee aan dan met rear delt raises.
Ik las bij een ander schema, met face pulls, dat je die mocht vervangen door én rear delt flies (flyes?) én band pull aparts, maar wel beide en niet of/of.

Als je de band pull aparts uitvoert met de handpalmen naar boven (en boven ooghoogte) dan kan ik daar wel inkomen.

• #1.297
Als je de facepull doet in het Cable station lijkt me de rom veel groter en spanning constant. Dus daar geef ik gevoelsmatig dan toch de voorkeur aan.

Ik las bij een ander schema, met face pulls, dat je die mocht vervangen door én rear delt flies (flyes?) én band pull aparts, maar wel beide en niet of/of.
Als je de band pull aparts uitvoert met de handpalmen naar boven (en boven ooghoogte) dan kan ik daar wel inkomen.
Die oefening moet ik ook nog eens goed proberen, het is vlgs mij meer dan een beetje dom aan een elastiek trekken :)

• #1.300
De beweging in de schouder is bij die band pull toch wel anders dan bij de facepull. Wellicht een idee om bij Ub1 de facepull toe te voegen en bij Ub2 de band pull.

Terug
Naar boven