XXL Nutrition

Vissertje zijn blog

Kwam vanmiddag thuis van de tweede vroege dienst en was fucking moe... Toch maar besloten om te gaan trainen en geheel onverwacht blijkt het dan toch weer een super lekkere training te zijn geworden :rocker:

Heb de "8 minuten oefening" vandaag anders aangepakt en heb de reps opgedeeld in setjes van 5 reps met korte pauzes van pakweg 20 á 30 seconden tussen de setjes. Dit beviel me een heel stuk beter dan jezelf helemaal naar de kloten pompen door zoveel mogelijk reps achter elkaar te willen knallen.

OHP
Totaal dus 37 reps met 37.5Kg
Mooi als zo'n training onverwacht goed uitpakte, houd dat in gedachten als het een keer wat minder gaat, ze horen er beide bij.

Dat Volume pakken gaat je wel goed af geloof ik, ben echt benieuwd hoe dat over een maand of wat gaat als je voor een tweede en derde ronde gaat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.322
Mooi als zo'n training onverwacht goed uitpakte, houd dat in gedachten als het een keer wat minder gaat, ze horen er beide bij.

Dat Volume pakken gaat je wel goed af geloof ik, ben echt benieuwd hoe dat over een maand of wat gaat als je voor een tweede en derde ronde gaat.

Beetje proberen wat fijn voelt qua volume pakken op dit moment maar er wordt wel lekker volume getraind idd.

Ben vooral benieuwd wat me dit qua kracht gaat opleveren. Ergens halverwege het voorjaar wil ik weer wat 1RM pogingen gaan doen en ben daarbij het meest benieuwd naar de deadlift, bench en ohp. Deadlift hoop ik ooit 200 te kunnen gaan doen, bench 100 en ohp 1X BW (hoeft allemaal niet al komend voorjaar hoor ;)). Dat zijn een beetje m'n doelen momenteel. Squat staat iets minder hoog op de verlanglijst maar misschien komt dat later wel.

Heb de "8 minuten oefening" vandaag anders aangepakt en heb de reps opgedeeld in setjes van 5 reps met korte pauzes van pakweg 20 á 30 seconden tussen de setjes. Dit beviel me een heel stuk beter dan jezelf helemaal naar de kloten pompen door zoveel mogelijk reps achter elkaar te willen knallen.
Verstand komt met de jaren. O wacht, je doet dit pas 2 jaar :haar:

• #1.326
  • #1.327
Ff nog de training van vandaag loggen.

Ook vandaag de 8 minuten squatten opgedeeld in setjes van 5 reps, voelde erg goed. Die 70 kilo is wel echt licht maar maak deze cyclus van 4 weken af met dit gewicht, vind m'n lichaam niet zo erg. Na de 4 week ga ik verhogen naar de 80Kg

Dit was hem (LB2):

Deadlift
10X 70Kg
5X 100Kg
2X 120Kg
6X 140Kg
4X 140Kg
4X 140Kg
4X 140Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 70Kg
5X 70Kg
5X 70Kg
5X 70Kg
5X 70Kg
5X 70Kg
5X 70Kg (35 reps in 8 minuten, ging erg makkelijk vandaag)

Calf raises in smith
3X 10X 30Kg

Hip trust
3X 10X 10Kg

Cable crunches
3X 10X 21.25Kg

Back extencions (meende dan ik hier iets anders voor had verzonnen maar wist het niet meer)
3X 10X +8Kg

Geen lange training maar dit was alles wat op het programma stond vandaag

Wat doe je qua voeding nu eigenlijk? Bulk/ cut. Of geen van beiden ? Hou je macro's bij etc..?

• #1.329
Ik zit momenteel ronde 2500 á 2600 Kcal en hou alles bij in Myfitnesspal. Sla wel eens een dagje over hoor qua tracken maar das misschien 1, soms 2, dag per week. Zit qua eiwitten op ongeveer 130 á 140 gram en qua vetten op ongeveer 70 gram per dag. rest zijn koolhydraten.

Kom er niet echt op aan maar val gelukkig ook niet meer af momenteel. Blijf een beetje hangen rond de 63.5 á 64 Kg momenteel.

8 minuten (zo goed als) continue squatten :haar:.
Ik word er al moe van als ik het lees :roflol:.

Nette training weer, nieuw schema gaat je goed af zo te zien!

• #1.331
8 minuten (zo goed als) continue squatten :haar:.
Ik word er al moe van als ik het lees :roflol:.

Nette training weer, nieuw schema gaat je goed af zo te zien!

Heb inderdaad een nieuw schema, UB/LB, en hoewel ik het niet had verwacht lukt me momenteel om 4 dagen in de week te trainen, vind het echt lekker om het boven en onder lichaam niet tegelijk te pakken in 1 training.

Die 8 minuten viel me gister best mee eerlijk gezegd, 5 reps maken, stang terug hangen, invoeren in de telefoon en nog even wachten en dan weer door. Heb denk ik ongeveer 20 seconden rust tussen de setjes. Bevalt me best goed op deze manier, zo doe ik ook eens een keer iets aan cardio :roflol:

En dan nog ff over mijn gewicht, en calorieën enzow...... Gister avond nog 3 heerlijke donkere biertjes gehad, een halve zak chips gegeten en overdag een grote chocolade letter weg gewerkt die ik van het werk had gekregen, dit alles niet in de app gezet dus gewoon als extra genomen... Sta ik vanochtend op de weegschaal.... 63.3, ben al een poosje niet eens meer onder de 63.5 geweest :eek:... Oftewel, 8 minuten squatten doet wel wat met me..hhahahahahaha:roflol::roflol:

Heb inderdaad een nieuw schema, UB/LB, en hoewel ik het niet had verwacht lukt me momenteel om 4 dagen in de week te trainen, vind het echt lekker om het boven en onder lichaam niet tegelijk te pakken in 1 training.

Die 8 minuten viel me gister best mee eerlijk gezegd, 5 reps maken, stang terug hangen, invoeren in de telefoon en nog even wachten en dan weer door. Heb denk ik ongeveer 20 seconden rust tussen de setjes. Bevalt me best goed op deze manier, zo doe ik ook eens een keer iets aan cardio :roflol:

En dan nog ff over mijn gewicht, en calorieën enzow...... Gister avond nog 3 heerlijke donkere biertjes gehad, een halve zak chips gegeten en overdag een grote chocolade letter weg gewerkt die ik van het werk had gekregen, dit alles niet in de app gezet dus gewoon als extra genomen... Sta ik vanochtend op de weegschaal.... 63.3, ben al een poosje niet eens meer onder de 63.5 geweest :eek:... Oftewel, 8 minuten squatten doet wel wat met me..hhahahahahaha:roflol::roflol:
Volgens mij is het belangrijkste dat je er ook weer veel plezier en voldoening uithaalt.

Het plezier lijkt er weer vanaf te spatten en dat was eind vorig schema wel anders.

• #1.333
Volgens mij is het belangrijkste dat je er ook weer veel plezier en voldoening uithaalt.

Het plezier lijkt er weer vanaf te spatten en dat was eind vorig schema wel anders.

Dat laatst heb je heel goed opgemerkt, werd me echt te gek met dat oude schema. Ben echt happy met m'n nieuwe schema, zelfs die 6,8 en 10 minuten oefeningen binnen leuk te worden nu ik het omgaan met die tijd onder de knie heb. Ik ben jullie allemaal weer erg dankbaar voor ben, voor de support ensow :heart:

Wat trouwens ook wel meespeelt is dat ik de hele situatie rond mijn vriendin heb kunnen accepteren, dat ze niet meer wil samen wonen en het bij een lat relatie wil houden heb ik een plekje kunnen geven en dan scheelt ook een hoop op mentaal gebied. Begin het zelfs wel lekker te vinden zo'n lat relatie, in je eigen huis kan je doen en laten wat je wilt, je hoeft niks te overleggen ensow. Toch logeer je regelmatig bij elkaar en doe je eigenlijk alles wat je ook bij een normale relatie ook doet. Lekker dagjes weg, weekendjes weg, en noem het maar op. Voel me er serieus steeds beter bij.

Goed nieuws op alle fronten dus, en een happy Visser.... :thumb:

Fijn om te horen dat het wat beter met je gaat, met trainen en met privé!

• #1.336
Ben ik weer, met alweer de 4de training van de 2de week van m'n schema en het ging weer heerlijk. Lag vanochtend om 7 uur op bed na de nachtdienst en werd om 11 uur alweer gewekt door de buurman met zijn bladblazer :mad:... Desondanks kwam na een paar bakjes koffie en een bak havermoutpap toch de zin weer naar boven om te gaan sporten dus ben maar naar de gym gegaan om gehoor te geven aan dat gevoel :p

Benchen ging echt lekker en zelfs de 8ste set voelde niet eens als RPE10, sinds dat @Ron-nie me tijdens de meet een 1rm van 90Kg heeft weten te laten pushen merk ik dat m'n techniek flink is verbeterd, en dan vooral het op spanning houden van de chest als de stang op het laagste punt is. Voorheen wilde ik ongemerkt de spanning wel eens wat laten afnemen waardoor het veel zwaarder voelde om een bepaald gewicht weer omhoog te krijgen. Nu ik me meer bewust ben geworden van het belang om spanning op de chest te houden voelt de bench veel beter aan en voel me er serieus sterker op geworden.

Ook heb ik vandaag de Band Pull Aparts gedaan, erg fijne oefening en blijft in het schema :)

Dit was de hele train:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
2X 40Kg
6X 42.5Kg
4X 42.5Kg
4X 42.5Kg
4X 42.5Kg (een jaar terug lukte dit met rusten van 5 minuten niet eens, nu niet eens RPE10 met rusten van 1 minuut:grinny:)

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
8X 5X 62.5Kg (40 Reps totaal in 8 minuten)

Chin-up
8X BW
6X BW
4X BW

One arm cable row (ipv 2x per week hammer grip)
3X 10X 20Kg

Rope pull down SS rope pull up
3X 10X 17.5Kg / 3X 10X 17.5Kg

Band pull aparts
3X 10X rode elastiek

Bent over shoulder raises
3X 10X 6Kg

Rest van de dag rustig aan doen want heb vannacht wederom nachtdienst.

een jaar terug zat je ook anders in je vel dan nu he! ;)

Nice train!

Netjes weer!
enchen ging echt lekker en zelfs de 8ste set voelde niet eens als RPE10, sinds dat @Ron-nie me tijdens de meet een 1rm van 90Kg heeft weten te laten pushen merk ik dat m'n techniek flink is verbeterd, en dan vooral het op spanning houden van de chest als de stang op het laagste punt is. Voorheen wilde ik ongemerkt de spanning wel eens wat laten afnemen waardoor het veel zwaarder voelde om een bepaald gewicht weer omhoog te krijgen. Nu ik me meer bewust ben geworden van het belang om spanning op de chest te houden voelt de bench veel beter aan en voel me er serieus sterker op geworden.
Dat moet ik ook eens proberen dan, met dat op spanning houden.

Zou wel wat meer kcal proberen te eten gezien je trainingen je afvalt. Maja dat had je zelf vast ook al bedacht:)

Fijn dat je iig weer wat meer motivatie mbt trainen hebt. En je weet je bent altijd welkom he;) Kunt natuurlijk gewoon over maar mijn gym hehe. Leuke sfeer met steeds meer serieuze lifters. Er is altijd wel iemand.

Terug
Naar boven