Als een private organisatie zoals 'zwembad de kaaskop' vrouw-only avonden wilt organiseren, dat is hun zaak en kan Nederland dat moeilijk verbieden. Je weet toch, vrije markt is 1 van de meest kenmerkende eigenschappen van de westerse samenleving. Als moslimas er gebruik van maken ist opeens 'speciale privileges', maar niet 'moslims die gebruik maken van ons vrije markt en dus westerse cultuur'.
Dit soort 'speciale privileges' worden aan zowat iedereen toegekend, studenten, oudjes, kleine kindjes, super rijke mensen etc. Welcome to capitalism.
poetin roept net op om allochtonen dit soort privileges niet te geven, niet alleen vanuit de regering (waar het hoort), maar ook vanuit de bevolking zelf, zeker wel relevant om dan aan te halen dat in nederland zelfs private organisaties zulke linkse kutdingen invoeren.
Nergens zeg ik dat een private organisatie dat niet zou MOGEN.
Dit zijn geen privileges, dit zijn rechten van moslims. In nederland heb je vrijheid van godsdienst en de staat kan tegemoet komen aan de wensen van hun burgers. Zo niet, dan beperk je, in dit geval, onnodig de geloofsvoorschriften.
hoe belet een mannelijke bewaker een moslima van haar godsdienst uit te drukken precies?
ten eerste: over 9000 moslims beweren dat een sluier dragen een keuze is van bescheidenheid tonen voor god en geen essentieel onderdeel van hun godsdienst
ten 2de: ook in de stromingen die de hadieth interpreteren als 'sluier is verplicht als er mannen in de buurt zijn' lijkt het me niet dat het niet dragen van een sluier in de buurt van een man vanwege overmacht hun minder moslim maakt.
ten 3de: je hebt ook andere vrijheiden die een beetje worden beperkt wanneer je de wet overtreed en in de gevangenis terechtkomt, zie niet in waarom godsdienstvrijheid niet een beetje beperkt zou mogen worden in die situatie.
ten 4de: vrij zeker dat hetgeen waarvoor ze de cel in zijn gegooid in 90 vd gevallen ook niet mag van hun godsdienst, sluier niet dragen voor mannelijke bewakers kan er dan ook wel af
Moslima met deksel =/= jan met de pet.
Eigenlijk is het met hoofddeksel beter omdat je haar altijd toch ziet met een doek over haar hoofd. Haar 'haar' zal je toch nooit te zien krijgen, dus waarom op de id card dan wel.
zijn we het over oneens.
en dat laatste is een redenering van niets, kale jan met de pet die m draagt omdat hij zich schaamt voor zn kale kop zie je ook nooit zonder pet, waarom op de id card dan wel?
En ja, tis zzzz, want das zeiken om te zeiken.
net zoals het grootste deel van jouw posts dus.
Omg, moslimas mogen met deksel op de id card, check all these priviliges!!! Poetin heeft 100 gelijk!
je doet net alsof er geen sprake is van positieve discriminatie op bepaalde plaatsen in de arbeidsmarkt
Schiet al precies nie al te veel over van al die 'moslim privileges'.
ze blijven allemaal staan, waar heb je het over?
moet ik te ver gaan zoeken, maar er bestaan er vast nog veel meer
Stoort dat allemaal zo enorm ?
ik verlies er geen slaap over, dit maakt t trouwens niet minder waar.
Loopt het de spuigaten uit volgens u ?
1 privilege voor een specifieke subgroep van de bevolking (uitgezonderd bij een filtering lage inkomens) is al teveel, dus ja.
Deze url leert ons dat rechtstaan niet verplicht is in Nederland en dat je in zeer uitzonderlijke gevallen kan zitten. Enait maakt gewoon gebruik van die regel. Mooi van hem toch.
lol die regel is achteraf toegevoegd einstein, daarom gaf ik t als voorbeeld van een toegekend privilege
Dat is zeker en vast een privilege toekennen, maar 1) tgaat om private organisaties en ze kunnen enkel vrouwen aanvaarden als er daarvoor vraag naar is en 2) dit soort privileges komt er ook voor vrouwen int algemeen (vrouwen only gyms of gratis dranken voor vrouwen int uitgaansleven). Ofwel ben je 'tegen alle soorten speciale privileges' (dan ben je een zeikerd) of je bent enkel tegen speciale privileges voor gelovige mensen (dan ben je een hypocriet).
ik ben idd tegen vrouwen only gyms, verder ben ik tegen alle soorten speciale privileges waar er een benadeelde partij is.
(bv inkom vrouwen gratis in clubs is win-win voor iedereen, vrouwen sparen geld uit, mannen hebben meer knappe wijven in de buurt en homo's hebben meer vrouwen om vrienden mee te worden)
Over wat heb je het hier precies ? aanneembeleid en werkschema ??
aanneembeleid: je moet zien dat je gevangenis voldoende vrouwelijke werknemers heeft want als er bv een griepvirus heerst en je zit plots zonder vrouwelijke bewakers is er geen controle meer voor de moslimas in hun cel
werkschema: je moet de werkschemas zo opstellen dat er altijd minstens 1 soort van vrouwelijke 'bewaker van wacht is' om aan die criminele (

) moslimas hun ridicule verlangens te voldoen.
Graag concrete voorbeelden aub. In voorgaande voorbeelden boven zijn al je concrete voorbeelden gezeik om niks, dus houdt het aub concreet wat je precies bedoelt ipv je in algemeenheid uit te drukken.
Concrete voorbeeld svp
ben je dom? dit was een heroplijsting van mijn vorige argumenten (in de juiste volgorde nog wel), maw het eerste sloeg op het veranderen van de criteria van een rijbewijs/idcardpic, het 2de op die faggotadvocaat en het handengeschud
als ik homo was dan eis ik dat ik wanneer ik in de moskee kom een g-string zonder broek mag dragen, zoals voorgeschreven door mijn homoseksuele geloof.
Ik denk ook niet dat er 'moslima only' fitness ruimtes bestaan of iets anders, enkel 'women only'. Moslima only zou waarschijnlijk idd niet mogen maar een dergelijke probleem zie ik ook niet direct onstaan (moslimas kunnen perfect samen in 1 ruimte trainen met niet-moslima meisjes).
Ik vind dat de intentie achter een privilege aanvraag erg belangrijk is. Waarom zou iemand in godsnaam een white only/black only avond invoeren ? Intentie kan enkel racistisch zijn.
Terwijl achter een women only meer te maken hebben dat vrouwen 'lastig gevallen' worden in gyms of 'naar gestaard worden' en moslimouders kunnen het als een ontmoetingsplek zien van hun dochters met andere bruine types omdat al da mocro/turken volk vaak gaan trainen. Een women only gym in een lage ses buurt doet gouden zaken
dat is hetzelfde als een white only night verdedigen met 'dat heeft meer te maken met dat blanke burgers lastig gevallen worden door marokkanen of beroofd worden'