AndroidHealthClinic

Vlees: hoe slecht/goed is het voor je?

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 132
  • Weergaven 7K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Brab0

Omertà
Elite Member
Lid geworden
30 jan 2017
Berichten
6.514
Waardering
12.716
Ik heb afgelopen weekend een documentaire gezien op Netflix: What the Health.
Super interessante inhoud maar vlees wordt met de grond gelijk gemaakt, ook door artsen.
Vlees zou de grote veroorzaker zijn van allerlei (auto-immuun)ziektes en de mens is geen echte vleeseter, etc. etc..
Opvallend: suiker is minder slecht dan men denkt, aldus de artsen in deze documentaire.

Hoe denken jullie hier over? Wat zijn jullie ervaringen met het (veel) eten van vlees (merken jullie negatieve gevolgen aan jullie gezondheid)?
Ik eet zelf graag vlees maar die documentaire heeft me toch aan het denken gezet (ja ik weet dat het een commerciële docu is).
 
Hoe denken jullie hier over? Wat zijn jullie ervaringen met het (veel) eten van vlees (merken jullie negatieve gevolgen aan jullie gezondheid)?
Ik eet zelf graag vlees maar die documentaire heeft me toch aan het denken gezet (ja ik weet dat het een commerciële docu is).
Dat What the health een mega slechte docu is.
 
Vind je dat of is er ‘bewijs’ dat het slecht/onzin is?
Denk je nu zelf dat een ei eten even slecht is als 5 sigaretten roken?
Bekijk de onderzoeken die ze aanhalen en je zal zien dat ze cherrypicken en dingen in een verkeerde context plaatsen.
 
Denk je nu zelf dat een ei eten even slecht is als 5 sigaretten roken?
Bekijk de onderzoeken die ze aanhalen en je zal zien dat ze cherrypicken en dingen in een verkeerde context plaatsen.

Ik denk zeker niet dat een ei eten even ‘slecht’ is als 5 sigaretten :D

Maar de vraag is: richt vlees echt zo veel schade aan zoals zij (vooral de artsen) beweren?
 
Ik denk zeker niet dat een ei eten even ‘slecht’ is als 5 sigaretten :D

Maar de vraag is: richt vlees echt zo veel schade aan zoals zij (vooral de artsen) beweren?
Als ze zoiets lullen dan kan je er toch vanuit gaan dat je alles met een korreltje zout moet nemen :').

Nee.
 
Als ze zoiets lullen dan kan je er toch vanuit gaan dat je alles met een korreltje zout moet nemen :').

Nee.

Duidelijk, jij vindt het grote onzin :D

Zonder dat ik de vegans uitnodig, zijn er ook andere signalen wat betreft vlees?
 
Dat suiker niet de duivel is, is toch ook al lang achterhaalt?
 
Duidelijk, jij vindt het grote onzin :D

Zonder dat ik de vegans uitnodig, zijn er ook andere signalen wat betreft vlees?
giphy (1).gif
 
Nee hoor, want gluconeogenese. :)
Mijn internist zegt toch echt dat ik een minimale hoeveelheid nodig heb. De beste man heeft minstens 15 jaar opleiding erop zitten. Zal toch wel iets weten?
 
Probleem met veel mensen die geen vlees eten is dat ze vervolgens dagelijks niet genoeg eiwitten eten ur stupid
 
want gluconeogenese.
Dit proces kost behoorlijk wat energie en is niet onbeperkt, bij mij althans. Uiteindelijk raak ik in coma. Wanneer o.a. het brein onvoldoende heeft.
 
Dit proces kost behoorlijk wat energie en is niet onbeperkt, bij mij althans. Uiteindelijk raak ik in coma. Wanneer o.a. het brein onvoldoende heeft.
Als jij in hongerstaking gaat, of op een dieet gaat zonder koolhydraten, dan zal je brein na een aantal dagen volledig draaien op glucose dat is verkregen door gluconeogenese. Niet onbeperkt uiteraard in het geval van hongerstaking, uiteindelijk zul je dan sterven door uitputting van al je reserves.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven