Fitness Seller

Vlees: hoe slecht/goed is het voor je?

  • Topic starter Brab0
  • Startdatum
  • Reacties 132
  • Weergaven 7K
  • Volgers 21

Bezoekers in dit topic

Als jij in hongerstaking gaat, of op een dieet gaat zonder koolhydraten, dan zal je brein na een aantal dagen volledig draaien op glucose dat is verkregen door gluconeogenese. Niet onbeperkt uiteraard, uiteindelijk zul je sterven door uitputting van al je reserves.

Hoe doen mensen het dan die carbs helemaal weren in hun dieet?
 
Als jij in hongerstaking gaat, of op een dieet gaat zonder koolhydraten, dan zal je brein na een aantal dagen volledig draaien op glucose dat is verkregen door gluconeogenese. Niet onbeperkt uiteraard in het geval van hongerstaking, uiteindelijk zul je dan sterven door uitputting van al je reserves.
Dus dan komen we terug op wat ik eerder schreef, je hebt het nodig om enigszins te functioneren. Je kunt het beperken of zelfs uitsluiten voor een (korte) periode maar dan zal het lichaam het elders vandaan halen en die bouwstoffen heb je elders ook nodig dus men raadt het niet aan.

PS In mijn geval als diabeet al helemaal niet.
 
Dus dan komen we terug op wat ik eerder schreef, je hebt het nodig om enigszins te functioneren. Je kunt het beperken of zelfs uitsluiten voor een (korte) periode maar dan zal het lichaam het elders vandaan halen en die bouwstoffen heb je elders ook nodig dus men raadt het niet aan.
Als je genoeg calorieën binnen krijgt, kun je op een dieet zonder koolhydraten leven. Of het optimaal is (in welk opzicht dan ook) is weer een ander verhaal.
 
Hoe doen mensen het dan die carbs helemaal weren in hun dieet?
Als dat structureel is zijn ze dom bezig.
Is nog niet zo makkelijk want bijna overal zit wel iets van suikers in. Als je wilt afvallen zorg je gewoon dat je te weinig binnen krijgt.
 
Dit proces kost behoorlijk wat energie en is niet onbeperkt, bij mij althans. Uiteindelijk raak ik in coma. Wanneer o.a. het brein onvoldoende heeft.
Diabetes?
 
nvm.
 
Laatst bewerkt:
nvm.
 
Laatst bewerkt:
Ja. Klopt. Een alvleesklier transplantatie zal ik nooit doen overigens. Zijn wel bezig met het onderzoeken naar identiteitsveranderingen van de alfa en betacellen.
Dat laatste doelde ik op. Allemaal nog lang niet in klinische trials, maar toch hoopvol. Die kunstmatige alvleesklier is ook al een verbetering, niet ideaal maar toch.

Of vind jij dat als patiënt anders?
 
nvm.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste doelde ik op. Allemaal nog lang niet in klinische trials, maar toch hoopvol. Die kunstmatige alvleesklier is ook al een verbetering, niet ideaal maar toch.

Of vind jij dat als patiënt anders?
Weet ik te weinig van eerlijk gezegd.
 
Back
Naar boven