AndroidHealthClinic

Voeding voor de accountmanager

Op wat voor manier zijn jullie anders dan?
Het feit dat ik geen 9 tot 5 baan heb geeft op sommige momenten veel flexibiliteit en op andere momenten levert dat juist weer veel beperkingen op. Daarnaast onderschatte ik altijd de tijd en energie die het ouderschap vraagt, zeker als een kind een beperking/ontwikkelings-/gedragsstoornis heeft.

Langzaam aan beginnen we onze draai te vinden, maar het vergt heel wat gepuzzel wat betreft het aantal uren dat je wilt/kan/moet werken, je kan wel simpelweg minder willen gaan werken, maar je hebt ook een bepaald inkomen nodig. Kinderen kunnen natuurlijk veel naar de opvang, maar tijd met elkaar als gezin doorbrengen is ook noodzakelijk. Het voorbeeld van om 4:30 de wekker zetten en naar de gym gaat simpelweg niet voor iedereen, hier zit bijv een 24/7 gym in de buurt. en om 4:30 uit bed is wel erg vroeg als je oudste kind pas tegen 20:30 in slaap valt. Mijn vrouw heeft tijdelijk geprobeerd om 7:00 vlak bij haar werk te gaan sporten ipv om 7:00 te beginnen met werk, maar dat uurtje later beginnen met werken levert haar 45min extra reistijd op ivm file dus is ze of na het eten thuis (en ik ben ook al 1 of 2 dagen per week 's avonds aan het werk) of ze moet eerder stoppen de kinderen van de opvang halen en als ze op bed liggen nog even werken.

Maar alleen in problemen denken levert je niets op dus nu zet ze ca 2 x per week om 5:00 uur de wekker om te gaan hardlopen, dat betekent wel dat ze al om 21:00 aanstalte maakt om naar bed te gaan, als ik dan thuis ben spring ik vaak nog even een uurtje op de fiets. Wel is het dan altijd hopen dat de kinderen niet wakker worden als ik een uur later thuis kom en ga douchen of als zij vroeg de deur uitgaat, want daar word je zelf ook weer wakker van en slaaptekort heb je sowieso wel.

Lang verhaal kort als je echt wilt kan je overal wel een mouw aanpassen, een beetje sportief zijn en gezond eten moet altijd wel lukken. 5-6 keer per week minimaal een uur in de gym spenderen, (zo goed als) FT werken en je gezin een paar uur per dag zien is wat lastig.

Goed dat je het van je afschrijft @Steks dat lucht op

Nee, maar er wordt gedaan alsof iedereen altijd zelf kan beslissen wanneer ze eten :roflol:
Waarom zou dat niet zo zijn dan? Als het gaat om bv ingezetenen of slaven dan begrijp ik je standpunt. Maar als het door bv werk of gezin komt dan kies je er toch echt zelf voor.

• Like
Waarderingen: Vonk
Lang verhaal kort als je echt wilt kan je overal wel een mouw aanpassen, een beetje sportief zijn en gezond eten moet altijd wel lukken.
Dit.

Wat werkt en kan is voor iedereen verschillend, maar soms zie je het niet.

Die maat van me traint ook geen 6x per week en dat het 's ochtends zoveel rust gaf kwam hij pas achter toen hij eraan begonnen was.

Waarom zou dat niet zo zijn dan? Als het gaat om bv ingezetenen of slaven dan begrijp ik je standpunt. Maar als het door bv werk of gezin komt dan kies je er toch echt zelf voor.

Ja tuurlijk kies je overal zelf voor, maar verwacht je dan van iedereen dat ze hun baan opzeggen (ookal is het leuk, dichtbij, goed betaald) enkel en alleen omdat bij dat werk ze niet tussendoor ff kunnen stoppen om te eten?
Echt? :roflol:

• Like
Waarderingen: Boca
Ja tuurlijk kies je overal zelf voor, maar verwacht je dan van iedereen dat ze hun baan opzeggen (ookal is het leuk, dichtbij, goed betaald) enkel en alleen omdat bij dat werk ze niet tussendoor ff kunnen stoppen om te eten?
1 klein shakeje van 50gr brinta en 30gr eiwit en een beetje water...gauw opgedronken....ook niet.

Nee, op het bovenstaande, wij laten ons niet prostitueren.

Dit.

Vriend van mij heeft een gezin met jonge kinderen en 's ochtends ook altijd druk.

Dus hij zegt f**k it, 24/7 gym, wekkker om half 5 en als tijdens het spitsuur de boterhammen moeten worden gesmeerd voor z'n productjes dan is papa al wakker en heeft hij al gesport en is alles onder controle. Hij heeft op deze manier zoveel meer rust in z'n dag.
Dit dus, als je echt wil vind je wel een weg.

Toen ik met dagdiensten stond deed ik dat ook, wekker om 5u, snel iets eten, direct in de homegym trainen en zorgen dat ik helemaal klaar stond smorgens om 7u. Vrouwtje kon gerust vertrekken en ik maakte onze 3 kleine jongens (leeftijd 1 tot 4) klaar voor school en ging zelf werken.

Nu met vroege en late ploegen train ik direct na de vroege, en dan begint mijn avondshift met de kinderen ook. Koken, eten geven, wassen, in bed,.. dagen beginnen om 04u30 en eindigen rond 20u zonder een minuut op mijn bank te hangen. Om 21u probeer ik te gaan slapen.

De eerste die echt echt geen tijd heeft om te sporten moet ik nog ontmoeten...

Maar ontopic, overnight oats als ontbijt en brood en wraps mee naar het werk. Maak de avond ervoor je hele mealplan voor morgen.
Maak het niet zo moeilijk, schop onder je kont en begin er aan.

Wat een emotionele onzin reactie. Ik heb niks gezegd over verwachtingen van mijn kant en al helemaal niet zo overdreven als jij het hier stelt.

Anderzijds, als jij iets wil moet je ervoor doen wat nodig is. Als dat OM WELKE REDEN DAN OOK niet mogelijk is zul je óf je doelen moeten bijstellen óf dingen veranderen om het wel mogelijk te maken (dat kan dus idd je job zijn). Die keuze is persoonlijk en ik zal daar nooit iemand op bekritiseren.

Wat een emotionele onzin reactie. Ik heb niks gezegd over verwachtingen van mijn kant en al helemaal niet zo overdreven als jij het hier stelt.

Anderzijds, als jij iets wil moet je ervoor doen wat nodig is. Als dat OM WELKE REDEN DAN OOK niet mogelijk is zul je óf je doelen moeten bijstellen óf dingen veranderen om het wel mogelijk te maken (dat kan dus idd je job zijn). Die keuze is persoonlijk en ik zal daar nooit iemand op bekritiseren.

Nee jij persoonlijk niet, maar anderen doen dat dus wel :)

tijdens werk kan je toch ook gewoon eten? Als je in een winkel staat niet altijd maar je staat niet 3-4 uur achter elkaar in de winkel.
Er is ook nog gewoon een CAO he.
Denk je werkelijk dat men zich daaraan strict houdt? In de kleinere winkels waar je alleen of met z'n 2en staat? Als het druk is met klanten?

Kan ook tussendoor. Lui die roken gaan ook tussendoor weg. Die 5 minuten om een wrap met kip erin te drukken kost niet eens 5 minuten

😐
Ik weet niet of je echt serieus bent, maar er zijn werkplekken waar je niet 'ff tussendoor' kunt stoppen om te roken of te eten of wat dan ook.

Terug
Naar boven