MuscleMeat

Volgens orthopeed eiwitten slecht voor pezen.

Rock

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
130kg
Vetpercentage
12%
Hoi,

Zon 9 weken geleden ben ik geopereerd aan mn achillespees.
De orthopeed heeft toen gezegd na de operatie dat het herstel zon 4a6 weken zou gaan duren.
Nu zit ik inmiddels in week 9 na de operatie en ik loop nog op 2 krukken omdat ik teveel pijn heb en 2 weken geleden er nog een ontsteking aanwezig was.
Vanmorgen ben ik weer voor controle geweest bij orthopeed en heb ik pijnstillers/onstekingsremmers gehad.
Op mijn vraag waarom het herstel zo lang duurt antwoorde hij dat het komt omdat ik ivm de sport veel eiwitten neem.
Volgens hem is het bewezen in onderzoeken dat teveel eiwitten de pezen in je lichaam zwak maakt.
Waardoor er eerder kans is op blessures in bv je knie of zoals bij mij je achillespees.
Ikzelf heb daar nog nooit wat van gehoord dat teveel eiwitten je pezen zwakker maakt en ook t herstel vertraagd na operatie zoals bij mij.
Heeft iemand hier misschien dezelfde ervaring zoals een slecht herstel na operatie of weet iemand mij te vertellen dat t verhaal van de orthopeed klopt of juist niet?

Grtn Ronald.

Onderstaande is ook al gepost als antwoord op dezelfde vraag door je gesteld in de rubriek "supplementen".

Dit kan te maken hebben met de verstoring van het zuur-basenevenwicht van het lichaam.

Bv eiwitten en brood zijn zuurvormend, wanneer daar onvoldoende basenhoudende voeding tegenover staat, zoals groenten en fruit, dan wordt het evenwicht verstoord.
Dit kan resulteren in slecht herstel van de training, maar ook slecht herstel van blessures en operaties.

Het zuur-basenevenwicht in de voeding

Rock zei:
Meestal hebben ze te maken met een kunstmatig opgewekte stress, in alle gevallen is het slechts een valse conditie.

Het zuur-basenevenwicht in de voeding

Overtollige zuren prikkelen de sympathicus, deel van het autonome zenuwstelsel, dat instaat voor het stimuleren van orgaanfuncties.

En het sympathisch zenuwstelsel heeft oa te maken met stress..........;)

Zorgen voor goed uitgebalanceerde voeding, dan kom je dit soort dingen niet tegen. Iets wordt maar schadelijk als het in TE grote hoeveelheid binnenkomt en er niets anders is om het te 'neutraliseren'.

Zorgen voor goed uitgebalanceerde voeding, dan kom je dit soort dingen niet tegen. Iets wordt maar schadelijk als het in TE grote hoeveelheid binnenkomt en er niets anders is om het te 'neutraliseren'.

Tuurlijk, maar wie (BB'ers & KT'ers) eten er genoeg groenten en fruit (basen) in verhouding met eiwitten en koolhydraten (zuren).............:rolleyes:

Die onderzoeken zou ik weleens willen lezen dan, heb hier echt nog nooit van gehoord.

heb hier echt nog nooit van gehoord.

Ik had ook nog nooit gehoord van een brandstofpomprelais, totdat gisteren de wegenwacht me vertelde dat door een defecte brandstofpomprelais m'n auto niet meer wilde starten.............;)

Oftewel, waar je nog nooit van hebt gehoord hoeft niet te betekenen dat het niet bestaat.

Er is overigens zat te vinden over het zuur basen evenwicht.

Hmmm, dus als we dit inorde brengen herstellen we sneller ?

Allemaal aan de Groente & Fruit.

Terug
Naar boven