XXL Nutrition

voor de beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Inderdaad een mooi initiatief, ik kan zeker wel wat tips gebruiken:

Ik train erg kort, pas een klein maandje
Mijn doel is groeien. Ik ben 1.82 en schommel altijd tussen de 65 en 70 kilo. Met gewoon eten is het voor mij praktisch onmogelijk om zwaarder te worden.
Ik wil 3 á 4x per week blijven trainen, zo'n 2 uur per keer.

aangezien je nog maar net begint met trainen. neem voldoende tijd alle oefeningen onder de knie te krijgen.
ga niet te hard van stapel en kies gewichten waarmee je het makkelijk kunt volhouden, dit omdat je pezen eerst moeten wennen aan de belasting. ga je te snel hoge gewichten gebruiken zullen je spieren dit eerst nog wel aan kunnen maar zul je je pezen overbelasten en kun je blessures krijgen.

verder ben ik benieuwd wat je bedoeld met gewoon eten is het voor mij praktisch niet onmogelijk om zwaarder te worden..

er staat een tegenstrijdigheid in nameleijk: niet onmogelijk....
wat dat betekent dus dat het mogelijk zou zijn, maar dan snap ik weer niet waarom je het vermeld. als je daar dus nog even wat uitleg over zou willen geven

wat voor jou het beste gaat werken is een full body schema :)
ik gebruik dit nu zelf ook en het bevalt me uitstekend :)

op deze manier train je 3 keer per week :)
mocht je echt zon motivatie hebben dat je vaker per week wilt trainen. kun je ook het upper body/lower body split pakken die i aan het begin van dit topic gemaakt heb.

het schema is als volgt

dag 1 - trainen 1 set van alle oefeningen
dag 2 - rust
dag 3 - trainen 2 sets van alle oefeningen
dag 4 - rust
dag 5 - trainen 3 sets van alle oefeningen
dag 6 - rust
dag 7 - rust

oefeningen:

squat
wide pulldown naar de borst
bench press
deadlift
seated row of als die niet beschikbaar is de dumbbell row
shoulder dumbbell press
standing calf raise
triceps dip
barbell curl
buikspiermachine [die met gewicht te verzwaren is]

doe steeds van alle oefeningen 10 herhalingen.

aangezien je nog maar net begint met trainen. neem voldoende tijd alle oefeningen onder de knie te krijgen.
ga niet te hard van stapel en kies gewichten waarmee je het makkelijk kunt volhouden, dit omdat je pezen eerst moeten wennen aan de belasting. ga je te snel hoge gewichten gebruiken zullen je spieren dit eerst nog wel aan kunnen maar zul je je pezen overbelasten en kun je blssures krijgen.

houd de hele week hetzelfde gewicht aan en verzwaar eventueel de volgende week

succes ermee :)

Laatst bewerkt:
Ik waardeer je idee, maar denk toch dat het beter is dat iedereen dit voor zichzelf gaat uitzoeken. Hoe vaak krijgt het board wel niet de vragen van ik wil dit en dit, maak maar een schema voor me.

Het essentiele is dat men gelijk bij het bouwen van het schema er zelf de onderbouwing van snapt door zelf research te doen.

Waarom doe ik een UB/LB, full body of split. Wat gebeurt er in mijn lichaam? Welke oefeningen passen bij mij?

Ik zie dit als een healthclub idee, waar je een schematje in je handen geduwt krijgt en je zelf maar moet kijken wat je ermee doet.

Op school wordt ook verwacht dat je zelf leert en onderzoekt, anders kan een leraar je tentamen wel maken :)

Er is op dit board genoeg informatie te vinden over alles en als er een vraag is kan die gesteld worden!!!!! Dus maak zelf een schema en men zal erop reageren en eventueel verbeteren.

ik snap je punt en tot voorkort zei ik precies hetzelfde als weer een beginner met de vraag kwam of we een schema wilde maken....ik reageerde dan ook met lees de stickies etc.

alleen vind ik het ook leuk schema's te maken en heb ik hier ook tijd voor.
ten tweede denk ik niet dat iedereen percee hoeft te weten hoe alles zit. als ze dit willen kunnen ze dit gerust vragen.

ik denk verder niet dat iemand hier minder om word :)

mooi initiatief,

train nu al een goeie 2 maand.
ben 1meter 80, en weeg 58 kilo, wil vooral massa bijkomen.
kan de 7 volle dagen trainen voor meerdere uren, maar verkies zelf om er maar 5 te doen.beetje rust aventoe enzo :)

eet schema voor bij te komen heb ik ook al dus voeding zit goed,ben der op 2 maand tijd al 3 kilo door bijgekomen.
alvast bedankt op voorhand :)

ga niet te hard van stapel en kies gewichten waarmee je het makkelijk kunt volhouden, dit omdat je pezen eerst moeten wennen aan de belasting. ga je te snel hoge gewichten gebruiken zullen je spieren dit eerst nog wel aan kunnen maar zul je je pezen overbelasten en kun je blssures krijgen.

netjes dat je al met je voeding bezig bent geweest en dat je merkt dat het werkt :)

wat voor jou het beste gaat werken is een full body schema :)
ik gebruik dit nu zelf ook en het bevalt me uitstekend :)

op deze manier train je 3 keer per week :)
mocht je echt zon motivatie hebben dat je vaker per week wilt trainen. kun je ook het upper body/lower body split pakken die i aan het begin van dit topic gemaakt heb.

het schema is als volgt

dag 2 - rust
dag 4 - rust
dag 6 - rust
dag 7 - rust

oefeningen:

squat
bench press
deadlift
shoulder dumbbell press
standing calf raise
triceps dip
barbell curl

succes ermee :)

Hoi, ik ben 13jaar, weeg 50kilo en 170cm groot (heb weinig vet, kan ribben tellen :D )

Ik heb alle dagen tijd maar ik heb thuis gewichten van 2kg en kan pompen en setups doen. ik ga niet naar een fitness dus dat is een probleem.

Hoopelijk maak je iets moois

heej :)

ik snap dat je niet naar een fitnesscentrum gaat aangezien je nog maar 13 bent en ze je waarschijnlijk niet willen laten trainen. dit omdat je nog veel moet groeien en het dus niet verstandig is zware krachttraining te gaan doen.

om deze reden geef ik je ook geen schema omdat ik het niet verantwoord vind.

ook kun je met 2 kilo niet echt je kracht vergroten.

wat ik jou aanraad is om gewoon goed te gaan eten [kijk hier maar wat rond op het forum] en gewoon lekker te gaan sporten [zwemmen,basketbal,voetbal, atletiek of een vechtsport ofzow]

hier bouw je conditie mee op en ook nog wel wat spieren.
dit zal je alleen maar ten goede komen als je op je 15de of 16de begint met bodybuilding.

ook heb je dan al veel kennis van voeding als je hier goed rondneust en komt het helemaal goed :)

rnbflavour je bent zelf nog een beginner :scratch:

Je geposte schema vind ik trouwens maar niets, jammer dat sommige bodybuilders UB/LB schema's verkrachten.

beste santino,

jammer dat ik van jou gewend bent dat je al een klein zeikertje bent hier.
en je hoeft het ook helemaal niet met mee eens te zijn hoor

ga lekker je eigen schemaatje maken en blijf gewoon lekker weg uit dit topic :)

als de beginners alsnog hun schema posten die ik geef om ook commentar van andere DBB leden te horen kun je je tips daar allemaal mooi kwijt :)

groetjes,

rnbflavour

Hey, Ik ben 1m88 en wil graag nu beginnen met het trainen vd borst- en armspieren. Ik kan gemakkelijk elke dag gedurende 2uur trainen.
Alvast bedankt

:roflol:

Zou jij het gebruiken j354j4?

Mwah.. ik zou een paar dingen eraan veranderen reprange bvb, en wat andere oefeningen op lb dag.. Maar verder vind ik het helemaal niet slecht?
Vooral voor een beginner die de lifts toch nog goed moet leren is er volgens mij niks mis mee?
Zoals ik al zei.. leg jij mij alstjeblieft ff uit wat er zo slecht aan is.

heej :)

ik snap dat je niet naar een fitnesscentrum gaat aangezien je nog maar 13 bent en ze je waarschijnlijk niet willen laten trainen. dit omdat je nog veel moet groeien en het dus niet verstandig is zware krachttraining te gaan doen.

om deze reden geef ik je ook geen schema omdat ik het niet verantwoord vind.

ook kun je met 2 kilo niet echt je kracht vergroten.

wat ik jou aanraad is om gewoon goed te gaan eten [kijk hier maar wat rond op het forum] en gewoon lekker te gaan sporten [zwemmen,basketbal,voetbal, atletiek of een vechtsport ofzow]

hier bouw je conditie mee op en ook nog wel wat spieren.
dit zal je alleen maar ten goede komen als je op je 15de of 16de begint met bodybuilding.

ook heb je dan al veel kennis van voeding als je hier goed rondneust en komt het helemaal goed :)

OK thx, ik ga meer zwemmen en zo.
Toch bedankt

je bent egt bomme gast

Ok dan leuk idee.

Ik ben een Thai-boxer, maar vanwege mijn sollicitaties bij het leger moet ik zwaarder worden.
Ik ben op dit moment 54 KG Droog aan de haak en 1.63m lang. 18 jaar en ben veel met lichaamsgewicht oefeningen bezig, daarnaast doe ik ook nog oefeningen met dumbbells.

Mijn doel is om binnen 2-2,5 maand 3 tot 4 kilo aan te komen. Ik kan 3-4 keer per week 1-1,5 uur trainen.

Wat beveel je me aan 3 dagen of 4?

Ook is het handig voor mijn wedstrijden thai-boxen, aangezien er in mijn gewicht weinig tegenstanders zijn.

Het gaat er dus echt om dat het snel gebeurt. Verder ga ik een gesprek hebben met een diëtist over mijn eetpatroon aangezien dit aangepast moet worden.

Ook wil ik gaan werken met supplementen. Misschien dat je daar ook nog aanbevelingen voor hebt.

Alvast bedankt voor je moeite.

Ok dan leuk idee.

Ik ben een Thai-boxer, maar vanwege mijn sollicitaties bij het leger moet ik zwaarder worden.
Ik ben op dit moment 54 KG Droog aan de haak en 1.63m lang. 18 jaar en ben veel met lichaamsgewicht oefeningen bezig, daarnaast doe ik ook nog oefeningen met dumbbells.

Mijn doel is om binnen 2-2,5 maand 3 tot 4 kilo aan te komen. Ik kan 3-4 keer per week 1-1,5 uur trainen.

Wat beveel je me aan 3 dagen of 4?

Ook is het handig voor mijn wedstrijden thai-boxen, aangezien er in mijn gewicht weinig tegenstanders zijn.

Het gaat er dus echt om dat het snel gebeurt. Verder ga ik een gesprek hebben met een diëtist over mijn eetpatroon aangezien dit aangepast moet worden.

Ook wil ik gaan werken met supplementen. Misschien dat je daar ook nog aanbevelingen voor hebt.

Alvast bedankt voor je moeite.

heej.

3 tot 4 kilo moet jou cker gaan lukken in 2en halve maand [10 weken]
dat is zon 0,3 tot 0,4 kilo per week aankomen.

allereerst wil ik et ff hebben over die dietist....is het een dietist uit de bodybuild wereld?? dan zit je wel goed.

elke andere dietist begint al te piepen als je ook maar iets meer dan 50 gram eiwit binnenkrijgt.

voor jou zijn de kilo's gewoon het allerbelangrijkst aangezien het voor de toelating is.

omdat we weinig tijd hebben om te reflecteren en het kan zijn dat je iemand bent die heel moeilijk aankomt en ook nog eens veel sport ga ik met jou eerst over je voeding hebben.

het is voor jou van groot belang dat je zo snel mogelijk die kilo;s erbij hebt en daarna kun je eventueel nog wel wat spieren bouwen en het vet weer kwijtraken.

ik weet niet hoeveel je vn voeding weet en hoeveel ervaring je met voedingsschema's hebt, maar ik zet hier een aantal richtlijnen neer. als je eventueel een kant en klaar schema wilt kun je altijd even reagere in me log en kunnen we ook eventueel over msn over hebben.

probeer de eerste week minstens het volgende binnen te krijgen

3000kcal
150 gram eiwit = 600kcal
80 gram vet = 720 kcal
350 gram koolhydraten = 1400kcal
naar eigen keuze nog eens 300kcal

de 2de week probeer je per dag 3500kcal binnen te krijgen
150 gram eiwit = 600kcal
80 gram vet = 720 kcal
naar eigen keuze 800kcal

de 3de week ga je 4000 kcal per dag eten.
150 gram eiwit = 600kcal
80 gram vet = 720 kcal
naar eigen keuze 1300kcal

meet elke week je gewicht.
ga je elke week met meer dan 0,7 kilo omhoog kun je op de 4000 blijven zitten
kom je meer dan een kilo per week aan ga dan terug naar 3500kcal per dag
kom je minder dan 0,7 kilo per week aan schroef dan je totale kcal naar de 5000kcal per dag

verder over de supplementen is het voor jou heel handig om een weightgainer te kopen dit is een makkelijke manier omwat extra koolhydraten en eiwitten binen te krijgen als het je niet lukt met vast voedsel het aantal kcal te halen.

verder voor je training raad ik je dit full body schema aan :)

het schema is als volgt

dag 2 - rust
dag 4 - rust
dag 6 - rust
dag 7 - rust

dit is een voorbeeld pas het aan aan je thai-box trainingen. probeer maar 1 sport per dag te doen.

oefeningen:

squat
bench press
deadlift
shoulder dumbbell press
standing calf raise
triceps dip
barbell curl

heel veel succes en laat me weten als het je niet lukt snel genoeg aan te komen :)

Hey, Ik ben 1m88 en wil graag nu beginnen met het trainen vd borst- en armspieren. Ik kan gemakkelijk elke dag gedurende 2uur trainen.
Alvast bedankt

ik zou graag van jou eerst de motivatie weten waarom je alleen borst en armen wilt trainen.

ik ben namelijk van mening dat je je lichaam in harmony moet trainen. dit om blessures en progressiestop te voorkomen en gewoon omdat het er veel mooier uitziet.

maar aangezien ik mij niet in een positie bevind dat ik voor jou je doelen ga stellen,maar alleen een schema geef aan de hand van de doelen die je noemt heb ik voor jou het volgende schema.

pak het full body schema die in de post hierboven is genomen, maar haal de spieren eruit die je niet wilt trainen.

je borst en armen dan nog extra te gaan trainen heeft echt geen zin, het zal alleen je vooruitgang maar tegenhouden, omdat je ze dan overbelast.

dus weet dat ik het aanraad de hele full body te volgen, maar ik kan je nergens toe dwingen :)

hoop je zo genoeg te hebben geholpen :)

succes ermee

Ey ken je voor mij ook een schema maken?
Ik heb al een jaar ervaring maar ik niet serieus. Ik ben dus geen beginner. Mijn doel is afvallen en ik kan 4-5 keer per week trainen. Mn benen en kuiten wil ik liever niet trainen, want heb er best veel vet zitten en wil dit eerst verbranden. Verder heb ik best wel gespierde armen, alleen zit er een laagje vet bij mn triceps waardoor mn triceps en biceps niet goed zichtbaar zijn. Deze wil ik dus zo trainen dat ze zichtbaar worden. Thnx alvast!!

Hoef zelf geen schema van je, maar vind 't een leuk idee :) Er zijn altijd mekbekken die 't zelf beter weten. De opzet van je schema's ziet er netjes uit.

Ah, ok, bedankt
Ik denk dat ik u raad ga volgen, aangezien u weet wat het beste is.
Ik ga die full body schema nemen :)
Nogmaals bedankt

Alvast bedankt

yo stace
hier is een schematje (is buddy van mij, de rest zie maar of da iet goe is eh, hij heeft geen stang, dus moet zich behelpen met losse gewichten)
voor als split u beter zou bevalle

Maandag - Borst + Biceps
Dumbbell Bench Press
Dumbbell Pullovers
Dumbbell Flyes

Dumbbell Curl
Dumbbell Incline Curl

Woensdag - Rug + Triceps
Dumbbell Rows
Dumbbell Dead Lifts

Dumbbell Overhead Extensions
Bench Dips

Vrijdag - Benen+schouders
Voor benen weet ik ni direct iets, want ge hebt geen barbell he

Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Lateral Raise

Voorbeelden van alle oefeningen
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/

Leuk idee, verkeerde sectie.

Maar omdat ik het een leuk gebaar vind zal ik het verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven