MuscleMeat

voor de beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Hey
ik zou het hel fijn vinden als je mij ook kunt helpen,
ik ben 19 jaar en doe al bijna 2 jaar aan fitness (niet erg serieus):( ,
maar wil nu toch wel beginnen. Ik heb klein beetje een buikje dus leek mij het leukste dat dat eerst wegging, maar niet dat ik nu mijn spieren verlies.
Voor de rest ben ik 1,87 en 88kg en ga ik 5/6x per week bezig met fitness.
Heb toevallig ook nog een pot whey staan, maar daarvoor moet ik in een ander topic zijn heb ik al door :rolleyes: .

alvast bedankt :cool:

eerst even bekend worden met de basislifts dor dit schema daarna kun je lekker gaan splitten :)

let eerst op de techniek voordat je zwaar gaat

drink 4 liter melk op een dag OF maak zelf een goed voedingsschema in de voedingssectie :)

squat
bench press
deadlift
overhead press
bent over row
dippen
chin up
shrugs
lying triceps extention
barbell curl
verzwaarde buik oefening

week 1 en 2

3 keer per week 2 setjes 15 herhalingen 30-60 seconden rust

week 3,4

3 keer per week 2 setjes 12 herhalingen 60 sec rust

week 5,6

3 keer per week 2 setjes 10 herhalingen 60-90 sec rust

week 7,8

3 keer per week 2 setjes 8 herhalingen. 90-120 sec rust

Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen met een trainingsschema

- Ik ben 19 jaar (1.90m)
- 78 kilo
- weinig vet (weet niet helemaal mijn percentage maar erg laag)

basketbal 2x per week (di en vr) en zaterdag wedstrijd

- ongeveer 1,5 fitness ervaring

Ik heb anderhalf jaar ervaring maar niet echt strict een trainingsschema gevolgd, meer oefeningen gedaan die ik leuk vond om te doen, en waar ik aan moest werken (van mezelf) Vooral bovenlichaam omdat ik benen bij basketbal al train.

Doelen:

Aankomen, sterker worden (wat niet ten koste gaat van snelheid)
Hoger springen

Ik zou 3x per week kunnen trainen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt

Ik vroeg me af of iemand mij kon helpen met een trainingsschema

- Ik ben 19 jaar (1.90m)
- 78 kilo
- weinig vet (weet niet helemaal mijn percentage maar erg laag)

basketbal 2x per week (di en vr) en zaterdag wedstrijd

- ongeveer 1,5 fitness ervaring

Ik heb anderhalf jaar ervaring maar niet echt strict een trainingsschema gevolgd, meer oefeningen gedaan die ik leuk vond om te doen, en waar ik aan moest werken (van mezelf) Vooral bovenlichaam omdat ik benen bij basketbal al train.

Doelen:

Aankomen, sterker worden (wat niet ten koste gaat van snelheid)
Hoger springen

Ik zou 3x per week kunnen trainen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt

gewoon eerst basis split om aan de basislifts te beginnen
als je daarmee klaar bent ga dan zoeken op sprongkracht heb ergens wel een heel schema voor gepost.

verder drink 4 liter melkop een dag OF maak jezelf een goed voedingsschema.

squat
bench press
deadlift
overhead press
bent over row
dippen
chin up
shrugs
lying triceps extention
barbell curl
verzwaarde buik oefening

week 1 en 2

week 3,4

week 5,6

week 7,8

gewoon eerst basis split om aan de basislifts te beginnen
als je daarmee klaar bent ga dan zoeken op sprongkracht heb ergens wel een heel schema voor gepost.

verder drink 4 liter melkop een dag OF maak jezelf een goed voedingsschema.

squat
bench press
deadlift
overhead press
bent over row
dippen
chin up
shrugs
lying triceps extention
barbell curl
verzwaarde buik oefening

week 1 en 2

week 3,4

week 5,6

week 7,8

Heel erg bedankt ziet er goed uit

al meer dan 10.000 keer bekeken dit topic :eek:

bedankt voor je schema zal over tijdje wel posten hoe het gegaan is :D

Pistol filmpje: Over een maand ofzo dan maak ik een filmpje over hoe ver ik ben gekomen totnutoe met Bodyweight excercises. Fe reden dat ik bw excercises is dat ze me geweldig helpen bij mijn sport: Parkour. En ik wil heel mijn lichaam functioneel trainen, en door alleen de grote 3 te doen lukt dat niet echt. En ik vind niet dat je alleen gewicht zou moeten adden i.p.v. bodyweight te trainen. En ja, 1 arm dippen is fysiek mogenlijk, een arm muscle up is zelfs mogenlijk. Maar ik heb nog steeds niet echt uitleg op mijn vraagn, ik zal even uitleggen wat ik in gedachte had:

Maandag Maximum kracht dag, 's Middags Liften en 's avonds mijn normale maximum kracht dag bodyweight werk.

Dinsdag Repetitie dag, veel bw pushups, squats, dips,pullups(12 kan ik dit doen als ik de vorige dag setjes van 5 weighted heb gedaan?) op deze dagen werk ik net voor failure met mijn oefeningen.

Woensdag Max, Zelfde als maandag

Donderdag: Explosieve dag: Pushups/pullups en dips met klap en veel Squat jumps enzo. krijg ik hiermee problemen qua herstel? ik heb me laten vertellen dat klap pullups gigantische stress op de spieren leggen.

Vrijdag Max, zelfde als Maandag

Zaterdag: Rep work: zelfde als Dinsdag

Zondag - Explosieve dag, zelfde als Donderdag.

Daarbij slaap ik 9 uur per dag, hiervoor deed ik precies hetzelfde alleen dan op de max dagen niet liften maar Progressie maken naar 1arm dip en 1 arm chinup. en wat 1 arm pushups enzo. gewoon zware bodyweight excercises.

Ik doe iedere ochtend van de week Cardio, 2 soorten: HIIT ik sprint 400 meter, doe zo snel mogenlijk 30pushups en 30 squats en dan herhaal ik dat 5x achter elkaar zonder rust. En de volgende dag ga ik gewoon een paar km hardlopen, en daarna een kwartiertje touwtjespringen.

Kan dit? het is zeker way-overtraining? ik weet het niet, ik doe het nu al 4 maanden en ga goed vooruit. Alleen nu ik ook ga liften om mijn Max dagen wat intenser te maken ben ik me toch wat dingen gaan afvragen

Ik heb trouwens ook de rippetoe's guide uitgelezen. Er staat of ik moet het verkeerd gelezen hebben dat je bij de Bpress 2,5 en bij de DL en Squat 5 kilo per workout erbij kan doen. Dit leek me heel sterk aangezien ik dan 7,5kilo per week meer zou Bankdrukken, dus na een jaar meer dan 300kilo improvement in mijn bankdrukken?

Dank

Ik heb trouwens ook de rippetoe's guide uitgelezen. Er staat of ik moet het verkeerd gelezen hebben dat je bij de Bpress 2,5 en bij de DL en Squat 5 kilo per workout erbij kan doen. Dit leek me heel sterk aangezien ik dan 7,5kilo per week meer zou Bankdrukken, dus na een jaar meer dan 300kilo improvement in mijn bankdrukken?

Dank
Je voegt dat gewicht normaal toe wanneer alle 15 herhalingen gelukt zijn met goede vorm. Dat is dus hoogstwaarschijnlijk niet elke training.
Hoe kom je trouwens bij 7,5kg? Je bankdrukt nooit meer dan 2 keer per week.

k denk dat bij klappushups je polsen het eerder begeven (niet dat dat perse hoeft te gebeuren), maar het afremmen van de val kost idd het nodige. Maar waar in je schema is je parkour training terug te vinden? (vette sport trouwens, lijkt me extreem blessure gevoelig (heb zelf een paar jaar agressive skating gedaan, toch wel wat shizzle van overgehouden, clap pushups zijn geen goed idee denk ik als ik nog gitaar wil blijven spelen :o)

Maar BW krachttraining is natuurlijk wel ultiem, ik neem aan dat je de site beastskills.com al kent? :D

Ik parkour altijd in het weekeind zoveel mogenlijk, ja ik ken beastskills:) I challange all of you strongman to do a L-Seat to handstand! hehe maare, denk je dat mijn training overkill is?

Hier mijn fb (heb het schema van 3XL bijna helemaal behouden)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Graag jullie mening of verbeteringen
edit: mijn doelen van sq, dl en bp zijn te hoog gegrepen voor 3 maanden ik hou dit wel als doel maar op langere termijn

Zou je alsjeblieft voor mij ook wat kunnen maken, ik fitness nu een half jaar
ik ben 17 jaar, 1.85mtr en weeg 80kg, vet precentage is 12-15%
en ik gebruik whey ;), en train dus voor massa :)

wat ik een beetje wil is zegmaar geen 'onzin' oefeningen, natuurlijk bestaan er geen onzin oefeningen maar ik had nu een splitschema voor 2 dagen en dan 4x per week gehad, opzich wel leuk de benchpress, incline, decline, de triceps en biceps met losse gewichten maar er zaten ook echt wazige schouderoefeningen in.
dus mijn vraag is eigenlijk kun je een schema maken met daarin wat 'gevorderde' oefeningen zoals die hierboven etc.

ow trouwens ik ga 3x per week naar de gym, soms als het lukt met school 4x

jooo

hallo ik ben thomas schuermans

ik zou graag een trainings schema hebbe

ik zo graag massa en kracht wille hebben maar liever massa als kracht,ik train 3 keer in de week dit op maandag,woensdag en vrijdags en ik train al een goed half jaar.welke supplementen kan ik bij neme?.vriendelijke groeten thomas

beste rnb flavour ik zou graag een trainings schema willen hebben. ik train nu al een aantal maanden en ik ben er wel op voor uit gegaan alleen is het me nog niet op vallend genoeg! mijn doel is om zo groot mogelijk te worden als het kan. zowel kracht als massa. ik probeer om elke dag te trainen alleen lukt het niet altijd in het weekend. ik train eigenlijk niet in een sportschool maar gewoon thuis met dumbbells omdat ik pas na de sportschool wil als ik wat breeder ben. groeten overload:rolleyes:

Upper-body schema als sat kan:D
half jaartje, spieropbouw, en ik kan 4 dagen in de week trainen
dinsdag, woensdag, donderdag, zaterdag en zondag (moe toch 1 rustdag in de week hebben toch:p )
Groeten, Sytse

Hey,
Ik ben sinds een paar weken lid van een leuke fitnessclub, maar daar maken ze geen trainings-schema's voor je. Nou was ik op zoek naar een goed schema, zelfs met een linkje ben ik al heel erg blij, omdat mijn huidige trainingen niet echt effectief zijn. Ik heb hier het hele forum afgestruind, en ook op google een veel gezocht, maar vaak was het het voor mijn gevoel net niet ivm combi schema's. Ik heb verder weinig verstand van de apparaten namelijk (alhoewel ik dat zonder probleem allemaal kan navragen).

Wat informatie:
Lengte: 1.97
Gewicht: 70Kg
Leeftijd: 17
Postuur: Skinny
Supplementen: Daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is breder worden, en dan met name bij mijn schouders. Verder moet ik ten minste dit gewicht houden, en het liefst aankomen (moeilijk!) dus cardio is wat dat betreft voor mij Not Done.
Ik wil zeker doorgaan met fitnessen, en als het even kan ben ik 3x in de week in de sportschool (minstens 2x per week).
Uiteraard ga ik ook een logje bijhouden, anders weet je nog niet waar je aan toe bent. Alles is welkom, en alvast bedankt
Tigo :).

hey wilde even vragen of dit schema goed is om massa aan te zetten.
train nu bijna 3 maanden en heb nu dit schema 4 setjes van 12 10 8 6 reps
benen
leg extension
leg press
lying leg curl
standing calf raise

rug
rear pulldown
seated high row
seated row
dumbbell bent over row

triceps
pushdown
cable bent over tricep
Dumbbell One Arm Triceps Extension

biceps
Barbell Curl
Cable Curl
Dumbbell Curl

borst
Barbell Bench Press
Barbell Incline Bench Press
Lever Decline Chest Press
Lever Pec Deck Fly

schouders
Dumbbell Front Raise
Dumbbell Shoulder Press
Dumbbell Rear Lateral Raise

verder pak ik een paar x per week buik mee wat raad je me aan om te veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven