MuscleMeat

voor de beginners (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nieuw in dit wereldje ;) En zou graag een schema willen die ik in een week kan uitvoeren. Ik beschik over dumbbells van max 9 kilo per stuk. Heeft iemand een leuk beginners schema voor me? Zodat ik een beetje weet welke dag ik wat moet trainen en welke dag niet.

Het liefste zou ik willen dat het borst gebied wat strakker trekt want dat is bij mij nogal slap en hangt net niet, beetje borsten dus. Allereerst zou ik die heel graag wegwerken. Of het er wat gespierder laten uitzien.

Wie kan me een opstapje geven?
 
voor na de training raad ik aan:
50 gram post workout gainer
15 gram whey isolate
5 gram creatine

alles van Power Supplements

maar omdat je blijkbaar nog een beginner bent is dit eerder een verspilling van geld om het nu al te doen, maar de keus is aan jezelf natuurlijk

Ik heb nou net een pot Whey Protein Instant van XXL Nutrition besteld omdat ik op veel site's lees dat deze van goede kwaliteit is (voordat je zei dat ik bij Power Supplements) moest bestellen. Alleen waarom is het verspilling van geld om dit nu al te gebruiken? Het is tog beter dat ik voldoende eiwitten binnenkrijg want met mijn normale voeding krijg ik dit niet binnen.

Ik eet op het moment niet echt goed mede doordat ik 3 dagen in de week in een friettent/pizzeria werk. Dus ik eet zowieso 3 dagen in de week iets "slechts" zoals friet of pizza. Wel kan ik er ook bijvoorbeeld lasagna eten wat weer beter is.

Is het met deze voeding wel goed om Proteine te nemen of raad je dit nou nog niet aan omdat ik pas een maandje ben begonnen? Ik snap ook niet waarom jij aanraad om het alleen na de training te nemen terwijl mensen van mijn sportschool mij aanraden het 1 en het liefst 2 keer per dag te nemen.

Sorry voor al de vragen maar dan heb je wat te doen vanavond ;)
 
Ik wil een mooi lichtelijk gespierd lichaam en van mijn bierpens af. Bier drink ik niet meer, maar die pens blijft.
 
Ik wil een mooi lichtelijk gespierd lichaam en van mijn bierpens af. Bier drink ik niet meer, maar die pens blijft.

heej :)


wat doe je nu al aan training?

kun je ongeveer kijken wat je per dag eet (als je je ergens vor schaamt gewoon neerzetten en dan mag je het ook mailen of via prive bericht sturen zodat niet iedereen mee hoeft te lezen
 
Ik ben 1.87 lang
en weeg 85
ben dus niet dik en ook niet dun
en doe al sinds 2000 aan kickboxen/thaiboxen
wat benen betreft die zijn al gespierd en groot genoeg komt door thaiboxen

ik wil me nu vooral concentreren op Borst en Armen en bredere schouders

zou het erg op prijs stellen als je me een handige schema kan geven


en wat voeding betreft ik ben pas begonnen met Whey Isolate van Nectar




nou lekkere hulp wordt hier aangeboden heeft echt niemand wat te melden wat betreft beredere schouders dus een V-vorm
 
Ik zal hier het eea plaatsen, maar ook een privebericht nazenden, want ik wil mijzelf hier niet teveel etaleren ;)

Momenteel eet ik ongeveer een half bruin brood per dag en veel groente + vis. Vlees eet ik sinds enkele maanden een stuk minder. Snoepen doe ik maar met vlagen. Ik heb geen normaal eetpatroon waarin ik kan zeggen dit eet ik 's ochtends, 's middags en 's avonds.

Sinds 2 weken doe ik beenoefeningen op licht gewicht en sinds 1 week trek ik mij op via de voorkant dat apparaat welke ik eerder heb geplaatst. Dus dat ik zeg maar mezelf via de kabel omhoog trek.

Ik heb de nodige beperkingen aangezien ik ooit een ernstig ongeluk gehad heb en mijn ene been 4 cm korter is en daarom is het eea van cardio uitgesloten, zoals joggen/wandelen. Ook zwemmen is niet echt mogelijk. Wel kan ik vrij normaal lopen hoor!

Dat was het voor hier.
 
Ik zou graag een schema willen.

Maar wat betekenten sets dan, is dat het aantal keer dat je het moet doen, bijvoorbeeld bankdrukken 5x zoveel kilo enzovoorts
verder train ik elke dag en drink na de training altijd Koolydraat/Eiwit Shake.
Over al die oefeningen die termen kom ik wel achter via de gids,
Mijn doel is dus om een mooi strak buik te krijgen + bredere schouders/armen enzovoorts. Ik heb er alle tijd voor over om dat resultaat te krijgen, verder vind ik me zelf redelijk dun eruit zien, ik zou graag wat meer willen aankomen
 
Ik zal hier het eea plaatsen, maar ook een privebericht nazenden, want ik wil mijzelf hier niet teveel etaleren ;)

Momenteel eet ik ongeveer een half bruin brood per dag en veel groente + vis. Vlees eet ik sinds enkele maanden een stuk minder. Snoepen doe ik maar met vlagen. Ik heb geen normaal eetpatroon waarin ik kan zeggen dit eet ik 's ochtends, 's middags en 's avonds.

Sinds 2 weken doe ik beenoefeningen op licht gewicht en sinds 1 week trek ik mij op via de voorkant dat apparaat welke ik eerder heb geplaatst. Dus dat ik zeg maar mezelf via de kabel omhoog trek.

Ik heb de nodige beperkingen aangezien ik ooit een ernstig ongeluk gehad heb en mijn ene been 4 cm korter is en daarom is het eea van cardio uitgesloten, zoals joggen/wandelen. Ook zwemmen is niet echt mogelijk. Wel kan ik vrij normaal lopen hoor!

Dat was het voor hier.

we pm'en verder ;)
 
nou lekkere hulp wordt hier aangeboden heeft echt niemand wat te melden wat betreft beredere schouders dus een V-vorm

heej even rustig aub.

dat ik per ongeluk iemand oversla kan gebeuren en is prima als je later nog even meld of me een pm stuurt want ik snap natuurlijk dat het belangrijk is zo snel mogelijk met een goed schema te beginnen.

verder is dit ook een topic waarin IK advies geef en daardoor is het dus ook mijn schuld dat je nog niks hebt en niet die van anderen hou dat dus ook even in je achterhoofd.

bredere schouders krijg je door overhead presses en wide grip upright rows en een v-vorm krijg je door bent over rows.

oefeningen staan wel op de site/google of youtube


verder staan hier ook wel leuke schema's in dit topic en had je dus al je informatie al kunnen hebben alvorens boos te worden

lui mensne hier tegenwoordig :o


dus veel plezier en verander aub je houding of je word nooit weer geholpen
 
Ik zou graag een schema willen.

Maar wat betekenten sets dan, is dat het aantal keer dat je het moet doen, bijvoorbeeld bankdrukken 5x zoveel kilo enzovoorts
verder train ik elke dag en drink na de training altijd Koolydraat/Eiwit Shake.
Over al die oefeningen die termen kom ik wel achter via de gids,
Mijn doel is dus om een mooi strak buik te krijgen + bredere schouders/armen enzovoorts. Ik heb er alle tijd voor over om dat resultaat te krijgen, verder vind ik me zelf redelijk dun eruit zien, ik zou graag wat meer willen aankomen

daar is het topic voeding voor beginners voor en natuurlijk de gehele voedingssectie


verder


1 set is het aantal achter elkaar uitgevoerde herhalingen.

bijvoorbeeld:

jij gaat bankdrukken met 50 kilo en je doet 12 herhalingen. daarna leg je de stang terug. dan was dat 1 set.....dan rust je en begin je aan de volgende set.



aangezien dit een topic is voor beginners en ik het belangrijk vind dat iedereen (voornamelijk beginners) hun hele lichaam in balans brengen/houden en vooral basisoefeningen doe kom ik voor jou op het volgende schema


squat
bench
deadlift
overhead press
bent over row
dippen
barbell curl
standing calf raise
high pulley crunch

doe alles 3 keer per week 3 setjes van 6-12 herhalingen.
probeer af en toe het gewicht te verhogen, maar let eerst op je uitvoering.
denk je dat je de volgende herhaling niet 100% de goeie uitvoering kunt gebruiken stop je de set en rust je even.
 
vertel hoe lang je al traint 2 weken KT, daarvoor met tussenperiodes cardio
vertel je doel Meer massa, mooie spieren etc.
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen 3X PW
 
Ik heb even een vraagje, jij weet het misschien wel. Hoe werk de bill starr 5x5x5 schema. Dit lijkt me wel interresant en veel mensen hebben er goede gains mee gemaakt. Liever als het kan geen link naar een engelse site, daar kom ik over algemeen nooit over uit.

Doel: Meer massa
Keren trainen: Tot de 5 keer kan ik, ik train liever 4 dagen.
Hoelang al trainen: Train al 1 jaar als kip zonder kop, sinds 3 maanden begin ik wat serieuser te woorden in het trainen.
 
heej even rustig aub.

dat ik per ongeluk iemand oversla kan gebeuren en is prima als je later nog even meld of me een pm stuurt want ik snap natuurlijk dat het belangrijk is zo snel mogelijk met een goed schema te beginnen.

verder is dit ook een topic waarin IK advies geef en daardoor is het dus ook mijn schuld dat je nog niks hebt en niet die van anderen hou dat dus ook even in je achterhoofd.

bredere schouders krijg je door overhead presses en wide grip upright rows en een v-vorm krijg je door bent over rows.

oefeningen staan wel op de site/google of youtube


verder staan hier ook wel leuke schema's in dit topic en had je dus al je informatie al kunnen hebben alvorens boos te worden

lui mensne hier tegenwoordig :o


dus veel plezier en verander aub je houding of je word nooit weer geholpen



sorry man had me dag niet

was niet me bedoeling:(


maar dankje voor dat schema ik ga het proberen je hoort over een tijdje hoe het is verlopen
 
vertel hoe lang je al traint 2 weken KT, daarvoor met tussenperiodes cardio
vertel je doel Meer massa, mooie spieren etc.
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen 3X PW

Zou mooi zijn als je vandaag nog kon reageren, kan ik morgen meteen beginnen :o
 
ik train al 3 weken
men doel is een 15tal killo afvallen en wat mooie spieren te hebben
ik kan 3/4x in de week gaan trainen
 
Ik begin pas met trainen, ik heb dumbbells aangeschaft van zo'n 9 kilo per stuk.

Ik wil graag mijn armspieren trainen, onder en bovenarm gespierd maken. Ik wil mijn schouders trainen en mijn borstspieren.

Wie kan voor mij een schematje maken waaraan ik me een beetje kan houden? Ik train het liefste elke dag thuis.
 
Ik ben al half jaar het trainen, beheers alle oefeningen goed.

Ben 15 kg kwijt geraakt, heb nog steeds wat te veel. maar zit op een punt dat het niet meer echt vooruit wilt.

Me doel is om nog 5/10 kg eraf te krijgen en daarna wil ik toch echt aan spieropbouw beginnen, zou mooiste zijn om beide tegenlijk te doen

Kan zo een 3 tot 4 dagen in de week trainen.

Bij voorbaat dank.
 
re-start

1m90
75kg
Student

Ik heb een dik jaar stilgelegen, daarvoor heb ik 4 jaar getraind.
Ben moeten stoppen met een vervelende schouderblessure.
Op dat moment was ik dik tevreden (83kg met 10%vet)
Heb allerlei schema's gedaan en heb het laatste jaar van m'n training ook heel doelgericht gegeten.
Nu zou ik graag opnieuw beginnen werken om terug te komen waar ik was.
Trainen & eten dus. Voor m'n voeding post ik wel in het juiste topic maar kan je me een schema opstellen om terug mee te beginnen?
Ik herstel nog van een operatie aan de knie dus benen trainen kan ik voorlopig niet. Gelieve hier rekening mee te houden ;)

Ik kan in principe elke dag trainen maar neem aan dat dit beetje zot is om terug mee te beginnen?
Ik zou op termijn graag terug écht hard trainen maar wil in het begin zeker geen blessures oplopen.
Ben al eerder terug willen beginnen, natuurlijk te wild maar deze ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen :D

Alvast bedankt! Mooi initiatief!
Greetz!
Stef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven