MuscleMeat

Vraag over hoeveel kg op de stang..

tamara

Novice
Waardering
0
Ik ben 18 jaar, weeg ongeveer 59 kilo en ben iets van 1.75m.

Ik train nu met 20 kilo voor m'n benen en billen (squats, lunges) en ik wil graag grotere/bredere billen en benen en ik vroeg me af of 20 kilo voor mij te weinig is. ik doe reps van 3x10. is 20 kilo te weinig of goed genoeg? en na hoeveel weken zou ik er wat meer kg op kunnen doen om iedere keer resultaat te krijgen?

Met vriendelijke groet,
tamara.

als jezelf voelt dat je zwaarder kan zal ik het gewoon doen, proberen steeds zwaaarder tegaan

20 kilo is alleen de stang. Train je met alleen de stang of is het stang + 20 kilo, dus 40 kilo?

Gewicht is ook niet zo belangrijk. Het gaat erom of het voor jou te veel of te weinig is, niet voor een ander.

gaan al die herhalingen erg vlotjes, of moet je bij de laatste herhalingen zwaar op je tanden bijten?
die vraag moet je jezelf stellen. Indien het eerste, gewichtje bijsteken.
Indien het tweede, nog een tijdje met dit gewicht trainen

• Topic Starter Topic Starter
ik gebruik niet een originele stang maar een ijzerpijp.
misschien koop ik binnenkort wel een originele.

ok dank je wel ;)

gaat het soepel met die 20 kg dan doe je er wat kgtjes bij - luister naar je eigen lichaam

hoi tamara.
nou ik heb het zelfde doel als jij ook meer kont en bil zeg maar
ik ben eigenlijk net een paar weken met squatten begonnen aan elke kant vd ez bar10 kilo plus het gewicht vd stang dus ik schat zo een 25 a 30 kilo
ik wil eerst de oef goed uitvoeren en dan het gewicht opvoeren
doe jij ook de legpress ?
daar blijf ik op 80 kl hangen
ik zou niet weten hoe ik het zwaarder moet doen

oj ik doe alles superlangzaam en 3x8
met een rustpauze van 1minuut tussen de setjes
ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer je eigenlijk resultaat gaat zien
ik probeer ook zo gezond en schoon mogelijk te eten

Leuk om te zien dat de dames tenminste wel willen squatten!:)

voor hypertrophy (spiergroei) zou ik idd in de reprange van 5-12 herhalingen gaan zitten, hoewel het geen kwaad kan af en toe 5x5 te doen, 5 sets van 5 herhalingen.

Verder zou ik je kunnen adviseren meerdere keren per week te squatten, zeg 2x per week, waarvan geen enkele training tot failure, maar de laatste set die je doet zo'n 1 a 2 reps van failure af. Zo kun je ook sneller en makkelijker meer load gaan gebruiken, ofwel het overloading principe. Probeer elke training net iets meer gewicht te gebruiken (al is het 1 a 2 kg).

Verder zou je nog af en toe eens een hersteltraining kunnen doen voor je benen, bv. 50 reps squatten met alleen stang of alleen je lichaamsgewicht. Afwisseling is namelijk heel belangrijk, ook qua oefeningen, sets en reps!

Succes! :thumbs:

jinxy zei:
oj ik doe alles superlangzaam en 3x8
met een rustpauze van 1minuut tussen de setjes

superlangzaam draagt tot niets bij.... je kan alleen minder gewicht nemen waardoor de load verlaagt en je kracht/massa misloopt.

het juiste gewicht is dat gewicht waarmee je net het aantal herhalingen (oftwel: reps) kan maken dat je wilt maken MET EEN GOEDE TECHNIEK!!!!!!

goede techniek is belangrijk, van daar de dikke letters :o

• Topic Starter Topic Starter
ik heb bij exrx.net gekeken en ik vraag me af of Full squat, lunge en step-up genoeg is.

RubenSossa zei:
Leuk om te zien dat de dames tenminste wel willen squatten!:)

Dit uit de mond van iemand die meer bencht dan dat ie squat;)

Ontopic: Ik zou wel een goedgekeurde stang kopen als ik jou was want met zo'n ijzerpijp kunnen er nog wel eens ongelukjes gebeuren!

Heb zelf eens een gebroken(half verbrijzelde) teen opgelopen toen ik bij een maatje van me eens met zelfgemaakt spul aan de slag ging! :D

bouwens62 zei:
Dit uit de mond van iemand die meer bencht dan dat ie squat;)

Ontopic: Ik zou wel een goedgekeurde stang kopen als ik jou was want met zo'n ijzerpijp kunnen er nog wel eens ongelukjes gebeuren!

Heb zelf eens een gebroken(half verbrijzelde) teen opgelopen toen ik bij een maatje van me eens met zelfgemaakt spul aan de slag ging! :D

Dus?? Ik squat tenminste 3x per week..:P

Terug
Naar boven