AndroidHealthClinic

Vraag over keto dieet

Bezoekers in dit topic

Roid Log Meneer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 mei 2013
Berichten
496
Waardering
21
Lengte
1m90
Massa
106kg
Vetpercentage
10%
Ik gebruik sinds kort het keto dieet om van die 11% richting de 6/7% te gaan. Alleen ik zit met 1 vraag:

Ik wil mijn koolhydraten onder de 30gr houden. Maar wil mijn vezels wel richting de 50 krijgen.
Nu is mijn vraag of mijn volgende stelling klopt?

Vezels zijn altijd koolhydraten??
Vezels kunnen niet verteerd worden door het lichaam??
Daardoor gebeurd er niks met de voedingswaarden (kh) uit de vezels??
Zijn dit dan bij wijze van spreken 'bruto' carbs die je er aan het eind van de dag af mag halen??
Hoeveel kh is 1gr vezels?
Een groente, 100gr spinazie (3,6kh / 2,2 vezels). Is het dan zo dat er 1,4kh overblijft?? ???


Tnxxxx

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

En mag je net zoveel vezelpillen (psylinum husk) op een dag als je zelf wilt?
 
je mag je vezels inderdaad van de koolhydraten afhalen, als je een natuurlijk product eet. Dus je spinaziesom klopt. Je mag zoveel vezelpillen eten als er op de verpakking staat. En je moet er veel bij drinken.
 
je mag je vezels inderdaad van de koolhydraten afhalen, als je een natuurlijk product eet. Dus je spinaziesom klopt. Je mag zoveel vezelpillen eten als er op de verpakking staat. En je moet er veel bij drinken.

Oke, thanks!
Maar natuurlijk product of niet. Vezel = vezel toch? Dus dat geldt dan gewoon voor alle producten?
 
in een natuurlijk product zijn de vezels verbonden met de koolhydraten. In een fabrieksproduct worden weleens los vezels toegevoegd; dan kun je toch beter alle koolhydraten uit dat product meetellen.
 
Oké duidelijk.

Super bedankt!
 
Back
Naar boven