XXL Nutrition

Peiling Vraag van de NOS over preworkoutshakes

Bezoekers in dit topic

Toch vraag ik mij af waarom je pre workout shakes zou nemen. Kan je je anders niet motiveren om een paar setjes alles te geven? Echt een van de vele onnodige supplementen.

Er is simpelweg geen zinvolle reden om PWO te nemen, behalve dan sponsoring van supplementen verkopers. Over-hyped bullshit, meer niet.

Als het mentaal gezien goed zit in je bovenkamer, heb je voldoende vermogen tot focus om je optimaal in te spannen.

Er zijn momenten dat wat caffeine voor mij echt wel zinvol is.
 
Goh de media verdraait de feiten. Dat zag je niet aankomen.
 
Nee, deels is het ook mentaal, maar als ik echt erg moe ben en ik vooraf iets eet zoals een banaan en een PWO neem met flink wat cafeïne, dan heb ik er alles aan gedaan om een uurtje te kunnen trainen, althans dat houd ik me voor.
 
Ik snap het gezeik niet helemaal, ja het is een beetje een sensatie verhaal maar op het einde van het filmpje wordt ook wat nuance in gebracht en gezegd wat "wij" hier wouden,
dat het niet gevaarlijk is met normaal gebruik.
 
Als je cafeïne neemt om je sportprestaties te verbeteren ben je niet meer TRUE natural. Ik hoop dat jullie je dat realiseren. Mister TN zeg het ze.

Ik snap het gezeik niet helemaal, ja het is een beetje een sensatie verhaal maar op het einde van het filmpje wordt ook wat nuance in gebracht en gezegd wat "wij" hier wouden,
dat het niet gevaarlijk is met normaal gebruik.
Er belanden meer mensen in het ziekenhuis door watervergiftiging dan door pre-workouts. Veel mensen drinken water tijdens het trainen; zou je het ook niet raar vinden als ze een verhaal gaan houden over hoe gevaarlijk het drinken van water is? En dat ze dan op het einde vertellen "maar bij normaal gebruik is het veilig"?
 
Er zijn momenten dat wat caffeine voor mij echt wel zinvol is.

Het wordt alleen problematisch als je net als ik niet meer zonder kan en elke dag minstens een zo'n pil neemt (ben het nu aan het afbouwen)
 
Dat heb ik ook gehad hoor, niet alleen om te trainen, maar ook als ik ochtend- of nachtdienst had.
 
Oh gaat het topic over alcohol, sorry mijn fout dan.

Aangezien je het effect van stoffen als caffeine en dmaa op ons lichaam en hersenen in twijfel trekt vroeg ik me af of je dat bij andere stoffen ook doet.
 
Aangezien je het effect van stoffen als caffeine en dmaa op ons lichaam en hersenen in twijfel trekt vroeg ik me af of je dat bij andere stoffen ook doet.

Ok, wil je nu voor mij gaan oordelen of ik baat heb bij zo'n shake? Wat denk jij, dat ik in 15 jaar nog nooit zo'n potje gekocht heb?
 
Ok, wil je nu voor mij gaan oordelen of ik baat heb bij zo'n shake? Wat denk jij, dat ik in 15 jaar nog nooit zo'n potje gekocht heb?

Snuif jij je pre niet? :p
 
Snuif jij je pre niet? :p

Ben overgestapt op peper in mijn reet.
Voor de training krijg ik altijd een 5min telefonisch consult van Ratelband. Hij schreeuwt dan dat ik voor goud ga ofzo.
 
Ben overgestapt op peper in mijn reet.
Voor de training krijg ik altijd een 5min telefonisch consult van Ratelband. Hij schreeuwt dan dat ik voor goud ga ofzo.

Tjakka
 
Ok, wil je nu voor mij gaan oordelen of ik baat heb bij zo'n shake? Wat denk jij, dat ik in 15 jaar nog nooit zo'n potje gekocht heb?


Jij bent de gene die mensen loopt te judgen hier :roflol:

Dat jij er geen baat bij hebt maakt niet dat het geen effect heeft.
 
Jij bent de gene die mensen loopt te judgen hier :roflol:

Dat jij er geen baat bij hebt maakt niet dat het geen effect heeft.

Ook een pilletje voor het neuken nodig?
Ook daar zal ik het effect niet van ontkennen, maar waarom zou je t nemen als je het niet nodig hebt. Iedereen wordt zo snel afhankelijk. Pilletje voor neuken, feesten, slapen voor dit, voor zus en zo. Gebruik je het eenmaal wordt het gewenning en krijg je een reverse placebo effect. Zoals Harpep al zei, als er niks mis is in je bovenkamer heb je dit echt niet nodig om wat motivatie op te brengen.
 
Als het niet werkte dan nam je niet genoeg ;)
 
Back
Naar boven