Fitness Seller

Peiling Vraag van de NOS over preworkoutshakes

Bezoekers in dit topic

Kwa werking iig wel al is amphetamine wel sterker en werkt langer...heb zelfs ooit eens gehoord dat je positief op amphetamine test bij een drugstest als je sommige pwo's hebt gehad...weet alleen niet of dat ook bij dmaa van toepassing is

En qua struktuur? Want hoe ze het neerpennen in de tekst. Een stof die lijkt op amphetamines. Of is het enkel de werking die er op lijkt?
 
Is dit zo? DMAA, een stof die lijkt op amfetamine. Serieuse vraag. Heb me niet verdiept in DMAA.

Of is dit weer sensatie?

Pure sensatie, klopt helemaal niks van.
Evenals ze zeggen dat citrulline en beta alanine 'oppeppende stoffen zijn'
Zucht....
 
Vanochtend was het in het nieuws en een korte rapportage op NPO Radio 1 (07:35 uur, zat in de auto). Het was allemaal niet heel spannend. Kreten als "je kunt er hardkloppingen hartkloppingen van krijgen", "zeker in combinatie met alcohol kan het gevaarlijk zijn", "vergelijkbaar met speed", "er is een hardloper overleden en dat wordt in verband gebracht met" en "uit labtest blijkt dat samenstellingen en doseringen vaak afwijken van het productlabel". Daar hield het wel mee op.

Ik vind overigens het citaat "Er zit veel cafeïne in naast andere 'oppeppende' middelen als citruline en beta-alanine; stoffen waarvan niet wetenschappelijk is aangetoond dat ze ook echt werken." wel opmerkelijk. Moet het even nazoeken, maar volgens mij zijn dit juist twee van de weinige middelen waarvan is aangetoond dat ze echt meerwaarde kunnen hebben.

Edit: WTF, loop ik laatst iemand af te zeiken die 'hardslag' typt. Laten we het er maar op houden dat het nog vroeg was en het bijna weekend is. :P Thnx Koppie ! :thumbup:
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend was het in het nieuws en een korte rapportage op NPO Radio 1 (07:35 uur, zat in de auto). Het was allemaal niet heel spannend. Kreten als "je kunt er hardkloppingen van krijgen", "zeker in combinatie met alcohol kan het gevaarlijk zijn", "vergelijkbaar met speed", "er is een hardloper overleden en dat wordt in verband gebracht met" en "uit labtest blijkt dat samenstellingen en doseringen vaak afwijken van het productlabel". Daar hield het wel mee op.

Ik vind overigens het citaat "Er zit veel cafeïne in naast andere 'oppeppende' middelen als citruline en beta-alanine; stoffen waarvan niet wetenschappelijk is aangetoond dat ze ook echt werken." wel opmerkelijk. Moet het even nazoeken, maar volgens mij zijn dit juist twee van de weinige middelen waarvan is aangetoond dat ze echt meerwaarde kunnen hebben.

Zeer goede reportage als ik het zo lees :rolleyes:
 
Je ziet wel mooi dat ze proberen om het negatief te maken en te waarschuwen, maar vervolgens komen met cijfers dat er wel 16 mensen in 1 jaar naar het ziekhuis gingen ivm preworkout.

Wowowo 16 man in 1 jaar, dat is, 1 op de miljoen? :roflol:
 
Je ziet wel mooi dat ze proberen om het negatief te maken en te waarschuwen, maar vervolgens komen met cijfers dat er wel 16 mensen in 1 jaar naar het ziekhuis gingen ivm preworkout.

Wowowo 16 man in 1 jaar, dat is, 1 op de miljoen? :roflol:

Verontrustende cijfers dat.
 
En dan zeker naar de huisarts als je wat hartkloppingen hebt als een pussy
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Die titel ook weer, lekker sensatie zoeken:o...
 
Je ziet wel mooi dat ze proberen om het negatief te maken en te waarschuwen, maar vervolgens komen met cijfers dat er wel 16 mensen in 1 jaar naar het ziekhuis gingen ivm preworkout.

Wowowo 16 man in 1 jaar, dat is, 1 op de miljoen? :roflol:
En van die paar is enkel het vermoeden dat het door de PWO komt en mogelijk i.c.m. andere middelen. Als ik nu naar het ziekenhuis moet, kan ik ook roepen dat dat komt doordat ik vanochtend twee koppen koffie op heb. Als je te veel dropjes eet kan je bloeddruk ook flink stijgen. Ik zeg: verbied alle drop, levensgevaarlijk!

Statistisch gezien zijn die 16 sowieso verwaarloosbaar. Als ze een placebo hadden ingenomen, zaten ze waarschijnlijk ook met trillende handjes en een hoge hartslag bij de eerste hulp.
 
Goede gratis marketing voor Joel Beukers, waar hij mooi de NOS voor heeft gebruikt :p
 
de NOS,de leugenpers,wat een verassing de uitkomst van het artikel :roflol:
 
Toch vraag ik mij af waarom je pre workout shakes zou nemen. Kan je je anders niet motiveren om een paar setjes alles te geven? Echt een van de vele onnodige supplementen.
 
Toch vraag ik mij af waarom je pre workout shakes zou nemen. Kan je je anders niet motiveren om een paar setjes alles te geven? Echt een van de vele onnodige supplementen.

Er is simpelweg geen zinvolle reden om PWO te nemen, behalve dan sponsoring van supplementen verkopers. Over-hyped bullshit, meer niet.

Als het mentaal gezien goed zit in je bovenkamer, heb je voldoende vermogen tot focus om je optimaal in te spannen.
 
Toch vraag ik mij af waarom je pre workout shakes zou nemen.
Om in het ziekenhuis te belanden, zodat je later je verhaal kunt doen bij een omroep. Bijvoorbeeld bij de NOS.
 
.

Screenshot_20190215_190545.jpg
 
Back
Naar boven