Fitness Seller

Vraagje

Mastah

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb altijd 3x 8 getraind (3jaar) en 5,6 dagen per week

nu wil ik iets heel anders maar wel op massa blijven trainen op dit moment is het

borst triceps (dag 1)
rug biceps (dag2 )
schouders buik benen (dag 3)

dus hoeveel reps doe je nog steeds op massa trainen ?? en als ik andere spiuergroepen combineer krijg ik dan ook weer een groeistimulans ??

commentaar graag.

4 x 6 is ook massa dacht ik, en gewicht omhoog gooien en vanaf 10 reps tot 6 reps dus

1 x10
1 x08
1 x06
1 x06
en elk setje gewicht verhogen, dit is ook voor massa dacht ik :P

drie jaar lang 3*8
:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
i know jupiero :O vertel liever hoe t wel moet tis al erg genoeg zo :O want deed het ook nog actief dus had waarschijnliujk al dubbele massa kenne hebbe :'(

beetje zoeken had je dit zo kunnen vinden maar tussen de 6-12 herhalingen train je vooral op massa.. maar sommigen gainen ook nog heerlijk massa met 15 herhalingen..

Af en toe eens wat veranderen in reps en oefeningen en split enz.

dus hoeveel reps doe je nog steeds op massa trainen ??

Richt je niet op reps, maar op gewicht.

Er even van uitgaand dat je net onder failure blijft (dus dat de laatste rep die je maakt er nog eentje is waarbij je je niet in allerlei bochten hoeft te wringen) kan je stellen dat 75-85% 1RM gericht is op hypertrofie en 85-100% op kracht.

Doe hier gewoon net zoveel reps mee tot je bovenstaande bereikt heb en vergeet dat tellen. Vanwege vezelverdeling zal de 1 meer/minder reps aan kunnen als een ander met evenveel ervaring bij eenzelfde gewicht.

en als ik andere spiuergroepen combineer krijg ik dan ook weer een groeistimulans ??

Ja.

Meeste spiergroepen hebben een overlap. Als je de combinatie van groepen gaat veranderen zal ook de overlap veranderen waardoor sommige spieren meer en anderen minder belast zullen worden en er dus andere zwakke schakels onstaan.

Als je bv jouw indeling bekijkt

borst triceps (dag 1)
rug biceps (dag2 )
schouders buik benen (dag 3)

Dan betekend dit dat door de vermoeing van vooral de armen, je de dag daarna nooit alles uit je rug kan halen. Door nu een schema te kiezen waarbij de rug "vers" getraind word ondervang je dat maar ga je meestal weer een andere groep zo belasten dat ze en negatieve invloed krijgen op en bepaalde groep.

Eigenlijk moet je kijken naar waar je prioriteit ligt en daar je schema naar indelen

Drie jaar lang 3x8?

Dan ben jij zeker meer plateau's tegen gekomen dan super mario?

Ik was ook zo begonnen(3x 8). Daarna ging ik in piramide vorm trainen (12-10-8-6) dit werkte goed voor mij, en nu nog steeds:thumbs:

Ga gewoon heel de rimram van setjes af

• Topic Starter Topic Starter
ok thnx big t

en ik wil schouders en rug juist meer trainen ... maar jij zegt eerst armen dan kan je je rug minder goed trainen .. maar als ik dan bv.

borst /rug
biceps/triceps
schouders benen buik train >?>

is dat dan beter .. ?

Terug
Naar boven