MuscleMeat

Vragen m.b.t. een trainingsschema

Bezoekers in dit topic

dDa

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2006
Berichten
249
Waardering
12
Lengte
1m90
Massa
97kg
Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen m.b.t. een trainingsschema.

Sinds 2 weken ben ik (eindelijk na een jaar willen maar niet snel kunnen ivm omstandigheden :D) begonnen met fitnessen en wil ik dit graag serieus gaan aanpakken, puur voor spiermassa.
Trainen doe ik in principe al vrij lang, train nu ruim 9jaar +- 3dagen in de week Jiu-Jitsu/Karate en mijn conditie is wel ok.

Nu wou ik me gaan houden aan een goed trainingsschema, maar hier kom ik niet bepaald goed uit aangezien ik nog niet echt ervaring hier mee heb en van alle verhalen niet echt wijs wordt, in principe kan ik alle dagen trainen behalve zaterdag.

Verder weet ik niet wat nou slim is met trainen, 1 spiergroep per zoveel dagen.. of iedere training alle (voor zover mogelijk) trainen.

Nu zag ik dat er hier veel ervaren mensen zijn, is er misschien iemand bij die mij een beetje opweg kan helpen.

Hartelijk dank,
 
Laatst bewerkt:
oke het is duidelijk dat de ervaren mensen van het forum niet op dit soort topics staan te wachten :D
 
Als ik jou was zou ik beginne met fullbody schema's waarbij je dus op iedere training je hele lichaam onder handen neemt. Zo leer je je lichaam en de verschillende oefeningen in een razend tempo kennen. Ik zal kijken of ik straks een schematje kan plaatsen. Als dat bevalt kun je over een aantal maanden overstappen op spiltschema's, dus bepaalde lichaamsdelen per training aanpakken
 
Ok dank je! :)
 
hier in de sectie staat er een fullbody schema, na een maand ofzo of langer kan je dan een eigen schema opmaken. En vooral heel veel lezen over voeding en training. succes
 
ik train ook jiu jitsu + al wat jaartjes krachttraining
ik train een maand lang een full body-schema daarna een spilt-schema en daarna een superset-schema , en dan beginnen we weer opnieuw - werkt bij mij goed

alleen je moet goed in de gaten houden wanneer je jj -trainingen vallen , want dan kan je bijv de dag ervoor nou niet lekker gaan deadliften

sterkte
 
ah nice! :)

de jiu-jitsu trainingen komen wel goed, kan daar gewoon zelf me dagen kiezen door de weeks
 
ik snap hier nu helemaal niets van, heb me net gewogen en ben nu nog maar 80.2kg, terwijl ik dus niets aan cardio heb gedaan, en ben dus gewoon 4kg afgevallen in 2 weken tijd.. is dit vooral vocht ofzo (door et weer..) dacht toch zeker dat ik was aangekomen na dat vele eten..
 
Back
Naar boven