MuscleMeat

Waar kan je chocola met een hoog cacao% kopen?

koop gewoon cacao poeder bij de colruyt (belgie). Ik meng dit met mn chocolade whey. Zo heb je nog een vollere cacaosmaak van je whey én heb je elke dag wat cacao binnen ;)

colruyt: is dat loutere cacoapoeder? Of zit er suiker bij.

Ik haal mijn cacaopoeder gewoon bij de supermarkt (Jumbo, Lidl of Aldi) :D

Ben je al langs de chocolaterie geweest? Daar kun je van alles bestellen en ze kunnen meestal ook meteen de voedingswaren erbij geven!

Succes.

koop gewoon cacao poeder bij de colruyt (belgie). Ik meng dit met mn chocolade whey. Zo heb je nog een vollere cacaosmaak van je whey én heb je elke dag wat cacao binnen ;)

Dit doe ik ook; ik vind de 99% chocola zo goor :o
( eigenlijk hou ik helemaal niet van chocola )
Cacao vind ik wel lekker door whey, maar met wat kaneel/kardemom/steranijs en stevia vind ik het ook nog wel lekker om te drinken.

Ik gebruik overigens alleen rauwe cacao, want de supermarkt cacao is gebrand en da's zonde.

Dit doe ik ook; ik vind de 99% chocola zo goor :o
( eigenlijk hou ik helemaal niet van chocola )
Cacao vind ik wel lekker door whey, maar met wat kaneel/kardemom/steranijs en stevia vind ik het ook nog wel lekker om te drinken.

en-en-en of of-of ? (anijs door de chocolademelk ? hmmm....) Beetje cayenne peper erdoor is trouwens ook wel apart.

Ik gebruik overigens alleen rauwe cacao, want de supermarkt cacao is gebrand en da's zonde.

nietes ( http://moonflower-raw.blogspot.nl/2008/09/bursting-chocolate-bubble.html )

en-en-en of of-of ? (anijs door de chocolademelk ? hmmm....) Beetje cayenne peper erdoor is trouwens ook wel apart.

nietes ( http://moonflower-raw.blogspot.nl/2008/09/bursting-chocolate-bubble.html )

Er is veel controverse over rauwe cacao, maar giftig? Dat geloof ik niet, ik zie in je artikel ook niet echt een goede aanwijzing ervoor.

Ik vind de biologische rauwe cacao 1000x lekkerder dan de super-variant en dat op zichzelf is al reden genoeg iets wel of niet te doen. Het smaakt ook niet zoals je gewend bent ( niet chocoladerig )
Moet wel toegeven dat ik me afvraag hoe rauw het werkelijk is; al is mijn supplier een integer mens ^_^

- Ik gebruik geen melk; ik maak het met water/kruiden en specerijen. Try it, het is echt lekker en je mist de melk geen seconde.
Dus en-en-en , mespunt kaneel, mespunt kardemom, steranijs en soms wat roze peper ( die is heel kruidig ). Ik krijg het altijd lekker warm van die combinatie en mijn doorbloeding gaat er ook lekker op :P

Er is veel controverse over rauwe cacao, maar giftig? Dat geloof ik niet, ik zie in je artikel ook niet echt een goede aanwijzing ervoor.

Ik vind de biologische rauwe cacao 1000x lekkerder dan de super-variant en dat op zichzelf is al reden genoeg iets wel of niet te doen. Het smaakt ook niet zoals je gewend bent ( niet chocoladerig )
Moet wel toegeven dat ik me afvraag hoe rauw het werkelijk is; al is mijn supplier een integer mens ^_^

- Ik gebruik geen melk; ik maak het met water/kruiden en specerijen. Try it, het is echt lekker en je mist de melk geen seconde.
Dus en-en-en , mespunt kaneel, mespunt kardemom, steranijs en soms wat roze peper ( die is heel kruidig ). Ik krijg het altijd lekker warm van die combinatie en mijn doorbloeding gaat er ook lekker op :P

Dit wil ik wel een x proberen :) gooi je er zo'n hele ster in of heb je poeder?
Moet het nog trekken of gewoon kruiden in de mok, het water erover heen en zodra het genoeg afgekoeld is om te drinken zonder je mond te verbranden opdrinken?
Doe jij er ook nog whey door? want dat zag ik een eerdere poster zeggen en als dat kan zou wel beter zijn maar dacht dat heet water niet goed was voor de eiwitten :o

Laatst bewerkt:
Dit wil ik wel een x proberen :) gooi je er zo'n hele ster in of heb je poeder?

ik denk poeder...

Moet het nog trekken of gewoon kruiden in de mok, het water erover heen en zodra het genoeg afgekoeld is om te drinken zonder je mond te verbranden opdrinken?

geen reden om te wachten (afgezien van het tongverbrandingsrisico...)

Doe jij er ook nog whey door? want dat zag ik een eerste poster zeggen en als dat kan zou wel beter zijn

Kan. Hoeft niet, maar wordt gemaakt van melk, dus als je allergisch bent voor melk... misschien niet doen ?

maar dacht dat het water niet goed was voor de eiwitten :o

whut ?

ik denk poeder...

geen reden om te wachten (afgezien van het tongverbrandingsrisico...)

Kan. Hoeft niet, maar wordt gemaakt van melk, dus als je allergisch bent voor melk... misschien niet doen ?

whut ?

Autocorrect op mijn telefoon bedoelde heet water. Gooi de whey om die reden alleen door koud of lauw water maar misschien ben ik wel verkeerd geïnformeerd :o

Ik gebruik whey isolaat en dat gaat ondanks (lichte) lactose intolerantie redelijk goed.

Thanks voor het antwoord straks maar eens op zoek naar de kruiden die sjors noemt.

Laatst bewerkt:
Je kan het gewoon oplossen in koude whey hoor als je dat wil; de truuk is de cacao eerst met een heel klein beetje water op te lossen en glad te roeren tot een pasta, dan giet je er steeds een beetje water bij. Et voila.
Als je chocowhey hebt dan boeit het al helemaal niet.
In isolaat zou ik het niet snel doen, dat is veel te waterig vind ik. Wheys hebben doorgaans een wat dikkere/romerige structuur en lenen zich wel goed voor cacao.

Ik mag ook geen melk ( caseine-allergie ) dus ik doe alles met water eigenlijk.
Genoemde kruiden kan je bij elke goed gesorteerde bio-winkel kopen, maar ik zou gewoon naar de toko/turk gaan, daar zijn ze spotgoedkoop.
De sterren kun je zelf vergruizen, of gewoon kant en klaar anijssterpoeder kopen.

Ik meng de kruiden met het cacao en de stevia, giet er dan eerst een klein beetje heet water op, roeren tot papje en dan heet water verder opgieten. Meteen drinken.

Je kan het gewoon oplossen in koude whey hoor als je dat wil; de truuk is de cacao eerst met een heel klein beetje water op te lossen en glad te roeren tot een pasta, dan giet je er steeds een beetje water bij. Et voila.

yep, zo heb ik het ook geleerd van mams. Ben zelf meer een staafmixer type :)

Genoemde kruiden kan je bij elke goed gesorteerde bio-winkel kopen, maar ik zou gewoon naar de toko/turk gaan, daar zijn ze spotgoedkoop.
De sterren kun je zelf vergruizen, of gewoon kant en klaar anijssterpoeder kopen.

Hier in Groningen op de markt staat zo'n kruidenvrouwtje met 101 verschillende kruiden en specerijen.. Daar ga ik echt niet zelf voor staan malen.

---------- Post toegevoegd 2 April 2013 om 15:01 ----------

Autocorrect op mijn telefoon bedoelde heet water. Gooi de whey om die reden alleen door koud of lauw water maar misschien ben ik wel verkeerd geïnformeerd :o.

Ik zie geen reden om niet heet water bij je whey te gebruiken. Als whey uit melk komt, en je melk prima kunt koken.. dan zal een beetje heet water bij je whey vast niet het einde van al die aminozuurtjes betekenen

Terug
Naar boven