MuscleMeat

waar treedt bij jullie als eerste spierverlies op?

Peiling Peiling Waar treedt bij jou als eerste spierverlies op?

• Benen

Stemmen: 10 43,5%
  • Rug

Stemmen: 0 0,0%
  • Borst

Stemmen: 5 21,7%
  • Armen

Stemmen: 8 34,8%
  • Nek

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    23
Bench en Squat lijken het meest achteruit te gaan in kracht tijdens een iets langere cut.
Benen worden ook al snel wat minder vol, maar ik vraag me af of dit niet vrijwel geheel te maken heeft met afname van glycogeen en bijkomstig vocht.

Het feit dat je na de cut weer zo snel op het oude niveau qua kracht zit doet mij twijfelen of er werkelijk enige significante spierverlies optreedt zolang op de juiste manier wordt gecut.

Daarnaast wil een goede refeed ook vaak wel helpen de volheid van de benen (en de rest van het lichaam trouwens) weer op peil te brengen.

Borst.

Echt merkbaar spierverlies heb ik nog niet meegemaakt, denk dat de meeste hier ook gwn volheid verliezen. De spier lijkt ook kleiner omdat er minder subcutaan vet voor zit niet?

Kan je dan niet het beste op je kracht afgaan dan de spiegel?
Krachtverlies = spierverlies toch?

Benen wat ook eigenlijk logisch is gezien dit de grootste spiergroep is.

Zou het spierverlies bij benen niet kunnen te maken hebben met het feit dat je ze telkens belast bij de cardio?

Bij mij ook benen... Echt k*t...

Ik heb in de winter vier maanden niet getraind en heb toen naast 7kg aan gewicht, ook veel UB-kracht verloren.

Dit merkte ik vooral aan mijn bench en mijn OHP - dit is nog steeds niet bijgetrokken. :(

Benen ... nee, niet echt: vergeleken met vorig jaar zelfs 2 cm kuiten en 3 cm bovenbenen verloren, maar nu weer (minstens) even sterk. :D

Toch wel benen, ik heb wel eens dat ik niet kan trainen vanwege school. Een keer duurde dat een maand. Toen waren mijn benen ook minder vol. Maarja spieren hebben geheugen dus dat komt meestal snel weer goed.

• Topic Starter Topic Starter
hmm ja ik heb van nature vrij stevige benen, en die vallen niet zo snel terug. Mn borst darentegen is altijd wat mindr geweest, en het zou idd kunen dat er ook minder vocht opzit, ik merk ook wel aan mn armen dat ik iets droger ben gaan staan, maar toch, heb ook best veel zitten stressen met mn these af te krijgen enzo, en met het warme weer kreeg ik niet veel door mn keel, dus ik denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat ik wat spier verloren heb. Daarbij schat ik de verhouding spierverlies/vetverlies op 2:1 helaas. Ik zal eens kijken of ik er een poll van krijg gemaakt :P

Spierverlies denk ik vooral in de borst en misschien ook wel benen. Rug blijft vrij goed zitten en armen zijn na verlies weer snel bijgetraint.

In de benen verlies ik wel nauwelijks kracht, anders dan bij de borst dat moet ik veel consistenter bijhouden.

alles evenveel

schouders lijkt bij mij het snelst te gaan, vooral side

Terug
Naar boven