AndroidHealthClinic

Sticky Waarom krachttraining ook voor vrouwen belangrijk is

T voor vrouwen die helmaal geen zin hebben om in een centrum te gaan trainen maar die je toch overtuigd van de noodzaak van KT en bovendien al 50 + zijn hoe zou ik die kunnen laten starten met KT?
heb je tips of titels van boeken ?
veel groetsels Pika

Haha, leuke reacties op mijn post ;) Ik zou niet willen dat mijn vriendin mij kan dwingen met (zodien nodig is) geweld/kracht :P haha

• Topic Starter Topic Starter
pika zei:
T voor vrouwen die helmaal geen zin hebben om in een centrum te gaan trainen maar die je toch overtuigd van de noodzaak van KT en bovendien al 50 + zijn hoe zou ik die kunnen laten starten met KT?
heb je tips of titels van boeken ?
veel groetsels Pika
Gewoon naar een goede sportschool gaan, geen angst hebben om bekeken te worden. Midden in de dag zit het in sportscholen vol met vrouwen 50+. Je krijgt er goede begeleiding, zodat je blessures vermijd. Thuis is dat allemaal toch veel minder veilig en dan moet je nog materiaal kopen.

verslaafd!

tot een maand geleden had ik in het verleden zo'n 2 maandjes per jaar gesport, in schema's van 2 keer per week , na 2 weken nam de motivatie af en de spierpijn toe!, dus ging ik nog minder. en minder...
tot dat mijn fysio zei dat ik echt met grote regelmaat moet gaan sporten om de spieren in mijn schouder te ontspannen, nu train ik al een maand bijna elke dag (4x fitness (cardio/kt)) en steps en een programma met grond- en rekoefeningen. Ik kan niet meer zonder het tintelende gevoel in mijn lijf na het sporten, mijn huid is volledig doorbloed en met sprongen vooruit gegaan , lage bloeddruk is bijna de gehele dag op een normaal level, hartslag van 66 naar een constante 80 in rust. Daarnaast 1x per week naar de sauna, mijn leven heeft een hogere kwaliteit gekregen!.. stoppen... no way!!
Misschien dat mijn ervaringen een stimulans voor anderen zijn.

Jazz

In uitzonderlijke gevallen zoals bij mij, ik ben een vrouw die nu 1,5 jaar aan krachttraining doe daarme ben ik gegroeit van de 45 kilo naar de 56 kilo (1,61 m) spierballen had ik al een beetje nu zijn ze mega voor een vrouw zijn doen. mijn benen waren ook flink gegroeit ik ben nu ermee gestopt om ze te trainen omdat ik in 1,5 jaar tijd van maat 34 naar maat 38 ging ik eet nooit snoep en ik zit altijd rond 1600 +- en een dag in de week heb ik mijn smokkeldag maar daar eet ik meestal gezond op behalve mijn avondeten.

Ik ben nu 2 keer in de week gaan hardlopen 45 min 9 km per uur op 1% + buik 2 oefeningen 3 sets van 12 herhaling en dan elke rep 4 sec vasthouden in 6 weken tijd beginnen mijn blokjes te komen en ben ik 2 kilo afgevallen.

2 keer krachttraining zwaar alleen bovenlichaam

conclusie: Er zijn uitzonderingen niet voor iedereen geld de zelfde regel. ???

Natuurlijk, iedereen is anders. Het is juist de trick om een ballans te vinden, leer je lichaam kennen wat het doet onder welke omstandig heden.

Zie je wel heel da artikel klopt al nie :cool:
Tegen mij zeggen ze ook moe je mee beginnen da KT gedoe
Nou en ik heb me over laten halen :spaz:
Dus we zien wel hoe het uitpakt joh. Ik kan er altijd weer mee gaan stoppen :cool:
En misschien vind ik het ook wel leuk om te doen , want all1 van cardio word je ook niet altijd vrolijk van haha

Onzin dat het artikel niet klopt. Als je de weegschaal nu eens laat voor wat ie is, gewicht zegt nl geen hol. Ik heb in het verleden altijd 55-56kg gewogen. Zie er nu, 10 kg zwaarder, stukken beter uit.
Wel is het idd zo dat de een meer aanleg heeft tot het aanzetten van spiermassa. Maar dan nog zie ik liever een vrouw met spierballen dan met blubberarmen.

Dani zei:
Onzin dat het artikel niet klopt. Als je de weegschaal nu eens laat voor wat ie is, gewicht zegt nl geen hol. Ik heb in het verleden altijd 55-56kg gewogen. Zie er nu, 10 kg zwaarder, stukken beter uit.
Wel is het idd zo dat de een meer aanleg heeft tot het aanzetten van spiermassa. Maar dan nog zie ik liever een vrouw met spierballen dan met blubberarmen.
En hier sluit ik mijn eigen geheel bij aan you go MaMa!

keepmagic zei:
In uitzonderlijke gevallen zoals bij mij, ik ben een vrouw die nu 1,5 jaar aan krachttraining doe daarme ben ik gegroeit van de 45 kilo naar de 56 kilo (1,61 m) spierballen had ik al een beetje nu zijn ze mega voor een vrouw zijn doen. mijn benen waren ook flink gegroeit ik ben nu ermee gestopt om ze te trainen omdat ik in 1,5 jaar tijd van maat 34 naar maat 38 ging ik eet nooit snoep en ik zit altijd rond 1600 +- en een dag in de week heb ik mijn smokkeldag maar daar eet ik meestal gezond op behalve mijn avondeten.

Ik ben nu 2 keer in de week gaan hardlopen 45 min 9 km per uur op 1% + buik 2 oefeningen 3 sets van 12 herhaling en dan elke rep 4 sec vasthouden in 6 weken tijd beginnen mijn blokjes te komen en ben ik 2 kilo afgevallen.

2 keer krachttraining zwaar alleen bovenlichaam

conclusie: Er zijn uitzonderingen niet voor iedereen geld de zelfde regel. ???
Hoezo uitzonderingen? Natuurlijk heb je lichaamstypes en de één heeft van nature meer spiermassa en aanleg om er fysiek zwaarder uit te zien. Er zijn ook vrouwen met iets meer natuurlijke testosteron productie.

Maar je probleem begrijp ik niet. Als je uit die "bulk periode" komt met iets te grote maten dan is dat vooral door je voeding en je gebrek aan cardio. Daarom de twee (cardio&kt) ook combineren.

Teveel spierballen? Geloof er niets van, gewoon lekker cardio gaan doen bij je KT en dieten. Als het vet eraf is zal je er geweldig uitzien, ben ik zeker van.

girlpower zei:
Zie je wel heel da artikel klopt al nie :cool:
Tegen mij zeggen ze ook moe je mee beginnen da KT gedoe
Nou en ik heb me over laten halen :spaz:
Dus we zien wel hoe het uitpakt joh. Ik kan er altijd weer mee gaan stoppen :cool:
En misschien vind ik het ook wel leuk om te doen , want all1 van cardio word je ook niet altijd vrolijk van haha
Gewoon de 2 combineren, gezond eten, en je zal er beter gaan uitzien zonder dat je maten plots drastisch veranderen. ;)

zal ook wel goed komen joh
Ik moet het gewoon eerst even meemaken he , en niet gelijk een oordeel klaar hebben over KT. :cool:

Ja gewoon lekekr trainen en geloof me je zal je er lekker bij voelen. Ik in ieder geval wel. Ben ook een stuk zwaarder toen ik begon, maar ben wel slanker en voel me beter in mijn vel.

Nou ik ben nu 2 weken bezig met kt en het voelt inderdaad wel lekker haha
het is much better dan all1 cardio
dat gaat ook zo snel vervelen he :cool:
maar goed daar gaat het ook nie bij uit of iets leuk is of nie

zit wat in

Hee hallo ik zal me eerst ff voorstellen.
Mijn naam is Joyce ben hier net nieuw en heb nog een lange weg te gaan.
Maar wou even kwijt dat ik wel zeker weet dat kt en cardio samen
meer oplevert. Sport zelf dus bij sportschool en liet inderdaad kt
voor wat het is. En inderdaad merkte je het verschil meteen.
Dus is absoluut een goed combinatie.
Ik heb nog wel 20 kilo af te vallen dus als iemand tips voor me heeft.

Groetjes Joyce

whahaha jaa hoooorrr

ik doe heeel veel cardio: minstens 2 x per dag heen en weer met stofzuiger en dweil
1 x per dag roeren in pan
30 x bukken om speelgoed op te pakken en weg ruimen
2 x per dag fles met melk schudden
1 x per dag paardje spelen :s

en krachttraining ook hoor:

minstens 6 loodzware luiers naar prullebak dragen
vuilniszak naar beneden brengen
peuter tillen

dus ik snap niet waarom ik nie groter word hihi

JEETJE!! Er is voor mij een hele nieuwe wereld open gegaan sinds gister. Ik heb me 2 jaar lang alleen maar op cardio blindt gestaard. Ik sport 3x per week 1,5 uur lang,en kon daar erg weinig bij eten anders kwam ik weer snel aan. nu ik dit alles heb gelezen, heb ik vandaag voor het eerst, eerst kracht training gedaan en dan PAS...... cardio. Ben benieuwd hoe het over 3mnd er voor sta. Sporten zal ik altijd wel blijven doen want ik ben er gek op. grt fit konijntje.

Echt een geweldig artikel!
Ik ben mede daardoor gaan krachttrainen en merk echt groot verschil. Ik train nu pas paar maanden (kracht dan, cardio deet ik al wel) en krijg al opmerkingen dat ik breder en gespierder ben geworden. Ik voel me ook echt heel goed.
Super!

Terug
Naar boven