MuscleMeat

Sticky Waarom krachttraining ook voor vrouwen belangrijk is

Bezoekers in dit topic

Ja het gaat ook helemaal niet om hoeveel je weegt,
dat is vaak waar de meeste vrouwen het voor doen,
ze zijn pas tevreden als de weegschaal zegt dat er iets af is..
Maar je moet gewoon de spiegel vertrouwen en de weegschaal negeren..
Want met krachttraining zul je eenmaal aankomen,
maar die spieren die je daarvoor terugkrijgt zijn mooiii (A)

I know;)
 
ik doe liever kracht dan cardio :) Dus dat komt goed uit! Ik doe nu 5 dagen 30min cardio en 5 dagen kracht.. 2 rustdagen in de week
 
Krachttraining rules :)
Veel meer vrouwen moesten eens weten hoe fijn het voelt om elke x maar weer je grenzen te kunnen verleggen. HEERLIJk!
Bij ons in de sportschool valt het gewoon op als je als vrouw aan het bankdrukken bent, vet jammer toch?
 
Moet je de heren eens zien kijken bij mijn setjes 5*5, waarbij ik dus ook push-ups doen - en dan wel zoals het hoort: rug recht, knieën van de grond en leunen op handen en tenen.
 
Jaah haha mooi man!
Zo hoort het ook :)
 
Ik doe nou sinds afgelopen september (2008) aan kt... Begin nu echt veranderingen te zien aan mijn lichaam. Alles is veel strakker en steviger (vooral benen), mijn billen zijn ronder, mijn kleine buikje is aan het verdwijnen, mijn taille is smaller, en mijn ielige armpjes worden sterker..... :D
Dames, ik zeg 'KRACHTTRAINING DOEN!!!!!'
Je krijgt er echt een mooier lichaam van.... Bovendien is het veeeeeeeeeeeeeel leuker dan 3 kwartier op een fiets zitten (om maar iets te noemen).
Dat vind ik tenminste.... :p
 
ik doe beide cardio en kracht. maar toch zie je het bij mij niet echt. je ziet zeg maar dat ik train,maar echt spiervorming zie je niet wat ik wel jammer vind.

ik heb trouwens hele dunne polsen en enkels, en merk vooral met biceps en triceps dat ik eigenlijk me polsen ook moet trainen. hebben meer vrouwen hier last van?
 
ik doe beide cardio en kracht. maar toch zie je het bij mij niet echt. je ziet zeg maar dat ik train,maar echt spiervorming zie je niet wat ik wel jammer vind.

ik heb trouwens hele dunne polsen en enkels, en merk vooral met biceps en triceps dat ik eigenlijk me polsen ook moet trainen. hebben meer vrouwen hier last van?

Hoe bedoel je dat? Krijg je dan last/pijn aan je pols?
Ik heb ook dunnen polsjes en op dit moment een blessure aan de linkerpols (komt niet door KT trouwens) Maar ik merk dat als ik de oefening netjes uitvoer, dat ik dan geen last heb en anders wel. Dus pols recht houden en netjes de oefening uitvoeren helpt bij mij wel. Weet ik ook gelijk of ik het goed doe of niet ;)
 
ja klopt,maar zodra ik zwaarder train,merk ik dat ik meer moeite heb om me polsen dus recht te houden, dan knikken ze zeg maar om, ik kan met gemak mijn duim en wijsvinger om me pols slaan, zelfs dan zit er ruimte tussen. daarom denk ik als je je polsen traint , kun je ook zwaarder gewichten pakken.
 
Ah, jah zo. Ik weet niet of het goed is als je tijdens je oefening je polsen buigt, ookal kun je dan zwaardere gewichten aan. Dat zou je misschien even ergens anders op het forum moeten vragen. Ik zorg er iig voor dat ze niet ombuigen, omdat ik m'n polsen ook nog nodig heb bij het sportklimmen.
 
"Extra kracht zal het gemakkelijker maken om enkele dagelijkse activiteiten te doen. Zoals het heffen van kinderen of boodschappen."

Zoiets willen vrouwen niet horen hoor, ze willen emancipatie!!! :P


;)En als je nou een alleenstaande moeder bent en alles alleen moet doen, moet je wel de kids en de boodschappen tillen...;)
 
ik doe beide cardio en kracht. maar toch zie je het bij mij niet echt. je ziet zeg maar dat ik train,maar echt spiervorming zie je niet wat ik wel jammer vind.

ik heb trouwens hele dunne polsen en enkels, en merk vooral met biceps en triceps dat ik eigenlijk me polsen ook moet trainen. hebben meer vrouwen hier last van?

ja klopt,maar zodra ik zwaarder train,merk ik dat ik meer moeite heb om me polsen dus recht te houden, dan knikken ze zeg maar om, ik kan met gemak mijn duim en wijsvinger om me pols slaan, zelfs dan zit er ruimte tussen. daarom denk ik als je je polsen traint , kun je ook zwaarder gewichten pakken.

Dan betekend het dat je te zwaar traint. Ik heb er zelf soms last van als ik mijn biceps met dumbbells train, dan weet ik gewoon dat ik te zwaar ga. Dit was mij laatst pas opgevallen bij de vorige les van de pump..ik pumpte altijd mijn biceps met 5kg aan elke kant van de barbell. Maar deze keer duurde het nummertje zo'n 3,5 min zonder pauze. Toen begon het bij mij dus dat mijn polsen aan het einde van de rit zoiets hadden van doei! ik hou het niet meer. Ik kan mijn polsen dan niet onder controle houden en rechttrekken. Je polsen trainen word vrij lastig aangezien daar niet veel spier zit om speciaal alleen te trainen. Je moet gewoon je hele arm trainen en dan word je vanzelf ook sterker bij je pols. Met de spieren die je traint hou je het gewicht onder controle, maar zodra je weer te hoog gaat bij bepaalde oefeningen zal je pols weer zakken, dus dan weer iets verlagen en opbouwen.

Zelf ben ik ook erg gek van KT, ik vind cardio persoonlijk ook geen ruk aan. Maar het is wel grappig, zijn volgens mij veel meer (niet hier dan) die daar dus idd anders over nadenken. Dat zien we wel weer in de sportschool :p, nu ik laatste tijd in de avond train omdat ik niet anders kan krijg ik veel complimenten dat ik als vrouw in het krachthonk sta :o, zijn er bij ons namelijk niet veel (tot geen...).

Alhoewel...nu ik wat wil cutten...wat cardio toevoeg en heb mijn kt schema aangepast. Zo'n half jaar er tussenuit geweest door drukte was ik ipv 2xkt fullbody 2xpump gaan doen naast pilates. Nu sinds half mei opgepakt naar een 3 daagssplitschema + 1xpump en daarnaast pilates 1 á 2 uur per week (les geven) + cardio naast kt zo'n 40 min op rustig tempo.
 
Krachttraining is erg belangrijk

Gouden tip voor de dames hier
.
Je armen trainen doe je m.b.v. een



[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Krachttraining is erg belangrijk

Gouden tip voor de dames hier
.
Je armen trainen doe je m.b.v. een



[Link niet meer beschikbaar]

Grapjas haha... kan je beter een
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
pakken... ;)... en dan een flinke bak met slagroom kloppen tot boter kloppen (niet voor je zelf uiteraard;)) haha.
 
Grapjas haha... kan je beter een

pakken... ;)... en dan een flinke bak met slagroom kloppen tot boter kloppen (niet voor je zelf uiteraard;)) haha.

Zo te zien ben je een ervaren krachttrainer. Je bent van harte welkom op mijn sportschool (keuken). :D
 
haha ben je kok? leuk, ik ben hobby kok :p
 
Ik ben geen kok, maar wel een eten liefhebber. Ik ben voornamelijk gek op oosterse gerechten.

Geen slecht keus, ben ik ook zeker van de partij + ermee opgegroeid. Ben ook een foodliefhebber :rolleyes:, af en toe mooi culinair koken is ook een hobby van me :o. Toevallig ook naar het taste festival geweest? ([Link niet meer beschikbaar])
 
Geen slecht keus, ben ik ook zeker van de partij + ermee opgegroeid. Ben ook een foodliefhebber :rolleyes:, af en toe mooi culinair koken is ook een hobby van me :o. Toevallig ook naar het taste festival geweest? ([Link niet meer beschikbaar])

Waarom maak je van je hobby niet je beroep als ik vragen mag.
Nee dat niet, maar het lijk me onwijs leuk om naar zo een taste festival te gaan.
 
Omdag ik teveel interesses heb:o... maar wie weet dat ik het wel in de toekomst ga combineren... maar dat zien we dan wel ;). Zelf kok zijn is niks voor mij, de tijden liggen me niet...en denk ik te stressvol.
 
Back
Naar boven