Fitness Seller

Waarom...

Het is maar wat je romantisch noemt hehehe :D

Wiki is hierin trouwens aardig accuraat.

niemand verdient de dood, alleen mss de eeuwige foltering

belgie weet ik niet maar nederland is opgebouwd uit een christelijk land en waardoor er zoveel mensen hier nu ongelovig zijn (atheist) snap ik zelf niet volledig. Ik vind het gewoon raar om te kunnen leven zonder geloof en hoop, ze zeggen allemaal wel ja ik vind het raar om te geloven en te bidden en dergelijke maar het is gewoon een simpel ding dat bij je leven dan hoort en al is het allemaal niet waar het geeft mensen wel hoop en zorgt ervoor dat mensen met meer respect met elkaar omgaan.

Het hoeft dus niet gelijk te zijn dat als je gelovig bent dat je om de 2uur bid en schreeuwt "PRAISE THE LORDDD!!" maar het kan ook gewoon prive zijn waardoor het er ook voor zorgt dat je meer respect voor andere hebt en dat kan NL wel gebruiken
sinds wanneer heb ik een geloof nodig om hoop te hebben...:rolleyes:

Hoop is een wens. Iedereen kan wensen dat er een hemel is, daarvoor heb je inderdaad geen geloof nodig. Ik vraag me eerder af hoe iemand kan leven volgens een geloof, waar zo bitterweinig bewijzen voor bestaan dat het echt is en niet gewoon een door de mens verzonnen verhaal, later aangenomen als waarheid.

in mijn ogen zijn de 10 geboden hele goede leef regels voor elke mens.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vooral de laatste paar regels zijn hele goede. Denk er zelf maar goed over na wat er zou gebeuren als iedereen de 10geboden als leef regels zou gebruiken. tjah er zou geen enkel winkel op zondag open zijn dat is wel zo :P

AMEN!!

KARMA waardig antwoord broeder!
:thumbs:

Er staat in de 10 geboden:

Gij zult niet doden...Moord...what ever.

Worden hier ook dieren mee bedoeld.

Is het in de bijbel gerechtvaardigd om een koe op te eten?
Ik had hier laatst een discussie over met een veganist.
Hij zei dat er staat dat je niet mag doden, dus ook geen lekkere sappige diertjes met heerlijke eiwitjes erin. *drool*

Nee je mag wel dieren doden, ze brengen toch offers (schaap)? Eigenlijk moest er in die geboden dus staan: je mag moorden alleen geen andere mensen.

Nee je mag wel dieren doden, ze brengen toch offers (schaap)? Eigenlijk moest er in die geboden dus staan: je mag moorden alleen geen andere mensen.
Ja dacht ik ook...
Maar mag je ook dieren doden voor consumptie?
Ik bedoel...at Jezus dan nooit vlees of zo?

dier offers brachten ze alleen in het Oude Testament, in het Nieuwe Testament werd dat overbodig omdat het bloed van Jezus borg stond voor de vergeving van je zonden!
;)

dier offers brachten ze alleen in het Oude Testament, in het Nieuwe Testament werd dat overbodig omdat het bloed van Jezus borg stond voor de vergeving van je zonden!
;)
Mag je volgens de bijbel nou koe vreten of niet Klusmier...leer me wat van je grote bijbelkennis.

Ja klusmier even duidelijkheid graag, was Jezus een vegetariër of zelfs veganist? Mogen gelovigen vlees eten van 'vermoorde' dieren of niet? En wat doe jij?

Ja klusmier even duidelijkheid graag, was Jezus een vegetariër of zelfs veganist? Mogen gelovigen vlees eten van 'vermoorde' dieren of niet? En wat doe jij?

Jezus at in ieder geval vis, dat is toch wat zijn biografie zegt. Ik weet ook dat er bepaalde kloosterordes zijn waar je geen vlees mag eten zoals bv
. de fransiscanen.

Terug
Naar boven