XXL Nutrition

Waarom...

Ja klusmier even duidelijkheid graag, was Jezus een vegetariër of zelfs veganist? Mogen gelovigen vlees eten van 'vermoorde' dieren of niet? En wat doe jij?

je mag eten wat je wilt, zolang je een ander er niet mee stoort!

een gelovige die al wat langer christen is, weet dat je alles mag eten, maar een pas bekeerde stoort zich daar misschien aan en denkt dat de volwassen gelovige zondigd!

daar moet je dan rekening mee houden!
;)

een gelovige die al wat langer christen is, weet dat je alles mag eten, maar een pas bekeerde stoort zich daar misschien aan en denkt dat de volwassen gelovige zondigd!

;)

Zoals bij BB, de beginneling die de beer van 120 kilo leert hoe ie moet deadliften.

Zoals bij BB, de beginneling die de beer van 120 kilo leert hoe ie moet deadliften.
andersom bedoel je zeker?

de ervaren gelovige moet de beginnende gelovige onderwijzen.

maar hij moet er ook rekening mee houden dat de beginneling nog niet op zijn nivo staat, dus hij zal zich moeten aanpassen!
;)

andersom bedoel je zeker?

de ervaren gelovige moet de beginnende gelovige onderwijzen.

maar hij moet er ook rekening mee houden dat de beginneling nog niet op zijn nivo staat, dus hij zal zich moeten aanpassen!
;)

Nee ik bedoelde de jonge gelovige die zegt dat julle zondigen, dus niet andersom :D

Maar volgens mij stoort het een dier toch wel redelijk om vermoord te worden voor zijn vlees niet. Of slaat die 'ander' dus alleen op mensen? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel tof dat God ook geen vegetariër/veganist is, sowieso allemaal flauwekul. Maar dan maak je dat toch best even duidelijk in je tien geboden lijkt me :p

;)
Mooi, weten we dat ook weer ;)

Maar volgens mij stoort het een dier toch wel redelijk om vermoord te worden voor zijn vlees niet. Of slaat die 'ander' dus alleen op mensen? Begrijp me niet verkeerd, ik vind het wel tof dat God ook geen vegetariër/veganist is, sowieso allemaal flauwekul. Maar dan maak je dat toch best even duidelijk in je tien geboden lijkt me :p

Mooi, weten we dat ook weer ;)

dieren kunnen niet lezen, 10 geboden zijn bedoeld voor de mens.

dieren hebben idd ook rechten, 1 daarvan is: op mijn bord te mogen liggen!
:D

God vergeeft toch iedereen?
Waarom niet een killah?

dieren kunnen niet lezen, 10 geboden zijn bedoeld voor de mens.

dieren hebben idd ook rechten, 1 daarvan is: op mijn bord te mogen liggen!

Dieren kunnen niet lezen. Klusmier is een dier, dus klusmier kan niet lezen.

Dat lijkt te kunnen kloppen: Klusmier heeft iig duidelijk een update nodig op het vlak van primaatonderzoek...

Enige probleem in deze is dat god de dieren niet begrijpt.

Het ging er ook niet over dat het dier het moest kunnen lezen/weten maar wat hun rechten zijn

Volgens de bijbel hebben we 'heerschappij' over al wat leeft op aarde. We dienen dit te onderwerpen. Onze 'verschrikking zij over al het gedierte'. We mogen iig wel vlees eten volgens de bijbel, maar geen vlees met bloed erin, want in het bloed, daarin bevindt zich DE ZIEL... :eek:

PS: wil je zeggen dat er geen dierenhemel is? Is dat niet een heel klein beetje discriminerend van ome god? :(

Het lijkt er dus op dat god bepaalde dieren toch wel met een ziel heeft geschapen,

gen 1:30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

Een ziel wordt over het algemeen toch wel een beetje als dé vereiste voor 'hemeltickets' gesteld. :D

Ohw ja, naar mijn idee was de boom van goed en kwaad een wietplant. We mogen alle zaaddragende planten nuttigen, maar zonder zaadjes heeft god liever dat we er met de tengels van afblijven. Niet om het een of het ander, maar hoe denkt een beetje christelijke partij over het gedoogbeleid? :D

Laatst bewerkt:
Dieren kunnen niet lezen. Klusmier is een dier, dus klusmier kan niet lezen.

Dat lijkt te kunnen kloppen: Klusmier heeft iig duidelijk een update nodig op het vlak van primaatonderzoek...

Enige probleem in deze is dat god de dieren niet begrijpt.

Volgens de bijbel hebben we 'heerschappij' over al wat leeft op aarde. We dienen dit te onderwerpen. Onze 'verschrikking zij over al het gedierte'. We mogen iig wel vlees eten volgens de bijbel, maar geen vlees met bloed erin, want in het bloed, daarin bevindt zich DE ZIEL... :eek:

Het lijkt er dus op dat god bepaalde dieren toch wel met een ziel heeft geschapen,

gen 1:30 Maar aan al het gedierte der aarde, en aan al het gevogelte des hemels, en aan al het kruipende gedierte op de aarde, waarin een levende ziel is, heb Ik al het groene kruid tot spijze gegeven. En het was alzo.

Een ziel wordt over het algemeen toch wel een beetje als dé vereiste voor 'hemeltickets' gesteld. :D

Ohw ja, naar mijn idee was de boom van goed en kwaad een wietplant. We mogen alle zaaddragende planten nuttigen, maar zonder zaadjes heeft god liever dat we er met de tengels van afblijven. Niet om het een of het ander, maar hoe denkt een beetje christelijke partij over het gedoogbeleid? :D

ik heb je al zovaak uitgelegd wat het verschil is tussen het Oude Testament en het Nieuwe Testament.........

waarom haal je dan oude koeien uit de sloot door het Oude Testament te citeren, terwijl dat allang niet meer wordt nageleefd?

;)

heb je trouwens weleens gehoord van een wietplant die APPELS voortbrengt??
:roflol:

ik vrees dat jij degene bent die een flinke UPDATE goed zou kunnen gebruiken...........

gaan zij dan niet uit van het oud testament, of enkel op de 10 geboden?

gaan zij dan niet uit van het oud testament, of enkel op de 10 geboden?
Jodendom zit nog steeds vastgeroest in de wetten van Mozes, Jezus hebben ze veroordeeld en niet tijdig herkend als hun Redder en Verlosser........het Christendom echter heeft wel Jezus geloofd en de 10 geboden nageleefd!

10 geboden zijn er altijd gebleven; verschil is echter dat de Joden allerlei strenge regels hebben omdat ze denken daardoor behouden te worden, terwijl Jezus eigenlijk voor al die regels in de plaats is gekoemen!

God heeft zijn enig geboren zoon opgeofferd voor ons. het enige dat we moeten doen om behouden te worden is:
- geloven dat Jezus voor onze zonden is gestorven
- belijden dat Jezus onze Redder en Verlosser is
- volwassendoop ondergaan, zodat je opnieuw geboren wordt en je verleden achter je laat ( je maakt dus een nieuwe start!!)

dan is het Christendom toch veel simpeler en makkelijker na te leven dan welke andere religie dan ook?
;)

mja maar een beetje je eigen ethische regeltjes volgen is net wat makkelijker, niet ?

is toch enkel ook een beetje discipline van jezelf eisen om je aan je eigen regels te houden...
je kan evengoed je niet houden aan de regeltjes van een religie
wil hier zeker niet de atheist uithangen hoor ;)

is toch enkel ook een beetje discipline van jezelf eisen om je aan je eigen regels te houden...
je kan evengoed je niet houden aan de regeltjes van een religie
wil hier zeker niet de atheist uithangen hoor ;)
liever gelovigen met dezelfde regels, dan 1 miljoen atheisten met elk hun eigen regels......

ja maar de ene leeft harder voor zijn geloof, of volgt beter de regels, dan de andere gelovige ....

zou je een ander mens niet mogen doden?

De bijbel zegt:

"Gij zult niet doden"

Maar waarom niet? Als iemand jou tot last is, irriteert, je leven verpest heeft, o.i.d. Waarom zou je dan niet zo iemand doden? We hebben dat vermogen niet voor niets, of wel?

Heeft de mens dit soort leefregels van nature in zich(ontwikkeld door evolutie)? Als wij zelf kunnen bedenken waarom je niet zomaar een ander mens zou mogen doden, dan zou je daaruit toch kunnen concluderen dat dit gebod vanuit de menselijke geest ontstaan is?

Of zijn onze geesten in de loop der jaren zodanig vervuild dat ieder argument dat we nu gebruiken gekleurd is door een religieuze moraal?
Just a thought.

Ik denk dat ieder mens uit zichzelf wel snapt dat het buiten proportie' s is wanneer je iemand van het leven beroofd. Je leven is je kostbaarste bezit en er staan niet voor niets de hoogste straffen op. Daar heb je geen bijbel voor nodig.

Terug
Naar boven