XXL Nutrition

Waarover ik praat als ik over ijzer praat

Flink sterk zoals ik inmiddels gewend ben van je. :thumb:
Op naar de 200! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Maandag 10 mei

1) SSB box squat + 60kg chains
8 x 70
8 x 70
1 x 110
1 x 130
1 x 150
1 x 170
1 x 190

k*t met peren :mad: ik had al de ganse dag koppijn, ben toch maar gaan trainen want misschien zou het wel overgaan... mooi niet dus, werd natuurlijk alleen maar erger met een baar in de nek. Jammer, op een goeie dag had ik de 220 + chains willen aanvallen. Lichtpunt is wel dat het technische aspect en het naar achteren zitten stilaan begint te verbeteren.

Laatst bewerkt:
Woensdag 12 mei

1) Bench + 30kg chains
8 x 60
5 x 80
5 x 100
4 x 110
4 x 110
3 x 120
3 x 120
2 x 130
2 x 130
1 x 140
1 x 140 @ rpe 9
2 x 130
2 x 130
3 x 120
3 x 120
weer eens een volume sessie, gewichten zijn op deze oefening al beter geweest maar gaan weer in de goede richting

2) Hammer Strength seated rows
15 x
12 x
10 x
8 x

3) Hammer Strength chest press
8 x
8 x
8 x
5 x
5 x
8 x
15 x
zwaarste sets waren dik PR (vier plates per kant)

Laatst bewerkt:
donderdag 13 mei

Met Wolverine & Joe naar Oostende getrokken voor een training @ Realpower's place...

1) box squat + green bands + chains
5 x 60
5 x 60
2 x 110
2 x 110
2 x 110
2 x 110
2 x 110
1 x 160
1 x 160
1 x 160
1 x 160

2) speed deadlift
een stuk of 15 singles met 160kg

Lichte maar leerzame training, bedoeling was vooral om technische verbeteringen aan te brengen. We hebben alle drie weer heel wat nuttige tips gekregen, thanx !

Waar ongeveer in Oostende is dat? Lijkt me nuttig om ook te doen (als ik zou mogen hehe), zeker als zelfs jij nog dingen bijleert :)

Waar ongeveer in Oostende is dat? Lijkt me nuttig om ook te doen (als ik zou mogen hehe), zeker als zelfs jij nog dingen bijleert :)

ik zou zeggen, pm de man op forza forum

Ja natuurlijk moet ik nog veel bijleren, ik ken misschien een boel trainingsmethodes van de jaren '60 tot nu, maar op vlak van techniek is er nog veel werk aan de winkel. Mijn squats bv zijn totnogtoe altijd ass-to-the-grass full oly squats geweest. Ik denk dat ik nog veel kilo's kan halen door te leren glutes/hams/heupen meer te gebruiken ipv volledig quadriceps-dominant te squatten.

Dat heeft wel zijn waarde als je doel pl wedstrijden zijn.

ik zou zeggen, pm de man op forza forum

Ja natuurlijk moet ik nog veel bijleren, ik ken misschien een boel trainingsmethodes van de jaren '60 tot nu, maar op vlak van techniek is er nog veel werk aan de winkel. Mijn squats bv zijn totnogtoe altijd ass-to-the-grass full oly squats geweest. Ik denk dat ik nog veel kilo's kan halen door te leren glutes/hams/heupen meer te gebruiken ipv volledig quadriceps-dominant te squatten.

Het slechtste nieuws dat je te horen kan krijgen is dat je techniek ideaal is, dan kan er namelijk niks meer verbeterd worden en kan je die extra gains vergeten hehe. Bedankt! Ik ga hem zeker berichten.

Dat heeft wel zijn waarde als je doel pl wedstrijden zijn.

Mijn doel is om zo groot mogelijke gewichten te verzetten (liefst ook met een fysiek als een kathedraal ;)). PL wedstrijden zijn eventueel een middel daartoe maar geen doel, en doe ik als ik er zin in heb en als het me uitkomt. Er is er één op 31 oktober waar ik misschien aan deelneem, maar misschien ook niet.

Mijn doel is om zo groot mogelijke gewichten te verzetten (liefst ook met een fysiek als een kathedraal ;)). PL wedstrijden zijn eventueel een middel daartoe maar geen doel, en doe ik als ik er zin in heb en als het me uitkomt. Er is er één op 31 oktober waar ik misschien aan deelneem, maar misschien ook niet.

Is een relaxte gast, heeft voor men squat wat pointers gegeven. Nu nog eens terug voor DL.
Die bench set up die jullie me eens getoond hebben , begin ik beetje per beetje onder de knie te krijgen.;)

Zondag 16 mei

1) Bench Press
8 x 60
8 x 60
5 x 100
5 x 120
5 x 130
5 x 140
5 x 150
5 x 140
5 x 130
5 x 130

2) Lat pulldowns supersetted met BW rows
12 + 8 reps, 3 x

3) cable overhead extensions
3 x 12

niet al te veel fut... Bank was teleurstellend, ik vermoeide heel snel en moest tegen mijn zin veel zakken in gewicht

Maandag 17 mei

1) Safety Bar Squat
8 x 70
8 x 70
5 x 110
1 x 150
1 x 170
1 x 190
1 x 210
1 x 230
1 x 240kg PR

2) SSB bar chain suspended GM
5 x 70
5 x 90
5 x 110
5 x 130
5 x 140
5 x 150
10 x 160kg PR

3) leg extensions
2 x 12 reps

4) T-bar Rows
6 x 6 reps

5) Glute ham raises
2 sets x whatever reps

Good train. Qua SSB squats ben ik min of meer waar ik wilde zijn ; ben tevreden met de progressie hierop gedurende de afgelopen 2 maanden (alhoewel 250kg nog leuker zou zijn natuurlijk), dus de komende cycli zullen er weer wat andere squat-varianten op het programma staan.

Mijn hams en rug zijn trouwens zoals gewoonlijk weer flink toasted na een tienrepper op de GM ;)

woensdag 19 mei

1) bench + 30 kg chains
8 x 60
8 x 60
5 x 80
3 x 100
3 x 110
2 x 120
2 x 130
1 x 140
1 x 140 @ 10 :(
2 x 120
2 x 120

bwaaahhh zwak zwak zwak zwak en tergend traag

Na een periode van flinke progressie (2de helft 2009) zit mijn bench nu officieel in het slop. Dit is te wijten aan een boel redenen (waar ik me wel bewust van ben), maar het voornaamste is dat ik nu daadkrachtig moet optreden om het tij te keren. Schema voor bench zal weer aangepast worden volgens wat voor mij altijd supergoed werkte (eenvoudig RTS high frequency template). Ik zal beginnen met een stapje terug te nemen door een lichte week (+-70%) in te lassen, maar wel weer alles superexplosief (CAT).

LB blijft zoals het nu is want dat gaat goed vooruit.
Tonight lichte box squat en deads, maandag front squat en binnen een paar weken ben ik (gezien mijn ssb kilo's) klaar om de 260kg full squat (belt only) te pakken.

Laatst bewerkt:
Hoe is het met de kleine en lukt het naar wens om dit te combineren met je trainen? Scheelt natuurlijk wel een pak dat je een kinkie home gym hebt...

Hoe is het met de kleine en lukt het naar wens om dit te combineren met je trainen? Scheelt natuurlijk wel een pak dat je een kinkie home gym hebt...

De kleine is nu drie maand oud en eet/slaapt in vergelijking met wat ik van anderen hoor vrij voorbeeldig. Af en toe wel eens een nacht dat ie wat kabaal maakt en dat heeft wel zn impact op de training de volgende dag. Maar meestal zijn mijn mindere trainingen vooral mijn eigen fout en niet die van de kleine. Trouwens ivm mijn combinatie trainen en gezin en werk en studies etc etc is een homegym absolute noodzaak. Ik snap niet goed hoe mensen die naast hun job ook nog eens 5 avonden per week van huis weg zijn een 'happy family' kunnen houden. Ik ga +- 2x per week naar Joe Martin's gym en al de andere trainingen zijn thuis met de kleine gewoon in de maxi cosi naast mn powerrack. In het begin begon ie te huilen als er een baar neerdenderde maar nu is ie het al gewoon.

Goede opvoeding!

Hehehehe, nice! :)

in plaats van: "ga maar met de blokken spelen" voorzie ik een "ga maar met de stones spelen" :D

De kleine is nu drie maand oud en eet/slaapt in vergelijking met wat ik van anderen hoor vrij voorbeeldig. Af en toe wel eens een nacht dat ie wat kabaal maakt en dat heeft wel zn impact op de training de volgende dag. Maar meestal zijn mijn mindere trainingen vooral mijn eigen fout en niet die van de kleine. Trouwens ivm mijn combinatie trainen en gezin en werk en studies etc etc is een homegym absolute noodzaak. Ik snap niet goed hoe mensen die naast hun job ook nog eens 5 avonden per week van huis weg zijn een 'happy family' kunnen houden. Ik ga +- 2x per week naar Joe Martin's gym en al de andere trainingen zijn thuis met de kleine gewoon in de maxi cosi naast mn powerrack. In het begin begon ie te huilen als er een baar neerdenderde maar nu is ie het al gewoon.

Aha, top geregeld man! succes met de 260 SKWAT!

Inclusief mallotig grimassende vader die zijn doelstelling van de dag weer eens niet wist te behalen....

Daar moet ik persoonlijk wel mee opletten...

Zie je, er lopen er nog twee andere rond - 7 en 8 jaar...
Als die zien dat ik een baar mis of gewoon een slechte dag heb is het hek van de dam...
Dan vertellen ze de volgende dag in de klasronde dat ik alhoewel ik de ganse dag eet toch een mietje ben en dat ik hen toch niet kan verslaan en dat hun kungfu bovendien beter is dan mijn kungfu (kwam de juf me laatst melden...)

Terug
Naar boven