Die eerste herder heb je weggedaan omdat er een kind kwam? Dat topic is nog maar een half jaar oud en nu heb je al twee andere honden gehad? vreemd verhaal.
Nee, we weten al langer tijd dat we kinderen willen, dan ga je geen hond kopen als je weet dat je hem/haar weer weg wilt doen zodra het kind er is.
De eerste Duitse herder is gediagnoseerd met ADHD en een te hoge natuurlijke testosteronproductie.
Naast de hyperdrukte door de ADHD, was deze hond extreem dominant door teveel testo. Hing de gehele dag aan onze broeksppen en schoenen te trekken en blafte het merendeel van de dag.
De 2e pup was een teefje en kwam dus bij deze Belgische fokker weg. De eerste week gedroeg ze zich normaal, de 2e week begon ze spontaan aan te vallen. Naar ons gezicht springen en happen, in handen en polsen bijten (niet al te zacht)
De 3e en huidige hond kwam dus ook bij deze fokker weg, alleen was er met haar de eerste maand niets aan de hand, daar waar de eerste pup in week 2 al debiel begon te doen.
Moet wel zeggen dat de keren dat ze iemand heeft willen grijpen, deze mensen dichtbij ons stonden, en de hond tussen ons en deze personen in. Lijkt er dus een beetje op dat ze heeft willen bijten om mij en mn vrouw te verdedigen en dus de houding van die mensen als dreigend voor haarzelf en ons heeft gezien.
We gaan de hoop met haar niet opgeven omdat ze een paar mensen heeft willen bijten, wel ben ik heel erg bang dat ze bv de hondentrainer wil bijten als we met dr op hondencursus gaan. Dat is en blijft een vreemde voor haar in eerste instantie.
Opmerkingen als
3 honden waar het verkeerd mee gaat, het zal wel aan jezelf liggen leg ik naast me neer, gaan mn ene oor in en het andere evensnel weer uit
Dat is ongenuanceerd en komen vaak van mensen die een
half verhaal lezen en dan gaan reageren of zelf totaal geen ervaring hebben met Duitse herders (of honden in algemeen) en wel even denken te weten waar volgens hun het probleem ligt.
De enigste fout die ik kan bedenken die wij maken, is dat wij veel te lief zijn voor de honden.
De dierenarts die ze wilde bijten zei dat als het zijn dier betrof, hij het dier een flinke klap zou geven. Mijn antwoord daarop is dat ik geen dieren sla maar ik mep alleen mensen die dieren slaan.
---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:25 ----------
dat met het eten moet je hem/haar van jongs of aan aanleren. Dat agressieve gedrag ligt voornamelijk aan zijn/haar pubertijd. Bij 1 jaar oud gaan ze vervelend doen en luisteren ze niet meer naar commandos's die je ze geleerd hebt. Dat is normaal

Daarna eenmaal weer klein gekregen hebben ze weer last van precies hetzelfde als ze 1,5 jaar oud zijn. En daarna nogeens als ze 2 jaar oud zijn. Eigenloijk wat ze doen is zodra ze volwassen worden is hun plek opeisen binnen in het gezin. De hond is namelijk de omega in het gezin en wilt een plekje omhoog schuiven. Bij jou heeft dat geleid dat ie het alfa mannentje uitgedaagd heeft en daarna het beta vrouwtje. Vooral bij duitse en belgische herders kan dit uit de hand lopen. Wees extra strikt met hem/haar en wees geduldig. Zet de hond onder appel, laat de hond niet als eerste door een deur opening lopen bv. dit heeft allemaal met dominatie te maken. De hond moet achter jou aan en niet andersom die moet maar wachten. Zet hem veel op z'n plaats, maar word niet agressief. Verhef je stem wat vaker tegen de hond. Dit gaat natuurlijk niet in 1 week lukken, maar na 4 weken zie zeker een verandering.
Moet je eens een Boerboel proberen, schijt je 7 kleuren stront
Met dit soort informatie kunnen we zeker verder, het blijkt toch maar weer dat het vaak de kleine dingen zijn waar je op moet letten als het om opvoeding van pups gaat.
Ook wil ik de anderen bedanken uit de bovenstaande reacties met nuttige informatie.
Deze hond is echt een karakterdier, ze kan mopperen als een bejaarde en als ze blij is schudt haar hele achterwerk omdat ze zo heftig staat te kwispelen.
Daar moeten we continue om lachen, en ze is superaanhankelijk.
Als deze pup nu ook in week 2 al raar was gaan doen, hadden we niet erg veel hoop gehad. Maar de keren dat er iets is voorgevallen, kan ik me voorstellen dat die desbetreffende personen dreigend op haar zijn overgekomen.
Nogmaals; ze stond die keren tussen ons en de persoon in te blaffen, de persoon blijft staan en gaat niet achteruit. Vervolgens HAP!
Ik denk dat ze het als dreiging voor haarzelf en ons heeft gevoeld.
---------- Toegevoegd om 21:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------
Volgens mij licht het gewoon aan de TS.
Hoe de **** kun je 2 a 3 keer de verkeerde hond nemen :s.
En volgens mij komt het omdat er dit jaar met Pasen waarschijnlijk minder eieren zullen worden verkocht als voorgaande jaren
Iemand kan ook 2-3 auto's achter elkaar kopen waar na de kortste keren van alles aan mankeert. Dat gaat de verkoper je niet vertellen.
Als je een hond koopt kun je niet ruiken of deze vals is of een andere afwijking heeft.
De eerste Herder werdt ons als 'gezond' verkocht, als we het dierenpaspoort mochten geloven.
Bij het eerste dierenartsbezoek bleek dat deze hond serieus aan
hartruis leidde en nadat we hem hadden afgestaan is tijdens een medisch onderzoek gebleken dat hij ook al lange tijd een
chronische afwijking aan 1 van de achterpoten had.
Beide zaken, zowel de potentieel dodelijke hartruis als de afwijking aan de achterpoot is door de fokker destijds verzwegen en dat zijn geen zaken die je opvallen wanneer je de hond voor het eerste ziet of koopt.