XXL Nutrition

Waarschuwing: Belgische fokker levert valse honden

Sneu dat jij nog een hond kan kopen als ik dit allemaal lees. Totaal geen idee hoe je eentje moet opvoeden. Als je schrik hebt voor zo een hond moet je al zeker geen kopen. Ach ja....het zal wel aan de agressieve honden liggen met teveel testo en slecht karakter.

Lijkt me dat er iemand op trainingscursus mag hier. En anders Martin Gaus bellen.

Ik wil al helemaal niet op mn geweten hebben als mn eigen kind of van een ander als scarface door het leven moet gaan. Ik heb een maat gehad die is gegrepen door zn eigen Mastino Napolitano.

Het litteken van Tony Montana is er een kleintje bij, de hele zijkant van zn gezicht is verrot.

Waarom moeten mensen altijd van die potentiële moordmachines in huis halen? Zeker als je kleine kinderen hebt zou een hond van wat voor type dan ook verboden moeten worden.

Ik heb als hondenbegeleider gewerkt in de bewaking in België met zowel mechelse als duitse herders. Je mag nooit te lief zijn voor je hond want dat neemt hij aan als een uitdaging om zich baas over jou te stellen. Je moet er correct mee om gaan, niet de ene dag iets toelaten en de andere dag niet. Anders word het 1 grote warboel in zijn hoofd. Aangezien je aanhaalt dat dit al je derde hond is waar het niet mee lukt zou ik je aanraden, als je toch nog een andere hond neemt om een ander ras te proberen (labrador ofzo). Mag ik weten hoeveel je voor die hond betaald hebt, tegenwoordig durven mensen 600 a 750 voor zo een hond vragen, bedriegers.
groeten

Jij als roedelleider moet voor rust en veiligheid zorgen in de roedel. Dit doe je door altijd consequent te zijn.

Een kluif afpakken van een hond? De hond gaat ervan uit dat jij als roedelleider als eerste hebt gegeten en daarna het eten verdeeld hebt. Z'n kluif weer afpakken doet een roedelleider dan ook niet. Er zijn genoeg honden die het toe laten maar het blijft inconsequent gedrag.

Op je hurken naast je pup gaan zitten? > Je kleiner maken dan je bent doen de lagere honden = inconsequent

Naar je hond toe lopen > hij moet naar jou komen = inconsequent

Een roedelleider slaapt in de natuur apart en heeft de beste plek , een hogere dan de anderen zodat hij alles kan overzien. > Je hond in de slaapkamer laten = inconsequent.

Etc , Etc

Jij hebt je hond verschillende aanwijzingen gegeven dat jij geen stabiele roedelleider bent. Geen stabiele roedelleider betekend onrust en onrust betekend gevaar voor de roedel. De hond heeft nu dus in proberen te grijpen door zelf roedelleider te worden en de stabiliteit te herstellen.

Ik zou me in het vervolg eerst eens goed in honden verdiepen voordat je er een aanschaft.

---------- Toegevoegd om 10:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:40 ----------

Aangezien je aanhaalt dat dit al je derde hond is waar het niet mee lukt zou ik je aanraden, als je toch nog een andere hond neemt om een ander ras te proberen (labrador ofzo).

Elke hond hoor je op te voeden door consequent te zijn. Als hij een Labrador op deze manier opvoedt kan het ook verkeerd gaan! Het ligt niet aan het soort ras of de hond zelf maar aan degene die hem opvoedt.

Laatst bewerkt:
een goed boek hier voor is het boek "Volg!" en is alleen op internet verkrijgbaar.... heb ik destijds toen ik mijn pup kocht ook gedaan en heb er nooit spijt van gehad. het boek bevat onschatbare waarde die elke hondebezitter hoort te weten :)

hier de link. Gewoon kopen en nooit meer terug kijken. Echtwaar succes gegarandeerd :thumbs:

http://www.hondtraining.com/

Laatst bewerkt:
TS is duidelijk geen alpha :D

Terug
Naar boven