AndroidHealthClinic

Wake up calorieen tellen schiet niet op. Basisregels vetverbraning

waarom zou je extra reps doen tijdens de cut? Vetverbranden doe je niet met krachttraining, en "toning" is ook een mythe.
Misschien indien je normaal meer PL-gericht zou trainen, en je dus in de cut wat meer op hypertrophie zou richten, dan snap ik het wel.

bullshit toning is zeker geen mythe. Als je naar de 12-16 reprange gaat, dan train je je spieruithoudingsvermogen. Hiermee 'shape' je je spieren meer dan met de 4-6 reprange die meer voor de massa is.

je workout moet beginnen met de massbuilders om af te sluiten met de pump oefeningen met een hogere reprange.

• Topic Starter Topic Starter
ik claim niet dat ik alles weet.

ik was op dbb en zag weer eens wat topics bij voeding, en vetverbranding dat ik denk owh shit wat maken peeps zich weer druk om de calorietjes...
dat is helemaal niet zo belangrijk en de calorieen verdienen die plaats niet.

whey isolate .. is een zuivere eiwit meestal rond de 90 a 93 % vrijwel vetloos , weinig tot geen suiker en laag percentage koolhydraten.. geschikt om droog te trainen danwel
je sixpackje tevoorschijn te toveren ;)

5as6 maaltijden per dag. goede verhouding koolhydraat/eiwit, je lichaam lekker bezig houden met verteren zo hou je de stofwisseling hoog..

dat na 4 uur was iets te scherp, ben ik met je eens maargoed ik zelf doe het wel maar je kan ook prima na avondeten dan is het wel essentieel om die koolhydraten te skippen en gewoon eiwit te pakken in de vorm van wat nootjes/ amandelen zijn perfect of ongezouten cashew..

bron van internet >
Eerder vol en minder honger met eiwit in je dieet.Uit onderzoek blijkt dat mensen in totaliteit minder eten als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen via hun dieet. Het eten van een maaltijd met veel eiwit zorgt er namelijk voor dat je eerder vol zit en dus minder eet. Ook blijkt dat mensen die een eiwitrijke maaltijd hebben genuttigd, minder snel weer trek hebben na de maaltijd. Daarnaast is er veel energie nodig voor de stofwisseling van eiwit: het energiegebruik wordt met maar liefst twintig tot dertig procent verhoogd. Je verbrandt dus meer calorieën! Het omzetten van eiwitten in vet kost veel energie en het lichaam zal daarom niet snel overgaan tot deze omzetting.

ik heb gewoon een bepaalde visie hierop, en ben hier nu mee aan de gang en ben tevreden.
vind de reacties wel apart hoe erop word gereageerd.. als je denkt dat het anders moet ga ermee aan de gang? ga je calorieen tellen en wsl ga je te weinig spieropbouwende producten binnenkrijgen, en zak je vetpercentage maar de volume uit je spieren zal ook wel deels wegzijn

ik was op dbb en zag weer eens wat topics bij voeding, en vetverbranding dat ik denk owh shit wat maken peeps zich weer druk om de calorietjes...

whey isolate .. is een zuivere eiwit meestal rond de 90 a 93 % vrijwel vetloos , weinig tot geen suiker en laag percentage koolhydraten.. geschikt om droog te trainen danwel

5as6 maaltijden per dag. goede verhouding koolhydraat/eiwit, je lichaam lekker bezig houden met verteren zo hou je de stofwisseling hoog..

dat na 4 uur was iets te scherp, ben ik met je eens maargoed ik zelf doe het wel maar je kan ook prima na avondeten dan is het wel essentieel om die koolhydraten te skippen en gewoon eiwit te pakken in de vorm van wat nootjes/ amandelen zijn perfect of ongezouten cashew..

bron van internet >
Eerder vol en minder honger met eiwit in je dieet.Uit onderzoek blijkt dat mensen in totaliteit minder eten als ze relatief veel eiwit binnenkrijgen via hun dieet. Het eten van een maaltijd met veel eiwit zorgt er namelijk voor dat je eerder vol zit en dus minder eet. Ook blijkt dat mensen die een eiwitrijke maaltijd hebben genuttigd, minder snel weer trek hebben na de maaltijd. Daarnaast is er veel energie nodig voor de stofwisseling van eiwit: het energiegebruik wordt met maar liefst twintig tot dertig procent verhoogd. Je verbrandt dus meer calorieën! Het omzetten van eiwitten in vet kost veel energie en het lichaam zal daarom niet snel overgaan tot deze omzetting.

ik heb gewoon een bepaalde visie hierop, en ben hier nu mee aan de gang en ben tevreden.
vind de reacties wel apart hoe erop word gereageerd.. als je denkt dat het anders moet ga ermee aan de gang? ga je calorieen tellen en wsl ga je te weinig spieropbouwende producten binnenkrijgen, en zak je vetpercentage maar de volume uit je spieren zal ook wel deels wegzijn

waarom zou je extra reps doen tijdens de cut? Vetverbranden doe je niet met krachttraining, en "toning" is ook een mythe.
Misschien indien je normaal meer PL-gericht zou trainen, en je dus in de cut wat meer op hypertrophie zou richten, dan snap ik het wel.

bullshit toning is zeker geen mythe. Als je naar de 12-16 reprange gaat, dan train je je spieruithoudingsvermogen. Hiermee 'shape' je je spieren meer dan met de 4-6 reprange die meer voor de massa is.

je workout moet beginnen met de massbuilders om af te sluiten met de pump oefeningen met een hogere reprange.

bron van internet >

bron van internet >

ben halfverwege gestopt met lezen, ik heb nog nooit zo EEN HOOP ONZIN bij elkaar gezien zeg...
Je hoeft niets te posten als je niet wil, waarom zo veel moeite? Je vingers blauw typen op die onzin schiet niet op...

...

Laatst bewerkt:
is dat zo?

luister peeps

de calorieen tellen is bullshit.. neem dat aan
beter kijk naar wat je eet...

ga je 1000 calorieen koolhydraten eten
of 1000 calorieen eiwit dat gaat dus wel een verschil zijn.

Soms worden plots voedingsschemas a.d hand van een calorie teller in elkaar gezet om maar onder die 2000 of 2500 te komen.
beter kijk je naar de voedingswaarde verhouding eiwit koolhydraat dit is veel interessanter

Zo word je gelukkig nu bewust dat je nu de juiste middelen binnenkrijgt en dat hoeft je er nietzoveel rekening mee te houden van hoeveel je er dan van eet..

na 4 uur geen KH meer, shit dan ben ik echt verkeerd bezig

:roflol:

Wat je hier neer zet klopt deels wel, maar is ook heel logisch en doet het gros van de mensen hier al, je calorien tel je wel maar vul je in met goede E/K/V verhoudingen, protein altijd hoog en vet en kh verschilt per eetschema, cut of bulk, training of rust

Laatst bewerkt:
omdat sommige mensen hier moeten worden wakker geschut de zomer komt eraan..

ga je nu verder met calorieen tellen of ga je dingen eten die spieropbouwend werken en spieren opbouwen en vet verliezen tegelijk!

ik heb hier zeker tijd voor over.. omdat er teveel word nagedacht over schema's, tellen, wegen ..

het is tijd om gewoon aan te pakken en wat duidelijk te geven hier

kerel, je bedoelt het goed, maar laat het gewoon, je hebt niet het IQ om er wat van te maken...

fatburner te pakken onzin ??? is dat zo

denk dat het gros . eerlijk check je taille had je nu al niet wat droger willen zijn..
voeding en dan een burner erbij waarom niet? is dit een soort van rare daad dan of slecht advies.
Beter is altijd via voeding en eigen training maar als je nu al wat verder had willen zijn pak dan gewoon die burner en eet spieropbouwende producten
volgend jaar gewoon via voeding.. we nemen wel allemaal creatines , pre workouts bla waarom is een burner dan raar?

---------- Toegevoegd om 18:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:54 ----------

Waar zijn eigelijk de calorie tellers hier... ADfab jij toch? zijn er nog meer ..
graag meld je

en over dat calorie tellen , dat hoef je ook niet te doen hoor na een tijdje weet je zelf wel hoeveel er in 100 gram havermout zit, hoeveel 1 schep whey is en hoeveel 300 gram kip borst allemaal bevat dus ???? ik tel me calorie niet omdat ik al weet wat er in producten zitten , enige wat ik doe is totaal berekenen and thats it

ja dat snap ik wat geeft het aan bij jou dan bv?

'Niet elke calorie is dezelfde calorie.'

Nee, sommige calorieën leveren verhoudingsgewijs meer vezels, vitamine of mineralen. Dat zijn dus ''gezondere'' calorieën. Maar dat betekend niet dat je lichaam anders omgaat met dezelfde hoeveelheid calorieën.

Calorieën tellen is de basis van een goed dieet. Of dacht je dat een goed fysiek je zomaar aan kwam waaien? Sorrie hoor maar je moet er echt moeite voor doen.

ik heb dit topic gestart omdat ik zag bij de topics dat er weer zoveel vragen waren, over calorieen en tellen en dit bla bla.

daar moet eens een x een punt achter worden gezet.. Dat is niet interessant,beter weet je wat je moet eten, en dan word het geen wiskunde. Kijk voor de gasten hier die al wat langer trainen die weten als het goed is al wat.

Maar calorie tellen is leuk om een getal eruit te zien komen, en dat te weten maar het zegt vrij weinig..

Ga toch weg man..

Juist de mannen met veel ervaring weten hoe belangrijk het is om te weten dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Naarmate je ervaring opdoet weet je hoeveel je lichaam nodig heeft, en daarop baseer je een dieet.

Of dacht je dat Jay Cutler alles afweegt voor de lol. ???

Terug
Naar boven