AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Hij kan toch ook steun van de staat aanvragen,basic shit krijgt dit ook

Die krijgen niks, die lenen. Kan geloof ik elke onderneming wel aanvragen ja.
Voor een kleine gym niet echt interessant. Lekker jarenlang weer een maandelijks afbetalinkje erbij.

In Duitsland gaan de gyms al wel open.

Hopelijk is Duitsland een voorbeeld. Als de besmettingen in Duitsland blijven afnemen, ondanks het openen van de sportscholen, zal Nederland wel volgen. Maar ik ben wel vaker te optimistisch geweest in mijn redeneren. :roflol:

Kreeg dit doorgestuurd.

Bericht vanuit NLActief dat ik graag met jullie deel:

Beste collega’s,

Naar aanleiding van de persconferentie gisterenavond hebben wij vanochtend veel contact met onze brancheorganisatie NL Actief.

De voorzitter (Ronald Wouters) heeft ons gemeld dat het protocol om verantwoord de sportscholen te heropenen als eerste bij het Ministerie van Volksgezondheid is goedkeurd enige weken geleden.

Door een fout binnen de overheid is dit nooit gemeld aan het OMT en het team van premier Rutte. Om deze reden heeft Ronald Wouters namens de hele fitnesssector een kort geding aangespannen tegen de Overheid.

Omdat de premier dacht dat de sportscholen geen voorbereidingen hadden getroffen voor heropening van sportscholen hebben ze gezegd dat we pas 1 september open kunnen.

Nu deze fout naar boven is komen drijven, heeft Ronald Wouters namens de hele fitness sector a.s. dinsdag een afspraak met Minister van Rijn (medische zorg en Sport) om de sportscholen toch eerder te laten openen.

Dit is goed nieuws. Vanavond zal er veel aandacht voor dit onderwerp zijn in verschillende televisieprogramma’s zoals Hart van Nederland en Op.1.

Kreeg dit doorgestuurd.

Bericht vanuit NLActief dat ik graag met jullie deel:

Beste collega’s,

Naar aanleiding van de persconferentie gisterenavond hebben wij vanochtend veel contact met onze brancheorganisatie NL Actief.

De voorzitter (Ronald Wouters) heeft ons gemeld dat het protocol om verantwoord de sportscholen te heropenen als eerste bij het Ministerie van Volksgezondheid is goedkeurd enige weken geleden.

Door een fout binnen de overheid is dit nooit gemeld aan het OMT en het team van premier Rutte. Om deze reden heeft Ronald Wouters namens de hele fitnesssector een kort geding aangespannen tegen de Overheid.

Omdat de premier dacht dat de sportscholen geen voorbereidingen hadden getroffen voor heropening van sportscholen hebben ze gezegd dat we pas 1 september open kunnen.

Nu deze fout naar boven is komen drijven, heeft Ronald Wouters namens de hele fitness sector a.s. dinsdag een afspraak met Minister van Rijn (medische zorg en Sport) om de sportscholen toch eerder te laten openen.

Dit is goed nieuws. Vanavond zal er veel aandacht voor dit onderwerp zijn in verschillende televisieprogramma’s zoals Hart van Nederland en Op.1.
Daar krijgt de ouwe weer beetje goede zin van..

In EenVandaag (NPO1) is ook meermaals de vraag gesteld waarom sportscholen niet eerder open gaan. Daarnaast is het ook in de tweede kamer gevraagd tijdens het corona debat. Hoe vaker het genoemd wordt hoe groter de kans dat ze toch eerder open gaan. Dat hebben we ook gezien bij de horeca en de kappers. Veel lawaai maken helpt.

Quote: Klaas Dijkhof @Corona debat vandaag:

''Ik las dat veel mensen er nu 2 á 3 corona kilo's bij hebben, en het zou fijn zijn als die er weer af gesport kunnen worden. Ik vraag dit voor een vriend''

Wat een held. :roflol:

In EenVandaag (NPO1) is ook meermaals de vraag gesteld waarom sportscholen niet eerder open gaan. Daarnaast is het ook in de tweede kamer gevraagd tijdens het corona debat. Hoe vaker het genoemd wordt hoe groter de kans dat ze toch eerder open gaan. Dat hebben we ook gezien bij de horeca en de kappers. Veel lawaai maken helpt.
Klopt. Maar ook dan moet je nog wel met een goede onderbouwing komen.

Ik denk dat gyms eerder open gaan dan 1 september, maar we gaan het zien.
Horeca mag wel open met >30 mensen maar de sportscholen blijven dicht.
Vind het zelf ook een beetje vaag.
Is ook erg lastig te handhaven of iedereen nou wel een anderhalve meter aanhoudt bij terassen of in het restaurant...

Kijken jullie ook Op1?

Terug
Naar boven