XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Laatst bewerkt:
Nog nooit in helmond geweest maar na “helmond memes” te googlen snap ik het wel een beetje

Even doorluisteren tot het eind! :D

Je kan sporten wel vergelijken. Als je maar afstand kan houden. Denk dat een luchtstroom buiten nadeliger kan zijn(als ie richting een andere persoon gaat) dan wanneer binnen waar geen luchtstroom is. Ademhaling(verspreiding virus) is heftiger bij duursport dan bij krachtsport...weet nu niet meer wat mijn punt is door de Bokma

Denk dat een luchtstroom buiten nadeliger kan zijn(als ie richting een andere persoon gaat) dan wanneer binnen waar geen luchtstroom is.
Denk je dat, of weet je dat zeker? Er is niet voor niets door de experts een onderscheid gemaakt tussen binnen en buiten sporten.

Denk je dat, of weet je dat zeker? Er is niet voor niets door de experts een onderscheid gemaakt tussen binnen en buiten sporten.
Stel je rent 3-4meter acher mij buiten. Is het dan niet waarschijnlijker dat je mijn aerosolen inademt dan wanneer ik binnen bench en je staat 2 meter verderop?

Stel je rent 3-4meter acher mij buiten. Is het dan niet waarschijnlijker dat je mijn aerosolen inademt dan wanneer ik binnen bench en je staat 2 meter verderop?
Geen idee. Ik ben geen expert. Mijn gevoel zegt dat buiten sporten, waar de lucht die je uitademt lekker kan verwaaien, in het algemeen minder risicovol is dan sporten in een afgesloten ruimte.

Voor fietsers geldt zelfs 10 meter geloof ik, kwam een tijdje geleden bij het RIVM weg toch?
Zal eens kijken.

Geen idee. Ik ben geen expert. Mijn gevoel zegt dat buiten sporten, waar de lucht die je uitademt lekker kan verwaaien, in het algemeen minder risicovol is dan sporten in een afgesloten ruimte.
Lekker kan verwaaien. Dat zeg je goed. Hopelijk de goede kant op. Binnen komt je adem niet ver en als dat het probleem zou zijn zet je hier en daar wat ventilators. Heb hier een air-vent. voor papegaai. Kan je ook inzetten.

Als dat niet gaat, dan hebben de onderzoekers nog een ander advies. Op basis van de voorlopige resultaten adviseren de wetenschappers dat de afstand van mensen die in dezelfde richting sporten in dezelfde lijn minstens 4 tot 5 meter moet zijn, voor hardlopen en langzaam fietsen moet dit 10 meter zijn en voor wielrennen minstens 20 meter.

Bijlagen

Als dat niet gaat, dan hebben de onderzoekers nog een ander advies. Op basis van de voorlopige resultaten adviseren de wetenschappers dat de afstand van mensen die in dezelfde richting sporten in dezelfde lijn minstens 4 tot 5 meter moet zijn, voor hardlopen en langzaam fietsen moet dit 10 meter zijn en voor wielrennen minstens 20 meter.

Presies. Binnen liften kan geen kwaad zolang niemand op je schoot zit.

Bijlagen

2F910177-4C72-4D4F-8DD4-8A29245E2EDF.jpeg

Dit is een model wat het OMT heeft gebruikt omtrent dat onderwerp. Als je in elkaars slipstream loopt is het risico inderdaad vrij groot.

Terug
Naar boven