AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Lees net dat de lock down in België tot zeker medio december gaat duren.

R.I.P. gyms en gains voor onze zuiderburen. Hou vol daar! @chrash gelukkig kun jij thuis wat rommelen met zware gewichten..
Ja, dat is mijn redding, ik blijf lekker door doen, Het gaat wel een saaie periode worden.

Indien Breda voor mensen niet te ver is, hier in de gym bent u welkom. Ik leef met jullie mee.

Ik heb in ieder geval alvast een plek geregeld waar ik 2x per week zwaar kan trainen als de zooi op slot gaat. Dan nog een keer of 1/2 beetje thuis aankloten of hier in het park(calesthenics shit), I will survive hehe.

rip gym :sad:

Untitled.png

In Duitsland, België en Frankrijk zijn de gyms dicht, en Engenland overweegt volgende week volledige lock down.

Langzamerhand wordt het toch wel wat spannender of het hier open blijft.. In het verleden heeft Nederland altijd omringende landen gevolgd. Of blijven wij het eigenwijze jongetje van de klas? :roflol:

Zelfs bij het 'braafste jongetje uit de klas' stijgen de besmettingen gigantisch... Dus misschien maken bepaalde maatregelen minder uit dan dat we graag willen geloven
De maatregelen hebben inderdaad maar een klein effect op het reproductiegetal.

Scholen dicht zou het verschil tussen groei en krimp kunnen maken.
Scholen dicht heeft naar verwachting tussen de 0,1 en 0,2% invloed volgens mij. Een reproductiegetal beneden de 1 betekent niet direct krimp toch? Bij 1 is de groei exponentieel.

Ik denk dat je groei en krimp verwart met boven en beneden exponentiele groei.

De maatregelen hebben inderdaad maar een klein effect op het reproductiegetal.
Wat is klein? Stel door de maatregelen daalt de R-waarde van 1,2 naar 0,8, dus 1/3 minder besmettingen. Dat is dan wel het verschil tussen exponentiële groei en exponentiële krimp.

Wat is klein? Stel door de maatregelen daalt de R-waarde van 1,2 naar 0,8, dus 1/3 minder besmettingen. Dat is dan wel het verschil tussen exponentiële groei en exponentiële krimp.
0,1-0,2%
Zelfs bij een R-waarde van 0,8 besmetten iedere 10 personen nog 8 anderen en gaat het best rap. Het blijft een kwestie van economische/psychologische/sociale schade afweging tegen aantal besmettingen en opnames..

Niet mee eens. Een groei in de krimp ja, maar nog steeds groei, dus afnemende groei..
Dat komt puur doordat er een tijd zit tussen het moment van besmetting en het moment dat men klachten krijgt en eventueel opgenomen moet worden. De R waarde zegt iets over hoe het virus zich op dat moment verspreidt, maar de gevolgen in het ziekenhuis qua opnames zie je pas 2 weken later. Dat is precies wat je nu ziet. De R waarde ligt al onder de 1, maar het aantal ziekenhuisopnames daalt pas twee weken later.

Dat komt puur doordat er een tijd zit tussen het moment van besmetting en het moment dat men klachten krijgt en eventueel opgenomen moet worden. De R waarde zegt iets over hoe het virus zich op dat moment verspreidt, maar de gevolgen in het ziekenhuis qua opnames zie je pas 2 weken later.
Dat heeft er niets mee te maken. Ik snap je hele post niet. Appelmoes is ook lekker.

Zie mijn edit , ik liep te kutten. M'n wiskunde is niet meer wat het was. :o

Ach ze kunnen alsnog alle cijfers negeren en een lock down doen om de cijfers sneller te laten dalen. Maar voorlopig trainen we verder

Terug
Naar boven