AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37

Regionaal mogelijk nog strenger​

Verder willen de meest betrokken ministers onderzoeken of regionaal eventueel nog strengere maatregelen kunnen worden genomen. Daarbij wordt gedacht aan regionaal een avondklok invoeren of regionaal een gehele lockdown afkondigen.

Flinke discussie​

Aan het besluit strengere maatregelen te nemen is een hoog oplopende discussie voorafgegaan. Premier Rutte, vice-premier De Jonge en minister Van Ark (Volksgezondheid) stelden voor het land twee weken dicht te gooien. Ook de detailhandel, zoals schoenenwinkels, zouden in die periode de deuren moeten sluiten.
Dat stuitte op stevig verzet van onder anderen de ministers Hoekstra (Financiën), Grapperhaus (Justitie) en Ollongren (Binnenlandse Zaken). Zij vinden dat veel te ver gaan en willen dat er eerst goed wordt nagedacht over de effecten van zo’n zware ingreep.

Jullie zeiden, wat precies?

1604269156988.png

Maar de vraag is: wat is de aanleiding van het plan? Als men (Rutte) verkondigt dat het afhangt van de trend en de trend is neerwaarts, kan hij dat toch niet met droge ogen verkopen.

Rutte is de beste politicus van Nederland, die kan dat!

"Aanhoudende druk op de ziekenhuizen, SEH's die gesloten moeten worden, reguliere zorg die in gevaar komt"
"Onvoldoende daling in de besmettingen/ziekenhuisopnamens/IC-bezetting"
"Nu wat doen, anders met kerst"

:roflol:

En het zal hem nog stemmen opleveren ook.

Laatst bewerkt:
  • Wow
Waarderingen: BB_
Ben jij een van die bronnen?

Maar zo vreemd is het niet om toch nog hier en daar wat strengere maatregelen te treffen. Als de afname van besmettingen niet snel genoeg gaat, dan zal de aanwas wat betreft ziekenhuisopnames nog een tijd doorgaan.

Laatst bewerkt:
Heeft Rutte bij dat artikel nou ook gewoon een Gymshark vest aan bij de bespreking lockdown van vandaag? Dan kan die het gvdmme toch niet maken om de gyms te sluiten.

Maar zo vreemd is het niet om toch nog hier en daar wat strengere maatregelen te treffen. Als de afname van besmettingen niet snel genoeg gaat, dan zal de aanwas wat betreft ziekenhuisopnames nog een tijd doorgaan.
Nee, dat is het ook niet, maar het is ook niet raar om dat niet voor het weekend al door te laten schemeren om te voorkomen dat mensen massaal nog even gaan winkelen.

Wat ik wel raar vind is dat ze toch weer met die zever over regionale maatregelen komen, daar is NL m.i. eenvoudigweg te klein voor.

• Like
Waarderingen: BB_
Nee, dat is het ook niet, maar het is ook niet raar om dat niet voor het weekend al door te laten schemeren om te voorkomen dat mensen massaal nog even gaan winkelen.

Wat ik wel raar vind is dat ze toch weer met die zever over regionale maatregelen komen, daar is NL m.i. eenvoudigweg te klein voor.
En dan schemeren ze het nu door zodat mensen nog wel wat extra boodschappen kunnen in slaan maandag en dinsdag, maar niet te massaal?

Regionale maatregelen zijn om meerdere redenen echt kolder. Ook het aangeven van besmettingen per regio is krom, ik woon in de buurt van Rotterdam en werk in "Rotterdam" als ik besmet raak tel in dan mee bij de besmettingen van Rotterdam als ik binnen de gemeentegrenzen besmet ben, of als ik naar een GGD teststraat ga die binnen Rotterdam valt, of tel ik gewoon altijd mee voor mijn eigen gemeente terwijl ik daar misschien helemaal geen enkel menselijk contact heb of zelf tijdelijk niet eens verblijf? Ik heb daar wel even naar gezocht een half jaar geleden, maar kon die info toe nergens vinden.

En dan schemeren ze het nu door zodat mensen nog wel wat extra boodschappen kunnen in slaan maandag en dinsdag, maar niet te massaal?
Dit is standaard zodat mensen eraan kunnen wennen, door de weeks hebben mensen vaak meer verplichtingen, het is ook lekker na alle nieuws en actualiteitenprogramma's.

Hoezo iedereen is lekker aan het thuiswerken dus kan het juist drukker worden, nu gaat iedereen 2 dagen hamsteren ipv dat het over 4 dagen wordt uitgesmeerd.
Ik had het vooral over het "funshoppen", hamsteren zal wel meevallen nu.

De jonge die vrijdag bij Jinek zit te vertellen dat bij een daling er geen maatregelen komen. Op het nieuws: aanzienlijk gedaald en toch maatregelen vanaf donderdag

En dan zeggen ze dat vrouwen moeilijk te begrijpen zijn :roflol:

Alle landen om ons heen gaan volledig op slot. Zou dat de druk opvoeren om hier ook strenger te worden?

In het nieuws wordt nog niet gesproken over sportscholen bij extra maatregelen.

''Het kabinet neigt ernaar om strengere maatregelen te nemen in de strijd tegen het coronavirus. Zo zou het maximum aantal mensen dat samen op straat bij elkaar mag komen worden verlaagd van vier naar twee, zo melden NOS en RTL Nieuws maandag op basis van Haagse bronnen. Ook zouden musea, theaters en bioscopen tijdelijk voor twee weken gesloten worden. De maatregelen gaan waarschijnlijk in vanaf donderdag.''

Zouden mensen dat echt nog gaan doen?

Tja je hebt een ontzettend veel debielen die met Pasen naar een woonboulevard gaan
Enkel in België.

Screenshot_2020-11-02-07-54-46-105_com.android.chrome.jpg

Zouden mensen dat echt nog gaan doen?

Tja je hebt een ontzettend veel debielen die met Pasen naar een woonboulevard gaan
Niet alleen met weekend, in het weekend kan je over de koppen lopen bij de woonboulevards en tuincentra's met de kerstshows.

Sportscholen blijven open​

Zo lag eerder vandaag ook nog het plan op tafel om de sportscholen te sluiten, maar dat is na overleg tussen de coalitiepartijen gesneuveld. Sport is een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen, zo is de redenering.

Zo lag eerder vandaag ook nog het plan op tafel om de sportscholen te sluiten, maar dat is na overleg tussen de coalitiepartijen gesneuveld. Sport is een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen, zo is de redenering.
Oké dit maakt mijn dag echt goed. :)

Het schijnt dat Rutte ook regelmatig naar de sportschool gaat, dus misschien speelt hier een stukje eigenbelang mee?

Rutte for president.... Ow wacht

Terug
Naar boven