MuscleMeat

Wanneer meer gewicht erbij

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
27 jul 2018
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m64
Massa
54kg
Ik sport nu braaf een paar weken. D.w.z 3x per week krachttraining en nog 2-3x per week cardio. Voor kracht doe ik 3x 15 herhalingen, waarvan de 1e wat lichter en de 2e en 3e zo zwaar dat ik de 15 net kan halen.

Maar wanneer is het normaal dat je er meer gewicht bij kan nemen bij krachttraining als je hetzelfde aantal herhalingen blijft doen? Mij is gezegd om te proberen er bij elke workout een beetje gewicht bij te doen, maar dat lukt me niet, ook niet elke week.
 
Zeker in het begin moet het goed mogelijk zijn om elke week het gewicht te verhogen en in dezelfde reprange te blijven. In dit geval 12-15 reps. Kan je 3 sets van 15 met een bepaald gewicht verhogen en zorgen dat je daar minimaal 12 hethalingen mee doet. Daarna steeds reps verhogen tot je op 15 zit.
 
Ik sport nu braaf een paar weken. D.w.z 3x per week krachttraining en nog 2-3x per week cardio. Voor kracht doe ik 3x 15 herhalingen, waarvan de 1e wat lichter en de 2e en 3e zo zwaar dat ik de 15 net kan halen.

Maar wanneer is het normaal dat je er meer gewicht bij kan nemen bij krachttraining als je hetzelfde aantal herhalingen blijft doen? Mij is gezegd om te proberen er bij elke workout een beetje gewicht bij te doen, maar dat lukt me niet, ook niet elke week.

Constant verhogen werkt als je een flink stuk onder je max begin.

Als je nu na 3 weken je 2e en 3e set al tot je max doet ben je gewoon te zwaar begonnen.

Verder hoort wat mij betreft een beginner nog niet echt met het gewicht bezig te zijn maar het het perfect onder de knie krijgen van de uitvoering.
 
Verder hoort wat mij betreft een beginner nog niet echt met het gewicht bezig te zijn maar het het perfect onder de knie krijgen van de uitvoering.

Zeker waar dit.

Mijn toevoeging zou wel zijn dat als je op de 3e set de 15e rep haalt je best omhoog kan gaan.

Kijk zoals hierboven aangegeven eens naar de sticky: Schemas voor beginners.
 
3x p/w full body op de compounds. Zelf zou ik lager in de reps gaan, bijv. 5x5. Verder, zoals hierboven gezegd, eerst de techniek goed onder controle krijgen en pas dan verhogen.
 
Zelf vind ik hogre reps aanhouden voor een beginner die zonder echte begeleiding traint prima. Beginners hebben de neiging te snel te willen verhogen (zoals je aan deze TS al ziet) wat door een goede begleiding kan worden aangestuurd/bijgestuurd.

Zonder goede begeiding wordt het te vaak gewicht boven techniek.
 
Back
Naar boven