AndroidHealthClinic

Wat bankdrukken jullie?

Peiling Peiling Hoeveel bankdruk je 1rm?

• 60-79 kg

Stemmen: 106 26,3%
  • 80-99kg

Stemmen: 109 27,0%
  • 100-119kg

Stemmen: 85 21,1%
  • 120-139 kg

Stemmen: 48 11,9%
  • 140-159 kg

Stemmen: 27 6,7%
  • 160-199 kg

Stemmen: 11 2,7%
  • 200 + kg

Stemmen: 17 4,2%

• Totaal stemmers
    403
Er is in mijn fitness maar 1 persoon die ik op 5 jaar tijd heb zien bankdrukken met meer als 35kg aan iedere kant ??? ??? ???

Sportschool voor 65+?

OT: Ik zit op 110 1RM, 120 heb ik nooit geprobeerd, maar wil het toch eens redden!

140. ook niet mijn beste onderdeel. Maar daar komt hopelijk snel verandering in (WSB)

1rm max heb ik nooit getest omdat ik dit persoonlijk onzin vind. Persoonlijk vind ik dat ego trainen. Als mensen mij een goede reden kunnen geven om je 1rm te trainen zou ik die graag horen

Als je op kracht traint is het wel nuttig om te weten waar je 1RM ligt. Neem aan dat ik dit verder niet hoef te onderbouwen.

Er is in mijn fitness maar 1 persoon die ik op 5 jaar tijd heb zien bankdrukken met meer als 35kg aan iedere kant ??? ??? ???

Voor mij zijn al die hoge waarden die hier worden weergegeven nogal ongeloofwaardig, ik zeg hier helemaal niet dat jullie liegen, maar ik kan het me wel moeilijk voorstellen dat iemand zoveel kan nemen. Zelf kan ik maximum 25kg aan iedere kant leggen en de baar zelf weegt ook nog eens een tiental kg dus dan zou ik in totaal op 60kg uitkomen.

Bij de machine bench press kan ik maximum 65kg nemen.

Edit: ik zie zojuist dat er in de titel van het topic 1 rm staat, wordt hiermee bedoeld 1 enkele herhaling?
De antwoorden die ik hierboven heb gegeven gaan over 10 herhalingen zonder hulp. Ik heb nog nooit een oefening 1 herhaling gedaan.

1RM = 1 repetition maximum dus idd 1 herhaling.
Als je dat in 5! jaar nog niet gezien hebt (of zelf bereikt hebt) mag je wel eens een andere sportschool opzoeken. Dat de stang 10kg weegt zegt eigenlijk al genoeg...
Tel je trouwens bij iedereen die aan het bankdrukken is het aantal herhalingen?

Laatste keer dat ik gepresst hebt, was het 6 x 110kg, kan in me eigen gym niet pressen namelijk :S

niet kunnen presses ???

Als je op kracht traint is het wel nuttig om te weten waar je 1RM ligt. Neem aan dat ik dit verder niet hoef te onderbouwen.

Je hebt helemaal gelijk. Voor een Powerlifter is een 1rm wel zeker hadnig. Ik had moeten zeggen:Ik vind voor bodybuilding 1rm niet nuttig.

Voor mij zijn al die hoge waarden die hier worden weergegeven nogal ongeloofwaardig, ik zeg hier helemaal niet dat jullie liegen, maar ik kan het me wel moeilijk voorstellen dat iemand zoveel kan nemen. Zelf kan ik maximum 25kg aan iedere kant leggen en de baar zelf weegt ook nog eens een tiental kg dus dan zou ik in totaal op 60kg uitkomen.

Bij de machine bench press kan ik maximum 65kg nemen.

:D

als je na 5 jaar trainen nog steeds 60 drukt ben je toch ergens verkeerd bezig Veg...

Nee toch niet, Powerhouse Gym

Nee ik tel niet bij iedereen het aantal herhalingen, maar iedereen doet er ongeveer 8 tot 15.

Hmm weinig Powerhouse aan blijkbaar

Ik wil niemand beledigen ofzo maar op vakantie is een maat van mij mee gaan trainen die totaal niet aan sport doet en die duwde 70kg voor 5 herhalingen. Vind het heel raar dat mensen 5 jaar kunnen trainen en niet over de 65 komen. Dan doe je toch echt iets heeeel erg verkeerd. Volgens mijn kan je zomaar mensen op straat uitkiezen en ik denk dat vrijwel iedereen 60kg kan drukken zonder al teveel problemen

als je na 5 jaar trainen nog steeds 60 drukt ben je toch ergens verkeerd bezig Veg...

Dus jullie beweren dat zonder hulp met 10 herhalingen 25kg aan iedere kant bij een Smith Machine slecht is??? Indien dat het geval is denk ik toch dat ik en een andere wereld leef dan jullie. Misschien dat de zwaartekracht in Nederland dan veel minder werkt ofzo ??? Ik kan er in ieder geval niet aan uit.

Bij eender welke Pec Deck machine kan ik het maximum nemen, dus zo slecht zal mijn borst toch niet zijn, of zijn jullie ook van mening dat eender wie van op straat dit kan?

Slecht kan ik niet zeggen, ik weet niet waar je begonnen bent, maar in die 5 trainingsjaren had je er een hoop meer uit kunnen halen.

mijn 1rm max lag op 90, nu tijdelijk 70 ( half jaar niet getraind, 6 kilo afgevallen)

moet eind van dit jaar richting 100

:D

Hangt ervanaf hoeveel de max is op de pec deck. En 25 aan beide kanten op de Smith... :windup:

Dus jullie beweren dat zonder hulp met 10 herhalingen 25kg aan iedere kant bij een Smith Machine slecht is??? Indien dat het geval is denk ik toch dat ik en een andere wereld leef dan jullie. Misschien dat de zwaartekracht in Nederland dan veel minder werkt ofzo ??? Ik kan er in ieder geval niet aan uit.

Begin eerst maar eens met niet meer te trainen in het Smith rek. Jouw bankdruk is dus nog 10kg lichter dan je eerder zei want in het Smith rek heeft de bar geen gewicht. Er hang een contragewicht aan wat dit opheft.

Ga maar een los bankdrukken en netjes gecontroleerd op je borst laten zakken en uitduwen. Dit 3x voor 6-10 herhalingen. Dan zal je binnen een paar maanden toch wel zeker 20kg omhoog moeten kunnen met je bankdruk. Lukt het nu echt echt echt niet word het tijd je schouders/triceps wat harder aan te pakken

@AlexT: Respect voor jou. Net jou bankdruk filmpje gezien. Serieus goed bezig voor iemand van 15!!!!

nee :roflol: ik druk wss nog geen 60

heb eig nog nooit echt gemaxt

Blijkbaar ben ik ofwel blind, ofwel is iedereen die ik in levende lijve al heb zien fitnessen veel zwakker dan de mensen hier op dit forum. Ik zal in ieder geval maandag eens rondvragen aan de struise mensen in mijn fitness hoeveel zij kunnen benchen.

Ik kan je echter wel garanderen dat er ook vele mensen zijn in mijn fitness van alle leeftijden die niet meer als mij kunnen benchen.

Bij eender welke Pec Deck machine kan ik het maximum nemen, dus zo slecht zal mijn borst toch niet zijn, of zijn jullie ook van mening dat eender wie van op straat dit kan?

weet je wel zeker dat het kg's zijn en niet een andere maateenheid :p

Voor mezelf...ik doe momenteel 11x70 9x80 8x90 en dan nog 6x100....dus denk dat de max wel richting 120 zal gaan.....nog nooit geprobeerd.

1.82 88kg 23j

Normale borst train dag:
15x60kg
10x80kg
8x100kg
6x140kg
3-4x150kg

Blijkbaar ben ik ofwel blind, ofwel is iedereen die ik in levende lijve al heb zien fitnessen veel zwakker dan de mensen hier op dit forum. Ik zal in ieder geval maandag eens rondvragen aan de struise mensen in mijn fitness hoeveel zij kunnen benchen.

Ik kan je echter wel garanderen dat er ook vele mensen zijn in mijn fitness van alle leeftijden die niet meer als mij kunnen benchen.

je moet ook niet alles geloven wat mensen op het forum zeggen of tegen je zeggen in real life. zo kwam ik laast een mollig kereltje tegen die claimde 132,5 te bankdrukken na 3-4 maanden training :rolleyes: toen ik em mee naar de sportschool nam kreeg ie niet eens 60 kg omhoog. Ik zelf dacht altijd dat ik zwak was met me 19 jaar en 120 kg bankdruk omdat zoveel mensen opscheppen. Blijkt eigelijk dat het heel erg goed is voor me leeftijd en dan komt ook nog eens bij dat ik het meest bankdruk in me sportschool terwijl daar toch een paar grote kerels bij zitten. Ik wil best geloven dat iemand 200 kg + raw bankdrukt maar na mij ervaring geloof ik dat pas als ze me hebben het hebben laten zien :D. aangezien je volgens mij wel zo 8 jaar trainingservaring moet hebben en eventueel anabolengebruik wil je 200 kg+ willen bankdrukken.

ik druk nu 100 kg 1rm. en 90 kg 6x. Me mijn borst loop wel iets achter op me schouders en triceps. Weet iemand met welke oefeningen ik me borst op dat gebied wat beter kan aanpakken. Bijv met bankdrukken, van borst tot ongeveer halverwege gaat vrij moeilijk. maar als ik over dat punt heen ben, hoef ik er niet veel moeite voor te doen om me armen gestrekt te krijgen. Of is dat bij iedereen zo :P

Terug
Naar boven