XXL Nutrition

Wat bankdrukken jullie?

Peiling Peiling Hoeveel bankdruk je 1rm?

• 60-79 kg

Stemmen: 106 26,3%
  • 80-99kg

Stemmen: 109 27,0%
  • 100-119kg

Stemmen: 85 21,1%
  • 120-139 kg

Stemmen: 48 11,9%
  • 140-159 kg

Stemmen: 27 6,7%
  • 160-199 kg

Stemmen: 11 2,7%
  • 200 + kg

Stemmen: 17 4,2%

• Totaal stemmers
    403
1 rm ligt nu op 80 gok ik, maar 75 sowieso

12x80
10x110
10x130
8x140
4-5x155

Denk, dat ik nog wel ongeveer 110 KG kan drukken.

Er is in mijn fitness maar 1 persoon die ik op 5 jaar tijd heb zien bankdrukken met meer als 35kg aan iedere kant ??? ??? ???

Voor mij zijn al die hoge waarden die hier worden weergegeven nogal ongeloofwaardig, ik zeg hier helemaal niet dat jullie liegen, maar ik kan het me wel moeilijk voorstellen dat iemand zoveel kan nemen. Zelf kan ik maximum 25kg aan iedere kant leggen en de baar zelf weegt ook nog eens een tiental kg dus dan zou ik in totaal op 60kg uitkomen.

Bij de machine bench press kan ik maximum 65kg nemen.

Edit: ik zie zojuist dat er in de titel van het topic 1 rm staat, wordt hiermee bedoeld 1 enkele herhaling?
De antwoorden die ik hierboven heb gegeven gaan over 10 herhalingen zonder hulp. Ik heb nog nooit een oefening 1 herhaling gedaan.
komt wss. omdat je in zo'n welnessachtig fitnesscenter traint.

vond het zelf ook altijd ongeloofwaardig, ik red zelf max 33 aan elke kant, stang weegt 10, tot ik eens een kijkje nam in een redelijke hardcore gym :P

bij ons in de gym is het emeste dat ik iemand heb zien drukken iets van 35 aan elke kant.

Eigenlijk train ik in 1 van de hoger aangeschreven hardcore gym's in België, zeker niet door de infrastructuur die ze daar hebben, maar wel omdat er redelijk wat competitiebodybuilders naar daar komen (of naar daar gehaald worden). Bij iedere wedstrijd doen er van mijn gym toch altijd wel een tiental bodybuilders mee in verschillende klassen en er zijn enkele vaste waarden die keer op keer die klasse winnen. Daarom dat ik ook zo verbaasd ben omdat ik zelfs deze mensen niet met zoveel gewicht zie trainen. Ik beweer zeker niet dat ze het niet zouden kunnen, maar ik heb ze het in ieder geval nog niet zien doen.

denk dat 1x90 er wel in zit

Eigenlijk train ik in 1 van de hoger aangeschreven hardcore gym's in België, zeker niet door de infrastructuur die ze daar hebben, maar wel omdat er redelijk wat competitiebodybuilders naar daar komen (of naar daar gehaald worden). Bij iedere wedstrijd doen er van mijn gym toch altijd wel een tiental bodybuilders mee in verschillende klassen en er zijn enkele vaste waarden die keer op keer die klasse winnen. Daarom dat ik ook zo verbaasd ben omdat ik zelfs deze mensen niet met zoveel gewicht zie trainen. Ik beweer zeker niet dat ze het niet zouden kunnen, maar ik heb ze het in ieder geval nog niet zien doen.

Als er echt kampioenen trainen kan ik me niks anders voorstellen dan dat de meeteenheid neit in KG's is. Heb ooit in Spanje een gym gezien waar de apparaten gingen van 1-20. Elke plaat was dan een bepaald gewicht. Dit is echt het enigste dat ik me voor kan stellen want het is niet mogelijk dat wedstrijd bb'rs 70kg drukken.

in 5 maanden (begonnen) van 40kg naar 140kg (6 keer)

kon jeniet wat lager gaan in die poll? of de optie anders....
want nu kan in niet stemmen ;-(

Ongeveer 70 kg...

sorry ik had je vorige posts ff niet gelezen, daar stond het natuurlijk al in.

het is opzich wel mogelijk natuurlijk dat ze minder benchen dan dat ze kunnen omdat de meesten misschien volgens hst principes trainen of een andere trainingsmethode gebruiken waardoor ze niet hun max gebruiken.

maar 20 aan elke kant, dat red mijn vader ook met wat gehijg en gepuf, terwijl hij nooit traint, (miss. komt het wel doordat ie zich niet wil laten kennen voor mij :P )

Gast, als iedereen bij jou rond de 70 kilo druk zijn het echt geen competitiebodybuilders.

Tuurlijk zullen er hier mensen tussen zitten die lopen te overdrijven, maar voor een bodybuildingforum vind ik deze enquete echt niet zo ongeloofwaardig. Kom op man het gemiddelde ligt rond de 100 kilo, waar hebben we het over? :roflol:

net weer bezig met trainen.. 80/81kg 1.78m en drukte vorige week 100kg 5x, 1rm nu op 110kg..

Ik druk voornamelijk ijzer maar dat kan ik niet kiezen:mad:

Ik druk betonnen bielzen. Geen idee wat ze wegen, maar ze zijn 2 meter lang.

ik heb laatst weer ff getopt en kwam op 135kg uit. ik druk bb sT, powerliftsT krijg ik niet onder de knie. maar is die sT niet een beetje zo dat je de stang gewoon zo min mogelijk hoeft te laten zakken?

powerliftstyle zul je hem toch echt tot op je borst moeten laten zakken en zelfs even moeten laten rusten. Wat velen hier niet kunnen lol

powerliftstyle zul je hem toch echt tot op je borst moeten laten zakken en zelfs even moeten laten rusten. Wat velen hier niet kunnen lol

ja je zakt tot de borst ja, maar de truuk is juist die borst zover mogelijk omhoog te duwen. dus hoef je hem minder diep te laten zakken met pl sT. is toch logisch anders zouden powerlifters niet die sT gebruiken als ze er niet meer door zouden tillen. dat is pas lol!

Terug
Naar boven