AndroidHealthClinic

Wat doe jij op dit moment???

Aan borstvoeding denken.

zit nu ff lekker aan mn derde been kheb koude handen namelijk mn derde been is lekker warm

Ik klik NU op m'n muis.

Ik zit momenteel thuis met m'n zieke kloten maar ik ga straks toch nog even op de bokszak motten en wat borst en buik oefeningen doen,,,,en daarna filmpke dawn of the dead opzetten en ook de extra's eens bekijken

ppfff het is zo waterkoud hier

Leuk, ik ben al een tijdje bezig Japans te leren. Het gaat vrij traag omdat ik niet zoveel tijd heb. Ik ben gewoon begonnen met alle Hiragana, en die wist ik na een paar uur oefenen allemaal, dus ik kan Hiragana nu wel redelijk lezen. En ook begonnen met simpele basis zinnen, zoals de weg vragen of jezelf voorstellen:

こっにわ、 っわたち わ るけ です、 どぞ よろしく

Beetje moeilijk om de eigen naam in het Japans te schrijven, bij mij wordt het ruke, maar sinds de "R" veel als een soort "L" klinkt komt het nog wel redelijk in de buurt (je spreekt Luke uit als luuk). Wordt wat moeilijker als je Frits heet of zo.

Erg interessante taal.

Is idd een leuke taal om mee bezig te gaan. als t goed gegaan is komt mn JLPT certificaatje half maart op de deurmat vallen.

僕はルークです。どうぞよろしく。 zou je naam als るーく schrijven aangezien dan de uitspraak t meest lijkt op hoe je t hier zou zeggen.

OT: bijkomen van werk, en nu kapot msnen :P

Nice, alleen waarom geen katakana?
Als je katakana kent, dan kun je echt ontzettend veel volgen bij bijv. comics enzo, veel woorden zijn gewoon van het engels naar japans geconverteerd.

Ik ga binnenkort aan Katakana beginnen, ik pik het gelukkig vrij snel op dus dat moet geen probleem zijn. Alleen Kanji, dat wordt iets moeilijker...

lijntje leggen

Topradio aan het luisteren terwijl ik in de zetel zit met laptop op mijn schoot. En natuurlijk wat dbb en facebook surfen :)

uitrusten van de training :D

• Topic Starter Topic Starter
Zo Pitte.. Morgen paar uurties werken.. wel om 6:30 bed uit..

Babsie's muffins maken!:D

Terug
Naar boven