XXL Nutrition

Wat eten jullie als avondeten?

Frenkpie

Massive Warrior
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
ik eet al bijna 8 maanden elke dag 100 gram rijst met 150 gram kipfilet en wat random groentes (200-300 gram).

Maar ik wil nu wat anders klaar maken.. iemand voor mij wat ideën?
Zat te denken aan dit:

300 gram gekookte aardappelen
200 gram (struisvogel)biefstuk

Maarja.. wat voor saus kan ik daarbij doen?

Ik bak bij de biefstuk altijd wat uien met wat champignons en paprika. Vind ik persoonlijk wel lekker.
Maar ik zou persoonlijk bij m'n avondeten echt wel varieren, anders wordt het een beetje eentonig. Ik varieer van spaghetti-rijst-aardappelen-pannekoek elke dag.

Ik eet 's avonds wat de pot schaft. Wat de saus betreft, een goeie biefstuk heeft toch alleen maar wat zout en peper nodig om lekker te smaken?

• Topic Starter Topic Starter
ik had het over de de aardappelen.. die zijn zo droog als de t*ring als ze gewoon gekookt zijn.. naja denk dat ik gewoon wat appelmoes pak ofzo :) :lick:

misschien een uiterst vreemde combinatie maar aardappelen met wat ketchup maakt het ook al minder droog, alleen zou dat ook wel vrij snel kunnen tegenzitten..

Je zou de aardappelen ook kunnen bakken in olijf olie dus eerst koken en dan bakken smaakt ook wel lekker. kweet niet of de voedingswaarde dan hetzelfde blijft. ???

Je zou ook sweet potatous kunnen proberen zoals de naam al zegt die zijn wat zoeter.

En elke dag 200gram struisvogelbiefstuk word prijzig grapje denk ik. :)

Bij de albert heijn heb je van die aardappelen die je met schil en al kunt koken, die vind ik lekker en als je ze in olijfolie bakt (schijfjes snijden) - kruimelen ze ook niet zo vies. Alleen 300 gram, dat is reteveel aardappel, en dat zou ik niet naar binn...k*t ik sla de lepel uit mijn mueslibakje...alles zit onder...leuk :mad:

ik eet gewoon met me ouders mee.. altijd groot stuk vlees, rundergehakt, of kipfilet, 300 gram gekookte aardappelen en, spinazi, broccoli, andijvie..

Frenk doe anders
Kogelbiefstuk, Aardappelen, Groente..

jummie

FrederX zei:
ik eet gewoon met me ouders mee.. altijd groot stuk vlees, rundergehakt, of kipfilet, 300 gram gekookte aardappelen en, spinazi, broccoli, andijvie..

same... En als we patat eten of andere troep maak ik zelf me eten. Tosti's met tonijn, bakkie kwark erbij en eieren

nassi ! oftwel goed receptje voor rijst met lekkere groenten en kruiden en veel kipfilet erdoorheen.

Verder is biefstuk geen slechte optie, beetje saus kan toch weinig kwaad ? pepersaus, champignon saus met als basis kwark, wat gebakken uiringen, stroganoff saus, wijnsausje, etc Hoeft echt geen caloriebom te zijn, je gooit er een beetje overheen en de rest vries je in in porties..

Verder gebakken vis als avond eten is ook heerlijk, om te varieren met de biefstuk..

Beetje olijfolie om te bakken kan echt geen kwaad.

Zo'n 6 dagen in de week eet ik:

Rijst + groenten (steeds wat anders) + kipfilet of biefstuk.

De combi rijst, groenten, kip maak ik ook wel eens als nassi klaar met speciale nassi kruiden en roerbak groenten wat ook makkelijk in de magnetron opgewarmt kan worden zonder dat het echt ranzig wordt.

(meestal maak ik het dan voor 2 dagen klaar)

De 7e dag van de week eet ik gewoon waar ik op dat moment zin in heb zoals pasta, lasagna, vis, aardappelen, pizza, hamburgers, enz.

Gewoon eten wat de pot schraft en dat is altijd gezond :D

Lekker biefje met pepersaus, mmmmm! En dan wat aarappeltjes r bij pakken, zooitje coctail saus r bij (wel die van calve want remia is niet te vreten! :)) en nog een lading brocolie of zo, damn goede maaltijd! :)

Ik ga in de bulk echt niet zo letten of ik wel of geen saus eet man, **** it, dat gemierenneuk doe ik in de cut wel.

ik vind dat saus je vlees verkracht :cool:

maar je kan die ook van die aardappelen puree maken, of zo'n zakje halen dat je aan moet maken met water, geloof van de ali ???

BBnoel zei:
ik vind dat saus je vlees verkracht :cool:

maar je kan die ook van die aardappelen puree maken, of zo'n zakje halen dat je aan moet maken met water, geloof van de ali ???

Ja, het ligt eraan wat voor vlees je heb als je z'n vette hamburger heb is saus wel lekker maar bij biefstuk ofzo moet je er geen saus op doen...

De enige saus die ik neem is ketchup

Elke dag idd rijst met groeten de ene keer brocoli dan spinazie a la creme. Als vlees kipfilet of 5 gebakken eieren. :cool:

eet ook thuis wat de pot schaft wel gezond. bij ongezond eten, maakt moeders ander eten klaar voor zoonlief. :D
aardappels zijn niet lekker, uitgezonderd zoete aardappels die zijn zoooooooo lekker. kun je vaak kopen bij een indo toko

• Topic Starter Topic Starter
thnx voor de tips. ik kets er gewoon wat appelmoes en cocktail saus etc. wel bij ;)

en ik heb geen moeder die voor mij apart kookt en ze eten hier 5 van de 7 dagen ongezonde shit (pizza/friet/chinees etc).

is chinees ongezond:cry:?
ik moet btw altijd eten wat de pot schaft..dus soms meerdere keren per week patat ed :(

marlboro_boy zei:
Ja, het ligt eraan wat voor vlees je heb als je z'n vette hamburger heb is saus wel lekker maar bij biefstuk ofzo moet je er geen saus op doen...

Op biefstuk moet je gaan majonaise doen of zo neej, maar een lekker pepersausje of champignonsausje maakt zo'n stuk bief zekers wel stukken lekkerder vind ik.

Terug
Naar boven