AndroidHealthClinic

Wat eten jullie als avondeten?

Ik roteer tussen pasta, bami, rijst, aardappelen, bonen en soms een pizzaatje. Variatie genoeg wat dat betreft. Zeker omdat je met rijst of pasta vele mogelijkheden hebt. Wel zoveel mogelijk verse producten er doorheen, heb een hekel aan pakjes en blikjesvoer.

200 gram bruine rijst / Of vèèl gekookte aardappelen + wat vlees en kipfilet.

Elke dag hetzelfde eten, ik moet er niet aan denken, na 2weken komt het je strot dan toch uit.

Vanavond lekker chinees. :lick:

*eet wat de pot schaft.

Ik eet wat de pot schaft. Aardappelen, vlees, groenten, pasta's, rundergehakt, rijst, kipfilet... soms eens een frietje met zalm en groenten.

Moeders haalt altijd biefstuk voor mij voor in het weekend. :)

Ik kook ook regelmatig voor broeder, moeders en paps :D dus kan ik zelf uitmaken wat we eten. maar over het algemeen kookt me ma toch al gezond.

Aardappelen eet ik gewoon gekookt zonder saus ofzo, prima te eten hoor.
En af en toe eens friet of een hamburger(1 keer per week) ga je ook niet dood aan. (maar 5 keer per week junk zoals bij Frenktaart thuis, is wel erg veel).

'k maak al paar maanden m'n eigen eten, 't kan varieren van biefstuk, kip, ei , vis, its all good :cool:

Daar ik alles bij houd in de Eetmeter en dagen 'beschrijf' dmv de warme maaltijd,
achterelkaar voor 14 dagen ... uiteraard zonder KH op de peulvruchtenmaaltijd na:
kleine hapjes waaronder rodebietjes met haring en augurkjes evenals paling
zuurkool met rookworst
tuinbonen met gehakt
kippensoep met bleekselderij
pepersteak met witlof en kaas
bloemkool met geraspte kaas
zwartoogbonen met gehakt
sperziebonen met sardines
spitskool roerbakschotel met tonijn / idem, nu met kipfilet
oosterse roerbakschotel (bevroren) met kipfilet
broccoli met sucadelap/ idem, met kipfilet
chili met kapcijners gehakt & feta
spruitjesomelet
en vanavond: weer zuurkool met rookworst

Favorieten zijn : kippensoep met bleekselderij, chili met kapucijners, roerbakschotels met kip, tonijn en nu ook: suddergerecht met sucadelappen... heerlijk!

Maar ja.. zal wel niet haalbaar zijn voor een high-carb low-fat dieet :D

ja als je 2 of 3 keer per week vis eet en rijst dan heb je genoeg gezonde dingen binnen..:D

Frenkpie zei:
ik had het over de de aardappelen.. die zijn zo droog als de t*ring als ze gewoon gekookt zijn.. naja denk dat ik gewoon wat appelmoes pak ofzo :) :lick:

Dan moet je niet van die kruimige kopen, maar vastkokende. Zelf ben ik erg gek op nicola's, lekke rglazig en in het geheel niet droog.

Ik eet wat de pot schaft. Aardappels met boontjes, sla, zuurkool, spinazie, rode kool, spruitjes, worteltjes, hutspot, doperwten (om maar even een greep te doen) ovenschotels (van quiche tot groentetaart), rijst, spaghetti, macaroni (alleen niet alles tegelijk uiteraard). Zelden een sausje erbij, al wil er nog wel eens een lepel satesaus door de rijst gaan. Over de aardappels gaat meestal een klein beetje vetloze jus (uit zo'n zakje).

ketchup maakt van aardappels een lekkernij :cool:

Vooral bij gebakken aardappels.. HMMM :D

200 gr Kip met rijst of pasta

Ik eet altijd gewoon mee met mijn ouders. Dan kan je zelf nog beslissen hoeveel en wat je pakt en heb je er bovenop nog veel variatie.

1MC CHICKEN
2 GROTE FRIET
4 MAYO
1 MILK SHAKE EN 2 MAC KROKET
JA JA IK HAD HONGER :coolnana: :windup: :nanner:

1MC CHICKEN
2 GROTE FRIET
4 MAYO
1 MILK SHAKE EN 2 MAC KROKET
JA JA IK HAD HONGER

:eek: dat is aardig veel ert. Als ik dat al naar binnen krijg moet ik zker weten heel snel naar de wc om wat weer via de zelfde weg waar het naar binne gegaan is in nog snellere gang naar buiten te gooien :p

ja ik ben ok aan,t cutten ;)

Frenkpie zei:
ik had het over de de aardappelen.. die zijn zo droog als de t*ring als ze gewoon gekookt zijn.. naja denk dat ik gewoon wat appelmoes pak ofzo :) :lick:

Je kan ook gepofte aardappels maken, snel te bereiden, gezond, lekker en minder droog. Wat wil je nog meer :D

Terug
Naar boven