MuscleMeat

Wat eten jullie als avondeten?

aardappels gewoon lekker bakken net als die zwitsers,

gebakken aardappels + uitjes + eieren + ham + kaas (en vanavond ook nog 200 gr kipfilet)

Hee Partysander Heb Je Raad Op Gevolgd En Staat Er Bij Hoor .
Nu Maar Hopen Dat Ze Geen Honger Krijgen ;)

aardappels koken/poffen
kwark/bieslook/knoflook sausje maken, soort tsatsiki

500gr kwark en een banaan tijdens de bulk
amino gainer, whey prot, appel, tijdens de k*t

Esperantisto zei:
Daar ik alles bij houd in de Eetmeter en dagen 'beschrijf' dmv de warme maaltijd,
achterelkaar voor 14 dagen ... uiteraard zonder KH op de peulvruchtenmaaltijd na:
kleine hapjes waaronder rodebietjes met haring en augurkjes evenals paling
zuurkool met rookworst
tuinbonen met gehakt
kippensoep met bleekselderij
pepersteak met witlof en kaas
bloemkool met geraspte kaas
zwartoogbonen met gehakt
sperziebonen met sardines
spitskool roerbakschotel met tonijn / idem, nu met kipfilet
oosterse roerbakschotel (bevroren) met kipfilet
broccoli met sucadelap/ idem, met kipfilet
chili met kapcijners gehakt & feta
spruitjesomelet
en vanavond: weer zuurkool met rookworst

Favorieten zijn : kippensoep met bleekselderij, chili met kapucijners, roerbakschotels met kip, tonijn en nu ook: suddergerecht met sucadelappen... heerlijk!

Maar ja.. zal wel niet haalbaar zijn voor een high-carb low-fat dieet :D

Eet je echt consequent -geen- aardappelen of rijst ?
Echt knap...fervent low Carb dus.

zonet asperges met varkensgebraad gegeten

Met rijst en pasta kan je eindeloos combineren !!!

Pasta met kip / bief / witte vis / tonijn en groenten (wat je maar wil) beetje kruiden en klaar !!

Voor rijst hetzelfde !!!

Als je wil hoef je geen dag in de week hetzelfde te eten, gewoon steeds andere combinaties en andere kruiden gebruiken !!

Wat ook lekker is is van die kant en klare puree en dat kan je dus ook weer combineren met vanallles en nog wat.

Rijst met koolvis is ook erg goed te kanen btw. Wel een beetje saus r bij mikken natuurlijk. Damn ik krijg zin om te vreten van dit topic, goede zaak :)

je kunt ook een sausje maken uit zoeen zakje zonder boter met alleen water dan heb je gewoon aus voor over de aardappels zonder vet

robpol zei:
Eet je echt consequent -geen- aardappelen of rijst ?
Echt knap...fervent low Carb dus.

Ik eet wel vrijwel dagelijks Fjord sesamknäckebröd van roggemeel : lekker en licht, dus weinig KH. Makkelijk voor dingen die je smeert, zoals pate, zalmfilet americain en pindakaas, al eet ik dat ook wel op een bleekselderijstengel en dat heb ik ook wel eens met all bran plus vermengd.
Verder altijd fruit op trainingsdagen en soms ook op niet-trainingsdagen, maar dan hooguit een appel.

Rijst wel af en toe, maar ondanks dat beweerd wordt dat basmatirijst low-GI is, heb ik er wel eetbuien van gekregen.. ik heb helaas nog niets gevonden waar je lekker mee kan soppen als je zoiets als goulash maakt zoals ik met die sucadelappen deed... de jus alleen opeten zonder iets erbij is nogal goor.. al kan ik het toch eens proberen met die knackebrod.

Veel KH is voor mij peulvruchten en af en toe snoep: ijs of zelfs snoepjes tijdens/na het trainen.. gummiebeertjes bijv bevatten als 1e ingredient glucosestroop.. geiniger dan dextrose te gebruiken :D

Het kost me echt vrij weinig moeite om de KH te laten staan, maar wel om low-fat te eten.. vind 100 gram vet/dag al erg laag en dat dwingt je tot megasaai eten (kipfilet, tonijn, koolvis, kwark). Heb er an sich geen enkel probleem mee, sterker nog vind het zelfs lekker, maar als je ook graag noten, haring, paling en vette kaas wilt eten, dan kom je in de problemen als je op onderhoud eet... en ook je tax wilt halen aan 4 gram eiwit/kg vvm.
Iets moet er dan uit.. en dan liever de KH dan de vetten! Zonder vet overleef je niet.. zonder KH overleeft de mens en zijn voorlopers al ettelijke miljoenen jaren.

ik eet alle dagen zowieso basmatti rijst. Meestal 2/3x per dag rijst en dan met kip en wokgroenties. Soms pannekoeken en pasta als avond eten. Maar meestal rijst als basis.

Mijn vriendin wordt er vaak sjachie van :D dus voor haar af en toe aardappels maar dit vind ik in de regel rotzooi.

Esperantisto zei:
Zonder vet overleef je niet.. zonder KH overleeft de mens en zijn voorlopers al ettelijke miljoenen jaren.
daar zit een grond van wijsheid in :)
maar is het niet zo dat wanneer je 'gewend' bent veel KH te nuttigen je lichaam er makkelijker naar vraagt en dus ook gewend is deze gebruiken, en is er dan niet een soort van 'ontwenning' nodig?
geen idee eigenlijk daarom ook mn vraag...

Je hebt als je heel laag gaat last van hoofdpijn ed omdat je lijf niet meer gewend is ketonen aan te maken. Dit gewenningsproces kan je bespoedigen door MCT olie te nemen of andere natuurlijke bronnen van korte en middellange vetzuren, zoals roomboter (10% SCT/MCT) en kokos (ruim 50% MCTs). MCT olie wordt vnl. uit kokosvet gewonnen...

Ketose is strikt genomen niet noodzakelijk voor optimaal vetverlies, maar heeft als voordeel dat het eetlustremmend is. Je verliest er wat eiwit mee ten bate van gluconeogenese maar als je genoeg eiwit consumeert (zit zelf op 4g/kg vvm) dan is dit geen punt.
Enige punt is: genoeg glycogeen om te presteren.. en dan ligt de KH-behoefte lager dan menigeen denkt... 5 gram KH per 2 sets zegt men.
Enige is, dat je zo af en toe wel wat KH-rijk voedsel wilt bunkeren.. zaak is om dit niet uit de hand te laten lopen als je nog niet aan grote refeeds toe bent vanwege je hoge vet% . Daar draagt een mini-refeed tijdens een trainingsdag voor zorg.

voor optimale trainingsprestaties zijn (veel) kh toch echt nodig. Tijdens de cut is dit natuurlijk anders, want dan is je doel om spiermassa/kracht te behouden en zal je nooit echt zwaarder kunnen gaan. Al heb je voor dit behoudt toch zeker wel kh nodig imo. Minstens 100 zeker en ook zeker refeeds toepassen.

elke dag hetzelfde eten? lijkt mij niet lekker en ook niet goed voor je

@ marcos.. kwestie van wennen en uitkienen. Daar ik de weekend refeeds niet kan overleven zonder terugval (werd een jojo-ervaring) en ik toch genoeg glycogeen wil hebben, is het een kwestie van kijken hoe ver je kan snijden zonder prestatieverlies.
Ben nu nl. begonnen met het verhogen van de conditie tbv duursport.. doe sessies op de crosstrainer en dat gaat meestal op 80-90% van mijn Karvonen hartslagreserve (dwz 145-155 sl/min = plm 25-15 sl onder mijn maxHR.. en 10-0 slagen onder mijn hijgdrempel = anaerobe drempel)

Frenk;

waarom pof je de aardappelen niet? Das erg lekker en doe er een klontje boter bij (boeiend je bulkt toch) en als saus over de aardappelen gebruik je kwark met peper en zout. Klinkt vies, maar is verrukkelijk!

Gepoft in de oven en idd met kwark is lekker! Of met huttenkaas! Jammie!

Denk er serieus over om 1 aardappeltje te gaan eten op de dag dat ik sport. Enige probleem is uiteraard dat ik 's ochtends sport en liever alleen voor het sporten extra KH eet..
Reden om aardappelen te preferen boven rijst: geweldige bron van kalium!
Torsten Albers is een groot voorstander van aardappels ivm kalium!

Zie het verhaal over zuren/basen en 'groenten'

Terug
Naar boven