Fitness Seller

Wat eten voor het slapengaan tijdens de cut?

Brinta voor het slapen..in de cut???

@Ariane, tijdens de cut moet je toch 's avonds, geen tot weinig koolhydraten eten omdat dit weer aan kan zetten tot vet?

Alles wat je eet, als het meer kcals is dan je verbruikt, zet aan tot vet. Ook eiwit, ook alkohol, ook vet, ook koolhydraten, langzaam of niet, "gezond" of "leeg" of "junk", niets ontkomt daaraan. Het is gewoon de wet van behoud van energie. De andere kant is: ongeacht wat je eet, als je minder kcals inneemt dan je verbruikt, vermindert je vetreserves.

Het punt met koolhydraten is dat ze snel verwerkt worden en ook weer snel weg zijn. Dat betekent dat je gauw weer honger krijgt. Eiwit en vet verdrijven de honger veel langer, omdat de verwerking veel trager is. Omdat vet erg veel kcals per gram bevat, pakt eiwit het gunstigst uit tijdens het afvallen.

Het klopt MI dat je 's avonds laat het beste een bak langzame eiwitten kan eten, maar de reden is niet het vet, maar het feit dat daardoor het (onvermijdelijke) nachtelijke katabolisme vele uren langer uitgesteld wordt, en als het dan begint dat het eerst vooral het voedingseiwit gebruikt ipv meteen aan de spieren te beginnen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben vandaag ff langs de AH geweest en ik heb 2 soorten kwark meegenomen om te proberen. De Biogarde Magere Kwark 10gr eiwit en de Franse Magere kwark 9gr eiwit.
Die biogarde vond ik veelste zuur, en die franse vond ik iets beter maar ook niet echt lekker. Maar daar moet ik gewoon even doorheen bijten!

Ik neem altijd de magere kwark van Zuivelhoeve bij de AH. Op zich prima te eten. Klein scheutje honing doorheen en gaat er perfect in!

een bak kwark aldi of zo maakt me niet uit...of een caseinne eiwit shake

Terug
Naar boven