MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

• #148.601
Opeens had iedereen er last van idd :o
Vind 't sowieso heel wat om ze eruit te halen omdat je wat vage klachten hebt die je nergens aan kan linken. Lekker dan als dat de oorzaak toch ook niet was :emo:
Veel vrouwen hadden de implantaten ook al jaaaaaren. Als in wel 20 jaar en nog veel langer. Ik zat in een Amerikaanse Facebook-groep en daar werden de meest bizarre verbanden gelegd. Meer dan een handjevol (😏) vrouwen hadden al wel 20+ jaar die dingen - en dan bedoel ik dezelfde exemplaren - en verweten hun gewichtstoename aan de implantaten. Om maar een voorbeeld te noemen. Als er gekke dingen in je lichaam gebeuren willen we logischerwijs graag een verklaring en hoe fijn is het als je dan iets de schuld kan geven als een arts niets lijkt te vinden.

200.gif

Ik zeg overigens absoluut niet dat het onzin is, maar in zo’n groep hitst iedereen elkaar flink op en zodra het dan de grote media bereikt wordt het snel uit context getrokken. Er zijn zoveel vrouwen (en mannen en alles er tussenin) met implantaten zonder gezondheidsproblemen, ook op langere termijn. Ook veel vrouwen met genezen borstkanker die daarna voor implantaten kiezen etc. Maar blijkbaar ook een heleboel wél: het is iets niet lichaamseigen wat in je wordt gestopt, daar zullen ongetwijfeld consequenties aan hangen. Maar hey, doneren kan per PB:

cameron diaz new boobs GIF

• Like
Waarderingen: BB_
  • #148.602
Veel vrouwen hadden de implantaten ook al jaaaaaren. Als in wel 20 jaar en nog veel langer. Ik zat in een Amerikaanse Facebook-groep en daar werden de meest bizarre verbanden gelegd. Meer dan een handjevol (😏) vrouwen hadden al wel 20+ jaar die dingen - en dan bedoel ik dezelfde exemplaren - en verweten hun gewichtstoename aan de implantaten. Om maar een voorbeeld te noemen. Als er gekke dingen in je lichaam gebeuren willen we logischerwijs graag een verklaring en hoe fijn is het als je dan iets de schuld kan geven als een arts niets lijkt te vinden.

200.gif

Ik zeg overigens absoluut niet dat het onzin is, maar in zo’n groep hitst iedereen elkaar flink op en zodra het dan de grote media bereikt wordt het snel uit context getrokken. Er zijn zoveel vrouwen (en mannen en alles er tussenin) met implantaten zonder gezondheidsproblemen, ook op langere termijn. Ook veel vrouwen met genezen borstkanker die daarna voor implantaten kiezen etc. Maar blijkbaar ook een heleboel wél: het is iets niet lichaamseigen wat in je wordt gestopt, daar zullen ongetwijfeld consequenties aan hangen. Maar hey, doneren kan per PB:

cameron diaz new boobs GIF
200.gif

• #148.603
Weer zo’n tripod mongooltje bij de squatrack

• #148.604
Was het al weer even aan het lezen, maar de kans op permanente problemen: halos, sunbursts, droge ogen etc, is een risico die ik liever niet neem. De kans is klein, maar ik heb liever een bril dan een hele kleine kans riskeren voor fucked up ogen voor de rest van m'n leven.
Ik ken toevallig een arts, die aan twee oogartsen heeft gevraagd (die dergelijke operaties dus uitvoeren) of ze zelf zo'n oogoperatie zouden doen. Ze zeiden allebei dat ze het absoluut niet zouden doen.

Dat gezegd hebbende: ik ken drie mensen die het wel hebben gedaan en die zijn er enorm tevreden mee.

• #148.605
Mijn pa heeft ook een oogoperatie gedaan maar voor cataract, nieuwe lenzen gestoken en hier is hij tevreden van. Vroeger zijn ogen ook laten laseren mar daar heeft hij geen voordeel van gehad, ook geen nadeel.

• #148.606
Mijn pa heeft ook een oogoperatie gedaan maar voor cataract, nieuwe lenzen gestoken en hier is hij tevreden van. Vroeger zijn ogen ook laten laseren mar daar heeft hij geen voordeel van gehad, ook geen nadeel.
Kregen zijn ogen wel goede voor onderzoek om te laseren? Zat te denken om de mijne ook te laten laseren

• #148.607
Ik ken een coach met laserogen.

• #148.608
Vroeger was niet alles beter

• #148.612
  • #148.615
Kregen zijn ogen wel goede voor onderzoek om te laseren? Zat te denken om de mijne ook te laten laseren
Ik heb toentertijd eerst een oogonderzoek gekregen, vooronderzoek. Dan kijken ze ook naar de dikte en dikteverdeling van je hoornvlies.
Voor implantaat lenzen was mijn hoornvlies te dun op een aantal plekken waardoor het niet kon. Vandaar dat ik Intra lasik heb laten doen.
Bij een goed oogcentrum doen ze eigenlijk altijd een vooronderzoek. Veelal kosteloos.

• #148.616
Ik heb toentertijd eerst een oogonderzoek gekregen, vooronderzoek. Dan kijken ze ook naar de dikte en dikteverdeling van je hoornvlies.
Voor implantaat lenzen was mijn hoornvlies te dun op een aantal plekken waardoor het niet kon. Vandaar dat ik Intra lasik heb laten doen.
Bij een goed oogcentrum doen ze eigenlijk altijd een vooronderzoek. Veelal kosteloos.

Heb jij Keratoconus?

• #148.619
Die dinosaurus kende ik nog niet.

Hoornvlies afwijking waarbij het hoornvlies met de tijd dunner kan worden en niet meer mooi egaal is waardoor lichtinval niet goed op het netvlies valt. (Speciale) lensen zijn dan vaak de enige optie om goed te kunnen zien. In het begin stadium kan het nog worden opgelost met zachte lensen. Vaak is de afwijking progressief vooral als het al op jonge leeftijd ontstaat. Het is een soort bindweefsel probleem wat genetische is schijnt. Ik heb het ook en het is jaren stabiel maar ik heb vaak last van zicht problemen. Ik heb zachte lensen die ik eens in de 3 maand moet vervangen.

• Like
Waarderingen: BB_
  • #148.620
Druk met werk dus uurtje overgewerkt. Stap ik in de verkeerde trein. Driebergen-Zeist. Ook leuk.

Terug
Naar boven